Permalänk
Medlem

LG telefoner

Tjenare! För er som har en LG telefon, kan ni väl diskutera om själva LG telefonen ni har, tips för att förbättra upplevelsen och pros and cons. o.s.v.

Permalänk
Medlem

Något specifikt du funderar på?
Den största säljpunkten för mig (som avgjorde varför jag köpte LG och varför jag kommer att göra det i framtiden) är volymknapparna och powerknappen på baksidan. 100x skönare än på sidan som man får justera greppet o leta med fingrarna runt telefonen för att nå..

Tyvärr är kameran på G3 rätt kass imo. Men har laddat ned "Xcam" för LG G3 som tillåter väldigt många nya justeringar och alternativ till kameraappen, t.ex manuell fokus och ISO, så lite bättre kan man ju få det.

Är rätt sugen på att uppgradera till G4 p.g.a kurvad skärm, det känns som det skulle vara rätt gött.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

@Flygman: Ville bara ha lite åsikter hehe. Själv så har man en LG G4, Otroligt värt, dessutom knapparna på baksidan är i jäkla bra position. Dock så ogillar jag plasten och att den inte har fingerprints avläsare. Fan skulle ha väntat på LG V10 i stället.

Permalänk
Medlem

Jag har en G3 32GB
Jag gillar knock code. Kameran presterar tillräckligt bra för att jag gör. dubbeltappa och dra i webbläsaren för att zooma gillar jag. Den ligger bra i handen och klistras nästan mot handen fast det är blank plast och det är nice med knappar där bra. Clipboarden är jätteanvändbar. Den är ovanligt, sort of och det är en säljpunkt för mig.

UI kan behöva lite bättre färgschema. Brunt i vissa LG grejer passar inte med resten av färgschemat. Det värsta är att skit som kommer med men man kan iallafall gömma dem. Hade jag fått byta telefon gratis eller mot en lite peng hade jag skaffat lg g4, dock kom Moto X FORCE ut nu och den är en stark motståndare. Min G3 kommer nog hänga med yttligare ett eller två år till (ett år till mellandagarna)

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk

Har en gammal G2 och jag är riktigt nöjd med hur den har fungerat i lite mer än 2 år, batteritiden är fortfarande riktigt bra! Knapparna på baksidan är briljanta.

Det jag kan "klaga" på är deras interface och uppdateringar. Är smått sugen på V10 eller G4 men det ser ut som dom fortfarande är rätt bloatade med skit. Dessutom HATAR jag att dom kör med fyrkantiga fula ikoner i deras standard hemskärm. Man måste i princip köra med tex nova eller apex om man vill få ordning på det. Hade vart så enkelt för dom att implementera en möjlighet att använda vilka ikoner som helst ala cyanogen till exempel.

Vi får se om det blir LG igen, jag är som sagt imponerad! LG har ju gjort allt rätt med G4 då man både har utbytbart batteri, minneskort och quick charge samt bra kamera. Och billig är den också om man ser till vad konkurensen kan erbjuda.

Permalänk
Medlem

Fråga till er som har en G3 alternativt en G4a, vad hade ni för mobiler innan ? hur tycker ni mobilerna fungerar mot tex om du tittar på netflix/viaplay.
Blir mobilen varm om ni spelar nå spel eller använder nå tyngre än bara små surfa ?

Hur flyter den mellan sidor på internet, osv..

Har haft en HTC one M8 nu ett tag men är sugen att prova nå nytt, ja har testat Samsungen men den är inte skön tycker jag, Sony kan tänka mig men priset är för högt tycker jag. Så därför fastnade jag lite för LGn.
Gör jag bort mig helt om ja beställer en G4a ?

Visa signatur

Chassi : NZXT H440W | CPU : I7 4770k @ 3,5Ghz | GPU : EVGA 780 sc Acx | PSU : Evga 750W Gold | MOBO : MSI Z97M-Gaming | RAM : 16GB 1600mhz Corsair Vengeance | HDD Samsung 830 128gig - Samsung 840 250gig | Egenkomponerad kylning av Ek och Black ice | Benq XL 2420T

Permalänk
Medlem

Har en LG Spirit
funkar bra. Bra batteritid lagom storlek för fickan.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Skrivet av Miinan:

Fråga till er som har en G3 alternativt en G4a, vad hade ni för mobiler innan ? hur tycker ni mobilerna fungerar mot tex om du tittar på netflix/viaplay.
Blir mobilen varm om ni spelar nå spel eller använder nå tyngre än bara små surfa ?

Hur flyter den mellan sidor på internet, osv..

Har haft en HTC one M8 nu ett tag men är sugen att prova nå nytt, ja har testat Samsungen men den är inte skön tycker jag, Sony kan tänka mig men priset är för högt tycker jag. Så därför fastnade jag lite för LGn.
Gör jag bort mig helt om ja beställer en G4a ?

Ingen toppmodell är långsam i dagsläget, surfa och spela spel är inga problem. Nu har jag ingen G4 så jag ska inte svära på det men jag har för mig att den inte lider av överhettningsproblem. Varm blir den ju såklart men inte kritiskt.

Permalänk
Medlem

Mina åsikter om LG G3:

Bra
- Hyfsad kamera, men relativt seg om man jämför t.ex. iPhone eller Samsung S5
- IR-sändare
- Kan kännas snabb de första veckorna, men för mig vände det efter ett tag användande
- NFC
- Minneskortläsare

Dåligt
- Blir varm efter en kort tids användning, blev bättre efter rooting och flasha in ett annat OS t.ex. Cyangenomod
- Kameran är laggig(inget jättestort lagg, men märks)
- Min mobil har fått sprickorna som kommer av sig själv, konstruktionsfel. Finns många med samma fel. Lite irriterande i början men man vänjer sig. Inte orkat bry mig att köra RMA samt att jag senare kört in Cyangenomod i den.
- På senare tid råkat tappat mobilen ur soffan, på max 40 cm höjd och vet inte om det beror på det men mobilen kan börja göra en hög ton så man måste ta ur batteriet. (händer inte så ofta, men har hänt ett antal gånger än så länge)
- Mobilen kan frysa sig, svartskärm, och göra omstarter random. Kommer inte ihåg om det inträffade i stockversionen av OS men hänt ett antal ggr med en release version av Blisspop och Cyangenomod 12.1. (Kan bero på batteriet, men vet inte)
- Skärmens upplösning har man ingen som helst nytta av, kanske om man ska zooma och kolla in bilder hela tiden, men annars inte. Slukar bara batteri och mobilen blir varm istället.

Jag undviker att köpa en LG i framtiden. Finns bättre mobiler för dom pengarna, enligt mig.

Mvh

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk
Medlem

Bytte från en LG Nexus 4 till en LG G2. Hade Nexus 4 i typ tre år eller nåt, riktigt nöjd med den. Dock så började USB-porten strula och batteritiden var urkass mot slutet.

G2 har bättre batteritid, bättre skärm, något bättre kamera och även något snabbare. Inte samma kvalitetskänsla som Nexus 4 men med tanke på att jag betalade 800kr för en snabbare och stabilare telefon med över dubbelt så lång batteritid så är det ok ändå tycker jag. Alltid kört cyanogenmod på mina telefoner. G2 var riktigt bökig att roota, jag är inte så duktig på sånt. Nu flyter den dock på riktigt bra och går mycket stabilare än min Nexus 4 gjorde.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Ingen som bytt från en G3 till en G4a ??

Visa signatur

Chassi : NZXT H440W | CPU : I7 4770k @ 3,5Ghz | GPU : EVGA 780 sc Acx | PSU : Evga 750W Gold | MOBO : MSI Z97M-Gaming | RAM : 16GB 1600mhz Corsair Vengeance | HDD Samsung 830 128gig - Samsung 840 250gig | Egenkomponerad kylning av Ek och Black ice | Benq XL 2420T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miinan:

Ingen som bytt från en G3 till en G4a ??

Jag tänkte byta från G3 till V10 när den väl kommer till Sverige.

Permalänk
Medlem

Jag uppgraderade från G2 till G4 efter att jag hade tappat den flera (10+) ggr i marken och skärmen blev mer eller mindre omöjlig att se sista gången (var felfri fram till dess, allt annat fungerade dock så lätt att återställa). Båda telefonerna anser jag är väldigt bra kvalitet både fysiskt och gränssnitt samt bekväma att använda. Självklart är G4 bättre än G2 men mycket är just att den är nyare.

Det som utmärker G4 är just chassi, kamerans kvalitet samt skärmens skärpa och färgåtergivning. Även wifi / GPS är extremt bra då det mycket snabbt går att få bra anslutning. I programväg så är dom förinstallerade programmen mycket bra och har en bra balans och lätt att välja hur mycket kontroll man får över sig beroende på vad man vill ha. Det är även lätt att se telefonen (speciellt i linux) och säkerhetskopiera den.

Telefonen jag köpte var från enskild butik utan bloat från någon operatör.

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon

Permalänk
Medlem

LG G Flex 2
+ En av de vassaste videokamerorna (200mbps) med tredjeparts app.
+ Curved Screen
+ Knapparna bak
+ Bra OS imo
+ Bekväm i hand och ficka
+ Bra pris

- Batteriet är lite i klenaste laget

Är mycket nöjd. Skulle de släppa en Flex 3 kommer jag nog uppdatera.