Finns det mobiler för under 2K som klarar att streama filmer/YT?

Permalänk
Medlem

Finns det mobiler för under 2K som klarar att streama filmer/YT?

Så jag kollar runt bland mobiltelefoner idag bland Android och Microsoft mobiler och lite bland forum här och på Flashback o fick mig att undra. Jag är inte ute efter mobil o inte någon jag känner, bara undrar kring detta. Jag använder själv en Sony Xperia Z C6603, så jag klarar mig ett bra tag framöver fortfarande.

Hur mycket borde man lägga ut på en mobil minst, som om man ska använda mobilen i stort sett för att ringa, messa, Facebook o Instagram med andra lätta appar och för att streama direktsänt på t,ex CMORE, Youtube eller Viaplay som kan klara åtminstonde 720p? Och om man nu inte har så stort krav på kameran.
Min uppfattning när man bläddrar runt bland Netonnet, Elgiganten och Siba och efter att läst runt på vissa recensioner på Techradar och Cnet om några mobiler, att om man vill ha en hyfsad mobil för dessa saker så ska man inte lägga ut mindre än 2 tusen för detta.

Har jag fel om detta, om så vilka mobiler för åtminstonde under 2000 lappen kan vara bra för att högst kunna streama Cmore/Viaplay?

T,ex att använda det till när man ska se på hockey på Cmore eller Viaplay via Chromecast eller bara kunna se på detta i mobilen utan lagg med minst 720p när man är borta, medans man är ansluten till trådlösa nätverket.

§3.1 /moderator
Permalänk

@vimana87: varför skulle man vilja streama Cmore/Viaplay till en liten mobilskärm om man har dator/TV hemma ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Grönahunden:

@vimana87: varför skulle man vilja streama Cmore/Viaplay till en liten mobilskärm om man har dator/TV hemma ?

Om man sitter på muggen? Lite svårt att dra med sig datorn in på toaletten?

Eller när man ligger i sängen? Sitter på balkongen? Verandan?

Sedan sa inte TS heller att det är den ENDA funktionen som kommer att användas.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Tänkte säga Lumia 640 men osäker om den har CMORE

Annars för att gå över 2000 lite, så är Oneplus X är liten beast som är trevlig.

Men du bör garanterat kolla på asiatiska märken (inte samsung då, lite mer mindre) om du vill ha en billig mobil. Du får ofta riktigt bra prestanda för den summan du lägger ut, bättre än stora märken här i Europa och USA.

Permalänk
Hedersmedlem

@vimana87 *Rubrik förtydligad*

Tänk på att en beskrivande rubrik ger bättre svar och ett mer lättnavigerat forum.
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

@vimana87: varför skulle man vilja streama Cmore/Viaplay till en liten mobilskärm om man har dator/TV hemma ?

Ja t,ex om man har Chromecast o använda den till det från mobilen eller är borta någonstans o kan kolla i mobilen utan problem.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk

@Tumnus: allvarligt ser man en hel film på kanske 2timmar på en mobilskärm ? #Mobilnacke

@vimana87 hur många ställen har du bott på senaste året där det inte funnits fast internetuppkoppling ?
att strömma en hel film genom mobilen så använder du väl upp hela din surfpott ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

@Tumnus: allvarligt ser man en hel film på kanske 2timmar på en mobilskärm ? #Mobilnacke
http://m3.idg.se/polopoly_fs/1.608142!imageManager/523208499.jpg

@vimana87 hur många ställen har du bott på senaste året där det inte funnits fast internetuppkoppling ?
att strömma en hel film genom mobilen så använder du väl upp hela din surfpott ?

Om man använder trådlösa o streamar till Chromecast.

Permalänk
Medlem

Rätta mig om jag har fel men behövs väl knappt någon avancerad mobil för det hela. Har för mig att jag streamat saker på min samsung galaxy s2 fråga mig bara inte vad det va för det kommer jag inte ihåg men klarar den av det så borde väl vilket mög som helst klara av att streama saker

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem

@vimana87: Motorola Moto G 3rd Generation, med fler appar, eller Microsoft Lumia 640, vilket jag själv använder.

Visa signatur

Intel Core i7-6700K | MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G V2 | ASUS Z170 PRO GAMING | Corsair Vengeance LPX 32GB (4 x 8GB) 2400MHz | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Crucial BX100 500GB | EVGA SuperNOVA 850 G3 | Fractal Design Define R5 Titan Window | Noctua NH-D15 | Noctua NF-A14

Permalänk

Motorola Moto E 2nd gen funkar också att streama film till.

En bra sak med billigare mobiler är att de använder mindre datamängd för att streama filmer, eftersom de har lägre upplösning. Det går såklart att strypa en 1080p-telefon till 480p, men det är inte alltid man gör allt man kan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlashTec:

Rätta mig om jag har fel men behövs väl knappt någon avancerad mobil för det hela. Har för mig att jag streamat saker på min samsung galaxy s2 fråga mig bara inte vad det va för det kommer jag inte ihåg men klarar den av det så borde väl vilket mög som helst klara av att streama saker

Jag vet faktiskt inte det, men jag har för mig att mobiler ändå måste kunna klara av 720p filmer o streaming för att inte få något lagg och frysningar. Oavsett om man ska kolla på allt genom mobilen. Kanske är helt ute o cyklar om detta.