Varför ?? fuskas det i online spel å hur mycket ?

Permalänk

Varför ?? fuskas det i online spel å hur mycket ?

Har spelat schack online mot andra spelare i något år nu men det jag tröttnat på är det utbredda fusket , det fuskas med tiden fråga mig inte hur dem går tillväga , det är stora sajter jag spelat på å lika dant överallt , det jag undrar nu är att jag funderat på att köpa mig en gaming laptop å börja köra lite andra typer av online spel men är det lika mycket fusk i tex cs go , black ops 3 mm eller är sådant kontrollerat nu för tiden , frågan är ju varför det sitter folk å fuskar man har ju liksom tappat själva grejen med att spela mot andra på lika villkor annars å vinst är inte vinst om man inte vinner fair i mitt tycke , är det någon ide att köpa en gaming dator eller blir jag lika less på utbrett fusk där ?

Permalänk
Avstängd

Tycker jag inte, man spelar på servrar som kontrollerar mot fusk så är det lugnt Kan inträffa men skulle inte säga att det är något problem i det jag spelar

CS:GO
BF4
SW Battlefront
League of Legends
etc

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av callawayno1:

Har spelat schack online mot andra spelare i något år nu men det jag tröttnat på är det utbredda fusket , det fuskas med tiden fråga mig inte hur dem går tillväga , det är stora sajter jag spelat på å lika dant överallt , det jag undrar nu är att jag funderat på att köpa mig en gaming laptop å börja köra lite andra typer av online spel men är det lika mycket fusk i tex cs go , black ops 3 mm eller är sådant kontrollerat nu för tiden , frågan är ju varför det sitter folk å fuskar man har ju liksom tappat själva grejen med att spela mot andra på lika villkor annars å vinst är inte vinst om man inte vinner fair i mitt tycke , är det någon ide att köpa en gaming dator eller blir jag lika less på utbrett fusk där ?

Fuskare kommer alltid finnas, det kommer alltid finnas dem som är ute efter att antingen förstöra för andra, eller för att få ett övertag.
Att du inte skulle köpa en dator för att spela spel online p.g.a fuskare låter lite väl... Det är ju inte så att alla fuskar, och dem som gör åker så småningom dit och blir avstängda.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk

Jag skulle kunna tro att de flesta som fuskar gör så för att de tycker att det är kul att vara överlägsen någon annan, Något som de kanske inte kan göra/känna i verkligheten. även fast de inte kan göra det på riktigt, Men i deras hjärna så är ett spel inte på riktigt ändå och då gör det ju inget att man fuskar.

I just cs:go så kommer du i princip inte möta fuskare först än du börjar bli lite bättre på det pga rankingsystemet.

Call of duty kan jag inte uttala mig om då jag senast spelade det ca 2008 och då på konsol.

Skulle tro att Bad Company 2 och Arma 3 är de spel som jag mött minst fuskare på

Visa signatur

|CPU| AMD Ryzen 7 5800X3D|GPU| PowerColor Radeon RX 7800 XT Hellhound| MoBo| MSI X370 XPOWER GAMING TITANIUM |RAM| - G.SKILL Trident Z 3600Mhz 32GB|CPU kylare| Noctua NH-U12A|PSU | EVGA Supernova 1300W G2 |Chassi| Fractal Design Define R4 | Airsoftare norr om Västerås! :D

Permalänk
Medlem

Varför? Ja, lite beroende på spel då, men jag skulle vilja säga att antingen för att lura sig själv att tro att man är duktig, man njuter av att förstöra för andra/ha orättvist övertag/vara oövervinnerlig eller man vill åt någon belöning/inte orkar grinda ihop till dessa.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem

Du kommer hitta fuskare i alla spel.
Men det är inte alltid lika mycket fusk som folk vill få det att låta.
Varje gång jag/vi spelar/spelat CS är det klagomål på fusk (att vi skulle fuska). I bf3 blev jag bannad till höger och vänster för fusk.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Skrivet av callawayno1:

Har spelat schack online mot andra spelare i något år nu men det jag tröttnat på är det utbredda fusket , det fuskas med tiden fråga mig inte hur dem går tillväga , det är stora sajter jag spelat på å lika dant överallt , det jag undrar nu är att jag funderat på att köpa mig en gaming laptop å börja köra lite andra typer av online spel men är det lika mycket fusk i tex cs go , black ops 3 mm eller är sådant kontrollerat nu för tiden , frågan är ju varför det sitter folk å fuskar man har ju liksom tappat själva grejen med att spela mot andra på lika villkor annars å vinst är inte vinst om man inte vinner fair i mitt tycke , är det någon ide att köpa en gaming dator eller blir jag lika less på utbrett fusk där ?

cs go är det väl en hel del Ryssar som dödar dig om du inte ger dom bomben osv..
Dota, HoN, LoL, WoW. BF, COD mycket gnäll, utröstningar, p12 som skriker order åt dig vad du ska göra, det hela beror på om speldynamiken i spelet gör att det är en fördel att vara ett arsel, eller om det tar tid innan man blir bannad,

jag spelar en hel del Pathofexile ganska förskonat från värsta rötäggen + att det inte har Ganking som i D2,

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk

Har spelat onlinespel av alla sorter i hela mitt liv och har bara märkt av fusk en enda gång, i bf3. Lämnade servern och joinade en annan, tog mig 1 minut att ladda en ny bana. Förstår inte folk som är arga på fuskare online, det är väldigt sällsynt och knappast slutet på jorden. Tror det används mer som en ursäkt när man förlorar eller något att skylla på när man blir arg

Hur fuskar man i schack?

Permalänk
Medlem
Skrivet av callawayno1:

Har spelat schack online mot andra spelare i något år nu men det jag tröttnat på är det utbredda fusket , det fuskas med tiden fråga mig inte hur dem går tillväga , det är stora sajter jag spelat på å lika dant överallt , det jag undrar nu är att jag funderat på att köpa mig en gaming laptop å börja köra lite andra typer av online spel men är det lika mycket fusk i tex cs go , black ops 3 mm eller är sådant kontrollerat nu för tiden , frågan är ju varför det sitter folk å fuskar man har ju liksom tappat själva grejen med att spela mot andra på lika villkor annars å vinst är inte vinst om man inte vinner fair i mitt tycke , är det någon ide att köpa en gaming dator eller blir jag lika less på utbrett fusk där ?

Fusk i multiplayer kommer alltid finnas och finns i alla spel, det kan dock skilja på hur grovt och hur märkbart det är.

Anledningen är socialt inkompetenta personer som inte kan prestera och/eller hävda sig på något annat vis och tar därför till fusk för att synas och i tron att dom vinner respekt.

Permalänk
Medlem

Kul att fuska ibland dock inte för att få övertag eller så utan bara för att lalla runt. Referar nu till GTA V med trainers, blir bra mycket roligare med en sån från och till.

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem

Enkelt. Fuskare är dåliga förlorare och rent allmänt bara ett lägre intelligent folkslag. Dom förstör för all andra och njuter och har kul på något sätt. Lite machosist intryck kan jag tycka.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem
Skrivet av siglolmic:

Har spelat onlinespel av alla sorter i hela mitt liv och har bara märkt av fusk en enda gång, i bf3. Lämnade servern och joinade en annan, tog mig 1 minut att ladda en ny bana. Förstår inte folk som är arga på fuskare online, det är väldigt sällsynt och knappast slutet på jorden. Tror det används mer som en ursäkt när man förlorar eller något att skylla på när man blir arg

Hur fuskar man i schack?

Väldigt sällsynt är det väl inte direkt.

Ett par exempel: Mod-hacks i GTA Online(eller att någon helt plötsligt bestämmer sig för att döda alla på servern/spränga allt), CS fuskare, ARMA3(inte ovanligt å se någon med script-hacks som flyger runt/spawnar bästa gearet direkt), m.m

Visst är det många som beskyller motståndarna för fusk, men det beror till stor del p.g.a. hur vanligt det är med fusk.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av siglolmic:

Har spelat onlinespel av alla sorter i hela mitt liv och har bara märkt av fusk en enda gång, i bf3. Lämnade servern och joinade en annan, tog mig 1 minut att ladda en ny bana. Förstår inte folk som är arga på fuskare online, det är väldigt sällsynt och knappast slutet på jorden. Tror det används mer som en ursäkt när man förlorar eller något att skylla på när man blir arg

Hur fuskar man i schack?

Tror ärligt talat du är lite blåögd om du tror att det är sällsynt, kan däremot hålla med dig om att många skriker fuskare så fort dom förlorar vilket inte stämmer.

Permalänk

Sedan finns det fuskare och "fuskare". Jag blir flera gånger dagligen kallad allsköns glåpord man inte kan läsa i bibeln och jag fuskar definitivt aldrig. Det verkar ha blivit vanligare men det är kanske bara en känsla jag har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av siglolmic:

Har spelat onlinespel av alla sorter i hela mitt liv och har bara märkt av fusk en enda gång, i bf3. Lämnade servern och joinade en annan, tog mig 1 minut att ladda en ny bana. Förstår inte folk som är arga på fuskare online, det är väldigt sällsynt och knappast slutet på jorden. Tror det används mer som en ursäkt när man förlorar eller något att skylla på när man blir arg

Hur fuskar man i schack?

http://www.pbbans.com/mbi-latest50-bf3-lfb41.html 76,102 bans i Battlefield 3
http://www.pbbans.com/mbi-latest50-bf4-lfb44.html 11,680 bans i Battlefield 4
I Battlefield 4 är det fruktansvärt många som åkt dit tack vare Fairfight och är inte inräknade där.
Detta är alltså de som åkt dit.
Ovanligt? Du får även tänka på att en fuskare som väljer att använda sig utav t.ex aimbot förstör för många spelare under tiden han kör på. En full server i Battlefield är 64, är det en fuskare så är det 32 stycken som blir direkt lidande medans de i hans lag kan vara helt emot det men klarar sig i alla fall ifrån att dö av honom. Jag är inte en person som sitter och skriker fusk så fort någon har tur eller helt enkelt spelar ut mig, men folk som på något sätt anser att fuskare inte är något problem förstår jag inte.

http://www.pcgamer.com/hacks-an-investigation-into-aimbot-dea...! An investigation into the million-dollar business of video game cheating"

Det är t.om professionella Counter Strike spelare som blivit bannade i direktsända matcher lag emellan. Dessutom skrev TS att dom fuskade med tiden.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av callawayno1:

Har spelat schack online mot andra spelare i något år nu men det jag tröttnat på är det utbredda fusket , det fuskas med tiden fråga mig inte hur dem går tillväga , det är stora sajter jag spelat på å lika dant överallt , det jag undrar nu är att jag funderat på att köpa mig en gaming laptop å börja köra lite andra typer av online spel men är det lika mycket fusk i tex cs go , black ops 3 mm eller är sådant kontrollerat nu för tiden , frågan är ju varför det sitter folk å fuskar man har ju liksom tappat själva grejen med att spela mot andra på lika villkor annars å vinst är inte vinst om man inte vinner fair i mitt tycke , är det någon ide att köpa en gaming dator eller blir jag lika less på utbrett fusk där ?

Är den som vinner över dig automatiskt en fuskare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av siglolmic:

Har spelat onlinespel av alla sorter i hela mitt liv och har bara märkt av fusk en enda gång, i bf3. Lämnade servern och joinade en annan, tog mig 1 minut att ladda en ny bana. Förstår inte folk som är arga på fuskare online, det är väldigt sällsynt och knappast slutet på jorden. Tror det används mer som en ursäkt när man förlorar eller något att skylla på när man blir arg

Hur fuskar man i schack?

Vi kan inte leva på samma jordklot. Har du bara sett EN fuskpelle???
Spelar ingen roll vilket poppis FPS du kör, CS, BF etc. Vissa servrar är fulla med idioter som har allt ifrån enkla wallhacks som en svårupptäckt fördel till supernollor som bara vill förstöra och kör speedhack/aimbots.

Ni som blir anklagade för fusk hela tiden, det är inte så att ni ligger och tramsar med en K/D på typ 5:1 på nybörjarservrar? I så fall så är det naturligt att bli anklagad för fusk, för ni har inget att göra där.

Permalänk

Själv skulle jag tycka det är intressant att fuska i mån om att förstå den bakom liggande logiken i spelet. Det går att ta reda på rätt mycket om vilka olika fulhack osv som gjorts vid skapandet av spelen bara genom att manipulera och analysera input.

Visa signatur

Every time I see some piece of medical research saying that caffeine is good for you, I high-five myself. Because I'm going to live forever.
~ Linus Torvalds (2010-08-03)

Permalänk
Medlem
Skrivet av vrmlnd:

Är den som vinner över dig automatiskt en fuskare?

Fuskar någon genom att få mer tid så är det ett uppenbart fusk som är lätt att upptäcka. Vi får väl anta att TS är tillräckligt okej i huvudet för att kunna klockan. Förstår inte varför vissa ska göra sig roliga över de som säger att fusk i onlinespel är ett problem för det är det och kommer alltid vara. Det läggs inte massa pengar på att förhindra fusk bara för att det är kul och de som utvecklar fusk säljer dom av en anledning - för att det finns en marknad.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

låter som utbrett fusk finns där i dem flesta online spel tyvärr , går ju inte att stoppa allt , stämmer att jag skrev fusk med tiden men det är på schack inte på cs , å på schack är tiden i stort sett allt när man spelar , jag kommer nog eventuellt att köpa gaming laptop å prova lira lite annat spel ändå tack för svaren men nu är jag i alla fall lite mer medveten om att jag får räkna med ganska mycket fusk vad man än tänkt spela för spel .

Permalänk
Medlem
Skrivet av callawayno1:

låter som utbrett fusk finns där i dem flesta online spel tyvärr , går ju inte att stoppa allt , stämmer att jag skrev fusk med tiden men det är på schack inte på cs , å på schack är tiden i stort sett allt när man spelar , jag kommer nog eventuellt att köpa gaming laptop å prova lira lite annat spel ändå tack för svaren men nu är jag i alla fall lite mer medveten om att jag får räkna med ganska mycket fusk vad man än tänkt spela för spel .

På mina svar lät det säkerligen som att man inte kan hitta en server utan fuskare men så är så klart inte fallet.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Fuskar någon genom att få mer tid så är det ett uppenbart fusk som är lätt att upptäcka. Vi får väl anta att TS är tillräckligt okej i huvudet för att kunna klockan. Förstår inte varför vissa ska göra sig roliga över de som säger att fusk i onlinespel är ett problem för det är det och kommer alltid vara. Det läggs inte massa pengar på att förhindra fusk bara för att det är kul och de som utvecklar fusk säljer dom av en anledning - för att det finns en marknad.

Sant, men många häver ur sig fusk-anklagelser så fort de blir dödade osv. Dock förstår jag inte vad som är roligt med att fuska i Schack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vrmlnd:

Sant, men många häver ur sig fusk-anklagelser så fort de blir dödade osv. Dock förstår jag inte vad som är roligt med att fuska i Schack.

Ja, såna finns ju så klart också. Men nu frågade ju TS faktiskt istället så fick inte riktigt den bilden utav honom.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

det som kan anses vara roligt med fusk i schack kan vara för att öka sin rating å få mer respekt inom schack världen då högre är bättre , sen kan det vara för att man gillar att förstöra för andra å får en kick av att göra det genom att vinna , sen kan det givetvis vara enbart för att man är dålig förlorare mm mm .

Permalänk

I league of legends är det inte speciellt mycket fuskare, men i cs go kan jag hålla med dig.
På lol är det svårt att fuska då det inte finns några fusk. Förutom scripts som gör att du typ får riktigt bra skills att tex träffa en spell, som inte alltid är nödvändigt. Har själv inte stött på några cheaters. eller så finns de bara i lägre ranker

Skrivet av Lagerlöf:

Tycker jag inte, man spelar på servrar som kontrollerar mot fusk så är det lugnt Kan inträffa men skulle inte säga att det är något problem i det jag spelar

CS:GO
BF4
SW Battlefront
League of Legends
etc

Permalänk
Medlem
Skrivet av falukorvstjockisen:

I league of legends är det inte speciellt mycket fuskare, men i cs go kan jag hålla med dig.
På lol är det svårt att fuska då det inte finns några fusk. Förutom scripts som gör att du typ får riktigt bra skills att tex träffa en spell, som inte alltid är nödvändigt. Har själv inte stött på några cheaters. eller så finns de bara i lägre ranker

Visserligen spelar jag inte LoL, men jag tycker denna sökningen säger annorlunda.
https://www.google.se/?gws_rd=ssl#q=league+of+legends+cheat+e...

Permalänk

alldrig sett något liknande, tror inte det funkar också.
Det går inte att ändra saker i lol filerna, därför det är svårt med hacks. Finns bara scripts som gör att du får awesome "dodge skills"

Skrivet av MacAllan:

Visserligen spelar jag inte LoL, men jag tycker denna sökningen säger annorlunda.
https://www.google.se/?gws_rd=ssl#q=league+of+legends+cheat+e...

Permalänk
Medlem

Tf2 är det lite titt som tätt att folk dyker upp och fuskar. (Free 2 play spel så det är nog inte så konstigt.)
Dock finns det en del scripts vissa servers har installerat som kollar upp rörelser så ibland behövs inte en admin för att fuskaren ska bli bannad. och ibland så får man gruppera ihop sig och göra det svårt att bli dödad tills denna fuskare lämnar spelet. (T ex ha en lagkamrat gå medic med vapnet vaccinator gör att man tar ganska lite skada av vissa vapen beroende på val av resistans och gör att man överlever headshots (7 - 8 stycken ganska lätt)

Är själv server admin på gamingmasters.org och -M-m- är såklart jag i denna lista.
http://www.gamingmasters.org/bans/index.php?p=banlist
om det står *console* i listan här så är det scripten som bannar för antingen spam av ordet lmaobox.
(Vissa riktiga användare tycker det är kul och ha någon chatspam av detta bara för att trolla medans de är spelare med typ 600 timmar sniper class.
Men vi kan kolla upp personen och be dem och skriva en appeal och att till nästa gång läsa reglerna samt att inte låtsas vara en användare av lmaobox bara för att se reaktioner medans de spelar legit och faktiskt inte använder ett fuskprogram som lmaobox.)

Eller att scripten upptäckt att en person kör med en viss triggerbot eller aimbot (9 varningar (syns endast för vi admins eller servermanagers) och den 10:e så blir det en ban via console för T ex SMAC 0.8.4.0: Aimbot Detected.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem

Det var ett bra tag sen som jag stötte på en fuskare i "klassisk tappning" (aimbot + wallhack), men vad jag däremot har märkt av är att det blivit vanligare att använda olika scripts och macros för att få ett osportsligt övertag.

I FPS syns detta tydligast. Där ställs datormusen in på ett sätt så att rekylen motverkas i de vapen man använder, vilket innebär att spelaren inte behöver anstränga sig för att kontrollera den.

Enligt mig så är detta att betrakta som vilket fusk som helst, eftersom användaren av scripts/macros skapat sig andra förutsättningar än sina medspelare.

Visa signatur

🎮 • SSUPD Meshlicious (Full Mesh, ATX mod.) • Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero • Ryzen 9 5950X • EKW AIO 240 w/ 2x Noctua NF-A12x25 CBS (mount mod.) • G.Skill Trident Z Neo 4x8GB • Asus ROG RX 6700 XT (Quiet BIOS) • Corsair SF750 Platinum • WD Black SN850 2TB •
💼 • Dell Precision 7550
🎵 • Schiit Modi/Magni 3 w/ Beyerdynamic DT 990 Pro (250 Ohm)