Permalänk
Avstängd

980 Ti 6GB HYBRID SLI 2x positioner?

tänkte höra vart man ska ha sina två ratiatorer i en corsair 750D, toppen går inte för där ska jag ha ett corsair h110 gtx
en radiator skulle jag ju kunna ha bak, men den andra?, två fläktar fram kommer blåsa in med två 140mm fläktar, sen ska jag ta bort vaggorna så jag får en i botten också, så jag skulle kunna ha den andra i botten, men då kommer funderingen med det hela, dem två fläktarna fram kommer ju tappa effektivitet då den i botten kommer blåsa ut, och om jag kör så den blåser in känns dumt att göra för då kommer den kalla luften bli varmare, vet inte ''how big of a deal'' det är, men kom gärna med tips och förklaringar,

jag kommer att ha ''msi godlike gaming'' som moderkort ifall ni behöver veta det av olika anledningar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cybor:

tänkte höra vart man ska ha sina två ratiatorer i en corsair 750D, toppen går inte för där ska jag ha ett corsair h110 gtx
en radiator skulle jag ju kunna ha bak, men den andra?, två fläktar fram kommer blåsa in med två 140mm fläktar, sen ska jag ta bort vaggorna så jag får en i botten också, så jag skulle kunna ha den andra i botten, men då kommer funderingen med det hela, dem två fläktarna fram kommer ju tappa effektivitet då den i botten kommer blåsa ut, och om jag kör så den blåser in känns dumt att göra för då kommer den kalla luften bli varmare, vet inte ''how big of a deal'' det är, men kom gärna med tips och förklaringar,

jag kommer att ha ''msi godlike gaming'' som moderkort ifall ni behöver veta det av olika anledningar

ge även tips på bra ''luftflöden'' som skulle kunna vara bra med denna set upen

Permalänk
Medlem

Vet inte riktigt vad som är lämpligast, men måste bara få fråga.. varför i hela fridens namn har du köpt 2 stycken HYBRID kort? Känns som det kommer bli en jävla röra med slangar i ditt chassi, speciellt i.o.m. att du har en AIO-kylare till CPUn.

Hade förmodligen placerat 1 radiator bak samt en i fronten.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pamudas:

Vet inte riktigt vad som är lämpligast, men måste bara få fråga.. varför i hela fridens namn har du köpt 2 stycken HYBRID kort? Känns som det kommer bli en jävla röra med slangar i ditt chassi, speciellt i.o.m. att du har en AIO-kylare till CPUn.

Hade förmodligen placerat 1 radiator bak samt en i fronten.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cybor:

men i fronten borde jag väl ha så det blåser innåt eller ? :S och jag tror också att det blir lite mycket slangar, men det är mycket mer effektivare och tystare, men blir det inte konstigt om jag har en hybrid och en vanlig ?

Permalänk

Jag skulle hellre köpt kort utan aio och gjort en custom loop till de istället. Blir mycket snyggare och bättre för alla komponenter i datorn.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gunner357:

Jag skulle hellre köpt kort utan aio och gjort en custom loop till de istället. Blir mycket snyggare och bättre för alla komponenter i datorn.

är inte det ganska svårt och göra ? :S

Permalänk
Skrivet av Cybor:

är inte det ganska svårt och göra ? :S

Nä trodde själv det förr. Men lärde mig det efter ett tag tittade mycket på youtube hur man bygger custom loop. Sen var det inte så svårt. Risk för läcka är mycket liten om man är noga med det man gör.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk

Inte speciellt. Tog lite tid gjorde det. Men lite sunt förnuft så är det inget svårt

Permalänk
Medlem

tar man sig tid och göra så fixar man det.
Läser man lite, tittar på guider och frågar vid osäkerhet så går det fin fint.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Avstängd

ok tack alla ;D

Permalänk
Hedersmedlem

@Cybor *Bump raderad*

Observera att vi ej tillåter bumpning. Detta då vi vill att alla ska ha samma chans att få sina trådar uppmärksammade.

Citat:

§4 Bumpning
Det är inte tillåtet att skriva inlägg som endast är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen (så kallad bumpning). Däremot är det tillåtet att skriva flera inlägg i rad förutsatt att varje nytt inlägg tillför information eller på annat sätt för diskussionen framåt. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

Välkommen till Sweclockers!
/moderator

Skrivet av Cybor:
Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Avstängd

grejjen är att med custom loop så är jag inte så erfaren, och visst det är bra kylning, men det är rätt mycket jobb på lång sikt, om man räknar med att städa, byta kylarvätska osv. och har lite respekt för just läckage, det är en liten marginal om man vet vad man gör men känns endå lite scary, men det är vad jag tycker nu dock och det kan ju ändra, och jag kör ju med vattenkylning till processorn, men då har jag ju garanti som täcker ifall något skulle hända om jag inte är helt ute och cyklar?,