Permalänk
Medlem

Ny Led tv tänds och släcks mot datorn

Har precis fått min nya led tv enligt nedan. Har en egenkomponerad dator med bland annat detta (grafikkort inbyggt i moderkortet).

Problemet nu är att när jag kopplar in tvn via hdmi så slocknar och tänds den om jag gör något. Låter jag sen stå på startskärmen funkar den men går jag in på nätet börjar den strula. Har testat att byta upplösning men det hjälper inte.

Har på min tidigare dator kort 1920x1080 utan problem.

Någon som har något tips på lösning?

Dator
Gigabyte GA-H87N-WIFI mITX
Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell)
Windows 10

Tv
Samsung 55" UHD LED Smart TV UE55JU6075

Permalänk
Medlem

Prova en annan hdmi sladd. Kan vara så enkelt.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomika:

Prova en annan hdmi sladd. Kan vara så enkelt.

Tack för tipset. tror du jag kan ha skadat den när jag bytte till nya tvn för den funkade klockrent timman innan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@Lewdis:

Jag har exakt samma problem med exakt samma TV

Fick den för två dagar sedan och när datorn är kopplad via hdmi, och jag tittar på vlc / youtube (det enda jag gjort), så klickar tvbilden och ljudet bort. Skärmen på datorn fungerar precis som vanligt (bilden försvinner inte från datorn när den gör det på TVn). Det verkar som att det är själva TVn som försvinner. Bilden blir inte totalsvart som att den är avstängd eller att bilden försvinner totalt. den är mer 'ljussvart'.

Detta händer lite då och då. Första gången kollade jag på youtube och då hände det typ varje minut. Nu verkar det ske mer sällan men förstås otroligt irriterande.

Jag testade igår med en annan hdmi kabel men det vara samma problem.

Fick du någon lösning på ditt problem?

Tvn känner av min dator och 'godkänner' den. Jag har senast drivrutinerna på grafikkortet (intel hd).

på samsung rekommenderade de att testa med en annan hdmi-kabel vilket jag gjorde och om det inte funkade så skulle jag göra en återställning på TVn, vilket jag inte gjort än.

Tittat lite på andra trådar och undrar:

När jag är innne på grafikkortet på datorn så kan jag välja bildskärm: samsung TV. jag har upplösning 1366 x 768 och uppdateringsintervall 29p Hz. Ska jag ändra nåt här? jag har möjlighet att välja 3840 x 2160 och hx från 23 till 60 Hz.

Vore tacksam för svar eftersom jag inte vet om det är fel på Tvn eller om det är mina inställningar som är fel.