Bästa budget-smartphonen? ny lur till mamma.

Permalänk
Medlem

Bästa budget-smartphonen? ny lur till mamma.

Tjena!

Morsans iphone 4 som hon fått ärva av mig har gett upp och hon behöver ha en ny.

har tänkt mig ett maxpris på 1500:- men kommer givetvis gärna undan så billigt som möjligt. Tillverkare orelevant, vill ha så mycket som möjligt för pengarna.

alla tips mottages tacksamt.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk

Moto g (gen 3) är väldigt prisvärd.
Nu ser jag dock att dom höjt för elgiganten och siba tror jag (eller om det var NON) hade den för 1500 för några dagar sedan.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3207642

Permalänk
Medlem

För de pengarna hade jag nog köpt en Motorola MOTO G 2 för 1290kr.

Finns även nyare årsmodeller om du vill lägga lite mer pengar.

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem

Moto g är en schysst budget mobil, men hade nog kört på 3rd gen. Kanske värt att vänta till mellandagsrean för någon bra deal?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av htbtoma:

Tjena!

Morsans iphone 4 som hon fått ärva av mig har gett upp och hon behöver ha en ny.

har tänkt mig ett maxpris på 1500:- men kommer givetvis gärna undan så billigt som möjligt. Tillverkare orelevant, vill ha så mycket som möjligt för pengarna.

alla tips mottages tacksamt.

Microsoft Lumia 640 LTE eller Lumia 550, alternativt Motorola Moto G 2 LTE om hon föredrar Android.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alligatorn:

Moto g (gen 3) är väldigt prisvärd.
Nu ser jag dock att dom höjt för elgiganten och siba tror jag (eller om det var NON) hade den för 1500 för några dagar sedan.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3207642

Skrivet av HerrGoreMann:

För de pengarna hade jag nog köpt en Motorola MOTO G 2 för 1290kr.

Finns även nyare årsmodeller om du vill lägga lite mer pengar.

Skrivet av gaulitzz:

Moto g är en schysst budget mobil, men hade nog kört på 3rd gen. Kanske värt att vänta till mellandagsrean för någon bra deal?

Skrivet av Peppar2014:

Microsoft Lumia 640 LTE eller Lumia 550, alternativt Motorola Moto G 2 LTE om hon föredrar Android.

Tack för alla svar, uppskattat. Hon har en Galaxy S4 i jobbet så android är inte helt främmande, windows mobile har varken jag eller mamma någon erfarenhet av så även om Lumia verkar vara fina mobiler är det nog ios eller android som gäller så att inlärningskurvan blir så hög kanske är smart att vänta till mellandagsrean som sagt och se om det dyker upp någon bra deal.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Avstängd

Om du vill chansa och beställa från kina så får du mest för pengarna, med chansa menar jag om du blir tvungen att betala extra för den när du hämtar ut den i Sverige, men för 1250 kr kanske det är värt det? http://www.gearbest.com/cell-phones/pp_262031.html?wid=1

Permalänk

Min morsa behöver också en ny lur, duger denna för allt basic http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2591486 eller finns det nån lur som är värd att lägga ett par hundringar mer på.

Permalänk
Medlem

@raoul_duke: Rekommenderar lägga ungefär 1000:- på en budgetelefon. För de pengarna så får man mycket bättre telefoner. Får en LG H340N nästa vecka. Kostar 999:- på teknikmagasinet just nu. Hade en Y530 som kändes väldigt seg att öppna appar etc.

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk

@Superlight: 1000 spänn känns för dyrt :/

Permalänk
Medlem

Har hon haft en iPhone och är van med den så vill hon säkert ha en iPhone igen. Köp en begagnad iphone 5 /5s.
Edit :missade att hon är van med Android. Isåfall säger jag moto g3.
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem

Som de flesta säger så kör på en Moto G3, prisvärda och inte överdrivet stora för kvinnliga händer.

Visa signatur

Dell Latitude 7320 @ Ubuntu