Microsoft tillkännager nya bakåtkompatibla spel för Xbox One varje månad

Permalänk
Melding Plague

Microsoft tillkännager nya bakåtkompatibla spel för Xbox One varje månad

Möjligheten att spela Xbox 360-spel på Xbox One kräver handpåläggning av Microsoft, varför utbudet är begränsat. Nu framgår att bolaget avser släppa ny kompatibla titlar varje månad.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Sweet Slippa 360 och 1 stående vid TVn. Kan 360in gå i pension snart.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem

Roligt att se att det blir lite retrospel för alla peasants. Är det över ytterligare en hyper-v specialare i Xboxern som det körs eller varför så krångligt att porta över?

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

Hur väljer de spel? Finns det någon röstninglista för användare att vända sig till?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurk:

Roligt att se att det blir lite retrospel för alla peasants. Är det över ytterligare en hyper-v specialare i Xboxern som det körs eller varför så krångligt att porta över?

http://ec0c5a7f741a6f3bff65-dd07187202f57fa404a8f047da2bcff5.r85.cf1.rackcdn.com/images/4rdOcQasKart.878x0.Z-Z96KYq.jpg

Funderade på det med. Borde ju räcka att köra samtliga spel genom någon slags emulator. Hårdvaran i Xbox 360 är ju samma för alla spel så att det skall krävas handpåläggning för spelen verkar som ren lögn, utan det handlar nog snarare om att man vill dra ut på hypen så långt det går.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Funderade på det med. Borde ju räcka att köra samtliga spel genom någon slags emulator. Hårdvaran i Xbox 360 är ju samma för alla spel så att det skall krävas handpåläggning för spelen verkar som ren lögn, utan det handlar nog snarare om att man vill dra ut på hypen så långt det går.

Det är ju så dom nya spelen körs i dag, win10 core med (2st?) hyper-v. En hyper-v för appar och en för spelen. Bara utgick ifrån att det borde väl gå att köra en old-360-hypervisor utan några jättestrul. Det vore roligt att få se hur dom löst det.

Ja, det är klart det är något lurt... det är ju m$.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Funderade på det med. Borde ju räcka att köra samtliga spel genom någon slags emulator. Hårdvaran i Xbox 360 är ju samma för alla spel så att det skall krävas handpåläggning för spelen verkar som ren lögn, utan det handlar nog snarare om att man vill dra ut på hypen så långt det går.

Det hela handlar nog väldigt mycket om byråkrati och vad dom får släppa på nytt och kan o.s.v, Mer eller mindre exakt det stora problemet med Playstation vita om varför väldigt många PSP/PSX spel inte går att tanka ner till den, ännu mer så till PSTV även om tekniskt sett är fullt kompatibla.

T.ex. är det väldigt vanligt att man licenserar musik för en fysiskt samt en digital nerladdning till en viss specifik plattform o.s.v, och för att släppa saker igen så krävs det nya licenser o.s.v, samma problem finns för röster o.s.v.

Finns en hög med drös olika anledningar men dessa jag nämnde är väldigt vanliga sådana som sätter käppar i hjulet för det mesta.

T.ex. en stor anledning för just ett av spelen jag vill ha till PSP (Star Ocean 1&2) men kan inte är på grund av att Square enix inte längre har rätten till några låtar och därmed inte längre kan sälja spelet, de släppte om spelen nyligen till Vita/PS4 i Japan med bland annat ett par nya låtar på grund av sagd anledning.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Inaktiv

Inte alla utgivare som vill att kunden får möjlighet att spela sina köpta spel då de samtidigt vill sälja en "HD remaster" av samma spel för ett par hundra. Sedan beror det nog också på hur bra spelen fungerar samt hur många skivor spelet ligger på. Spel på mer än en skiva stöds inte i dagsläget.

Själv gillar jag lösningen även om det varierar hur bra spel fungerar med den. Hade gärna sett samma satsning från Sony också. Om de verkligen ville så hade de nog kunnat ge något slags stöd men det är väl roligare att sälja HD remasters för fullpris. Hade gärna sluppit PS3 vid tvn, snart nog åker den ut ändå då den mest samlar damm.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Det hela handlar nog väldigt mycket om byråkrati och vad dom får släppa på nytt och kan o.s.v, Mer eller mindre exakt det stora problemet med Playstation vita om varför väldigt många PSP/PSX spel inte går att tanka ner till den, ännu mer så till PSTV även om tekniskt sett är fullt kompatibla.

T.ex. är det väldigt vanligt att man licenserar musik för en fysiskt samt en digital nerladdning till en viss specifik plattform o.s.v, och för att släppa saker igen så krävs det nya licenser o.s.v, samma problem finns för röster o.s.v.

Finns en hög med drös olika anledningar men dessa jag nämnde är väldigt vanliga sådana som sätter käppar i hjulet för det mesta.

T.ex. en stor anledning för just ett av spelen jag vill ha till PSP (Star Ocean 1&2) men kan inte är på grund av att Square enix inte längre har rätten till några låtar och därmed inte längre kan sälja spelet, de släppte om spelen nyligen till Vita/PS4 i Japan med bland annat ett par nya låtar på grund av sagd anledning.

Fy fan så jävla sjukt. Ytterligare en anledning till varför upphovsrätten kraftigt borde reformeras. Nä, jag tänker inte gå in i någon djupgående diskussion om varför jag känner ett brinnande hat mot upphovsrätten i sin nuvarande form (är själv artist så jag har bra med kött på benen i den frågan), men har man man inte huvudet fullt med sågspån borde man ju fatta att något är grovt feltänkt när en hel release kan stoppas på grund av att en enskild rättighetshavare tvärvägrar.

Det borde t. ex vara standard att man, i händelse av ytterligare släpp på fler plattformar eller vad det kan vara, får någon slags standardersättning som alla får och så är det bra sen. Jävla gnällande och gnölande det är på artister idag som bara ska ha och ska ha. Man blir fan mörkrädd alltså.

On Topic så borde det egentligen inte vara något problem. Man har ju köpt spelet en gång, och det borde ur licenssynpunkt inte vara några problem. Det är ju inte ett nytt spel som släpps.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Geeks Gaming

Fixar dom så man kan köra Bad Company 1 så kanske det blir ett köp enbart för de och Halo

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

Kan man även få hoppas på Xbox 1 spel?
Kommer Death throw så hade jag nog kunnat köpa Xbox One bara pga det!

https://en.wikipedia.org/wiki/Deathrow_(video_game)

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gurk:

Roligt att se att det blir lite retrospel för alla peasants. Är det över ytterligare en hyper-v specialare i Xboxern som det körs eller varför så krångligt att porta över?

Är du en bonde?

Det är så att spelen måste kompileras om för att fungera på nya arkitekturen, där efter ska de kvalité kontrolleras, genomspelas, rätta ut eventuella buggar mm före de släpper ut spelet på Xbox Store för nedladdning.
Så det är inte så enkelt som det låter, vilket gör att det tar tid.

Skrivet av Ozzed:

Funderade på det med. Borde ju räcka att köra samtliga spel genom någon slags emulator. Hårdvaran i Xbox 360 är ju samma för alla spel så att det skall krävas handpåläggning för spelen verkar som ren lögn, utan det handlar nog snarare om att man vill dra ut på hypen så långt det går.

De körs inte i en emulator, utan de kompileras om, därefter ska de genomspelas, testas mm och rätta ut eventuella buggar för att sedan kunna släppas. Du kan ju gissa hur lång tid det tar att kompilera om, spela igenom, rätta eventuella buggar mm för varje spe, när spel kan vara allt ifrån några timmar upp mot 100 talet timmar eller mer.

Skrivet av Gurk:

Det är ju så dom nya spelen körs i dag, win10 core med (2st?) hyper-v. En hyper-v för appar och en för spelen. Bara utgick ifrån att det borde väl gå att köra en old-360-hypervisor utan några jättestrul. Det vore roligt att få se hur dom löst det.

Ja, det är klart det är något lurt... det är ju m$.

Inget lurt, bara att det tar tid att göra om alla spel för att kunna fungera på nya arkitekturen från gamla PowerPC.

Skrivet av anon5930:

Inte alla utgivare som vill att kunden får möjlighet att spela sina köpta spel då de samtidigt vill sälja en "HD remaster" av samma spel för ett par hundra. Sedan beror det nog också på hur bra spelen fungerar samt hur många skivor spelet ligger på. Spel på mer än en skiva stöds inte i dagsläget.

Själv gillar jag lösningen även om det varierar hur bra spel fungerar med den. Hade gärna sett samma satsning från Sony också. Om de verkligen ville så hade de nog kunnat ge något slags stöd men det är väl roligare att sälja HD remasters för fullpris. Hade gärna sluppit PS3 vid tvn, snart nog åker den ut ändå då den mest samlar damm.

Nog inte troligt, då Sony själva kör med sitt Playstation Now för äldre spel.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Är du en bonde?

Det är så att spelen måste kompileras om för att fungera på nya arkitekturen, där efter ska de kvalité kontrolleras, genomspelas, rätta ut eventuella buggar mm före de släpper ut spelet på Xbox Store för nedladdning.
Så det är inte så enkelt som det låter, vilket gör att det tar tid.

Så det handlar alltså inte om att kunna spela gamla spel utan om nysläpp snarare?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozzed:

Så det handlar alltså inte om att kunna spela gamla spel utan om nysläpp snarare?

I princip ja, skivan du stoppar i används bara för att verifiera att du har spelet, sedan laddas själva spelet ner från Xbox Stoe / Microsofts servrar.

Och ja, Xbox 360 spelskivan måste sitta i Xbox One konsolen för att man senare ska kunna spela spelet.

Och ärligt talat så är bakåtkompatibilitet rätt "meh" skulle jag säga, det är få spel som troligen folk vill spela idag, oh vem vill egentligen spela ett snart 10 år gammalt spel om de kan köpa en "Remastered" utgåva för ca 300 kr och få allt i 1080p och 60fps?

Microsofts bakåtkompatibilitet är bara ett sätt att få upp ögonen för Xbox One, få ut lite i pressen, sälja några fler konsoler mm då det är några spel som folk vill spela.

Men bakåtkompatibiliteten är ingen funktion som jag tror kommer trycka på försäljningen så mycket, många har redan Xbox 360 så varför köpa en Xbox One bara för att spela samma spel de kan göra på sitt Xbox 360 lik väl? (Om man bortser från att de vill ha de nya spelen som endast finns till Xbox One).

Titta bara på PS3 som hade bakåtkompatibilitet, men det inom en rätt snar tid efter lansering togs bort (både i hårdvaran, och sedan via uppdatering i mjukvaran) och lika så att man kunde installera Linux på dem, vilket med efter ett tag stoppades.

Bakåtkompatibilitet har alltid varit, och kommer nog alltid vara en funktion som känns "kul" ett tag, spela vissa äldre spel men som man snart tröttnar på då det är nya spel som är mer intressanta.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Är du en bonde?

Det är så att spelen måste kompileras om för att fungera på nya arkitekturen, där efter ska de kvalité kontrolleras, genomspelas, rätta ut eventuella buggar mm före de släpper ut spelet på Xbox Store för nedladdning.
Så det är inte så enkelt som det låter, vilket gör att det tar tid.
De körs inte i en emulator, utan de kompileras om, därefter ska de genomspelas, testas mm och rätta ut eventuella buggar för att sedan kunna släppas. Du kan ju gissa hur lång tid det tar att kompilera om, spela igenom, rätta eventuella buggar mm för varje spe, när spel kan vara allt ifrån några timmar upp mot 100 talet timmar eller mer.
Inget lurt, bara att det tar tid att göra om alla spel för att kunna fungera på nya arkitekturen från gamla PowerPC.
Nog inte troligt, då Sony själva kör med sitt Playstation Now för äldre spel.

Intressant med lite info! Har du så du kan visa lite hur den där processen går till hos microsoft som du beskriver. Då allt är emulerat idag över hypervisor så kan man ju iaf tycka (!) att man borde ändra HAL:en i hypervisorn istället för att kompilera om alla spel, eller en kombination när man konverterar spelen till att passa hypervisorn. Någonstans är ju alla spel gjorda för ett väldigt hårt reglerat api och därmed borde ju bördan av att göra allt det du beskriver, minska. Men visst, hade du lite info där så är jag jättenyfiken på att ta del av det.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Är du en bonde?

Det är så att spelen måste kompileras om för att fungera på nya arkitekturen, där efter ska de kvalité kontrolleras, genomspelas, rätta ut eventuella buggar mm före de släpper ut spelet på Xbox Store för nedladdning.
Så det är inte så enkelt som det låter, vilket gör att det tar tid.
De körs inte i en emulator, utan de kompileras om, därefter ska de genomspelas, testas mm och rätta ut eventuella buggar för att sedan kunna släppas. Du kan ju gissa hur lång tid det tar att kompilera om, spela igenom, rätta eventuella buggar mm för varje spe, när spel kan vara allt ifrån några timmar upp mot 100 talet timmar eller mer.
Inget lurt, bara att det tar tid att göra om alla spel för att kunna fungera på nya arkitekturen från gamla PowerPC.
Nog inte troligt, då Sony själva kör med sitt Playstation Now för äldre spel.

Källa? Trodde inte de kompilerade om utan paketerade varje spel ihop med en emulator. Alla artiklar jag läst om det har kallat det för en mjukvaruemulator. Tex http://www.engadget.com/2015/06/18/xbox-one-backward-compatib....

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av PowerNet:

Nog inte troligt, då Sony själva kör med sitt Playstation Now för äldre spel.

Playstation Now är ju inte riktigt en motsvarighet då det är en dyr strömmande tjänst som kräver internetanslutning medans spelen spelas. Äger du redan ett spel så får du som det idag ser ut betala för att spela spelet. Microsofts tjänst är bättre på mer eller mindre alla punkter som jag ser det. Men jag tycker samtidigt att möjligheten att använda PS Now är bra men att tjänsten måste förbättras, främst på priset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Playstation Now är ju inte riktigt en motsvarighet då det är en dyr strömmande tjänst som kräver internetanslutning medans spelen spelas. Äger du redan ett spel så får du som det idag ser ut betala för att spela spelet. Microsofts tjänst är bättre på mer eller mindre alla punkter som jag ser det. Men jag tycker samtidigt att möjligheten att använda PS Now är bra men att tjänsten måste förbättras, främst på priset.

Sen är det väl bara 720p för PSNow plus att man undrar hur laggigt det blir att spela "fjärranslutet". Slutligen vet väl ingen när det släpps?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mocka:

Sen är det väl bara 720p för PSNow plus att man undrar hur laggigt det blir att spela "fjärranslutet". Slutligen vet väl ingen när det släpps?

Osäker på om det är 720p men just att det strömmas utanför hemmet gör ju att så mycket påverkar upplevelsen. Nu är vi ju i Sverige rätt långt framme sett till internetanslutningar så här kanske det skulle fungera bra. Men i andra länder, speciellt USA, lär det fungera sämre. Enklare och lugnare spel borde nog gå bra dock. Men inget man gärna spelar något snabbare spel i multiplayer troligen.

Enligt Wikipedia så ska tjänsten vara tillgänglig även i europa tidigare i år. Jag har inte sett något om det dock: https://en.wikipedia.org/wiki/PlayStation_Now#Launch
I Japan och USA har PS Now funnits en längre tid iallafall.

Permalänk
Skrivet av Pellepelikan:

Hur väljer de spel? Finns det någon röstninglista för användare att vända sig till?

Skickades från m.sweclockers.com

Här går du in och röstar: https://xbox.uservoice.com/forums/298503-backwards-compatibil...

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Vänta lite...
Man kan alltså köpa spel man redan har på 360 en gång till, men denna gången knyta dem till sitt XB1. Inga förändringar i spelen annat än att de går att köra i XB1.

Så...
varför inte bara köra vidare med sitt 360?

Förstår inte hypen, varför köpa samma sak två gånger?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ThomasLidstrom:

Vänta lite...
Man kan alltså köpa spel man redan har på 360 en gång till, men denna gången knyta dem till sitt XB1. Inga förändringar i spelen annat än att de går att köra i XB1.

Så...
varför inte bara köra vidare med sitt 360?

Förstår inte hypen, varför köpa samma sak två gånger?

Stoppa in skivan från kompatibel titel i Xbox One eller använda ett Xbox-konto där spelet finns digitalt på och spela. Du behöver inte köpa om spelet om du redan äger det. Xbox 360s låter mycket och tar upp plats. Xbox One är extremt tyst och gör mer eller mindre allt Xbox 360 gör och mer. Kan man få med spelutbudet från sin Xbox 360 så finns det fördelar bara där med att byta konsoll, samt att det kan göra att de som funderar mellan en PS4 och Xbox One kanske väljer Xbox One istället om de hade en Xbox 360 innan eller kanske rent av ingen alls. Även 360-exklusiva titlar hittar ju fram.

Har man inte spelen på skiva eller vill ha fysiska spel så finns möjligheten att köpa spelet digitalt istället.

Permalänk

Hur gör man för att ladda ner ett nytt Games with Gold-spel för 360 direkt till Xbox One?
Ett skarpt exempel är Dungeon Siege 3, på Xbox One fanns det inte alls. Loggade jag in på Xbox.com, där det tydligen ska funka, och gick in via bakåtkomp och tryckte på Dungeon Siege 3 fick jag bara valet att ladda ner till 360. Så jag fick göra det så att titeln ska dyka upp på min One.

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk

För mig så fanns den under appar och spel, längst till höger i listan. De har mindre ikoner än de installerade spelen.

Visa signatur

Motherboard: ASUS ROG Crosshair VIII Hero X570 | Processor: AMD Ryzen 5900X | Graphic: MSI GeForce RTX 4090 24GB GAMING TRIO | Memory: G.Skill 64GB DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo | PSU: ASUS ROG Thor 1200W

Permalänk
Medlem

@PowerNet: Hur gick det? Hade du något eller?

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

Är det inte så enkelt bara att ta ett t.ex. Call Of Duty spel som fungerade till PC-Win 7 (OCH där med PC-Win 10 automatiskt) och där med till XBX one eftersom det är "Win 10" nu.

eller hur mycket Windows 10 är Xbox One?
Eftersom Spelutvecklarna använder samma Utvecklingskod till Xbox one som till Win 10 säger dom.

För enkelt för att vara sant förmodligen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Stoppa in skivan från kompatibel titel i Xbox One eller använda ett Xbox-konto där spelet finns digitalt på och spela. Du behöver inte köpa om spelet om du redan äger det. Xbox 360s låter mycket och tar upp plats. Xbox One är extremt tyst och gör mer eller mindre allt Xbox 360 gör och mer. Kan man få med spelutbudet från sin Xbox 360 så finns det fördelar bara där med att byta konsoll, samt att det kan göra att de som funderar mellan en PS4 och Xbox One kanske väljer Xbox One istället om de hade en Xbox 360 innan eller kanske rent av ingen alls. Även 360-exklusiva titlar hittar ju fram.

Har man inte spelen på skiva eller vill ha fysiska spel så finns möjligheten att köpa spelet digitalt istället.

Tack för förtydligande!
Det var inte så jag uppfattade det när jag läste artikeln.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon5930:

Du behöver inte köpa om spelet om du redan äger det. Xbox 360s låter mycket och tar upp plats. Xbox One är extremt tyst och gör mer eller mindre allt Xbox 360 gör och mer.

Nej, Xbox 360 låter inte mycket i de nyare versionerna, ursprungliga Xbox 360 ja, men de är nästan utdöda helt då de var RROD maskiner, och att Xbox One skulle vara "extremt tyst" skulle jag inte säga, den är i nivå med Xbox 360, eoch övriga konsoler, PS4 däremot kan man kalla tyst maskin :).

Skrivet av Fread:

Är det inte så enkelt bara att ta ett t.ex. Call Of Duty spel som fungerade till PC-Win 7 (OCH där med PC-Win 10 automatiskt) och där med till XBX one eftersom det är "Win 10" nu.

eller hur mycket Windows 10 är Xbox One?
Eftersom Spelutvecklarna använder samma Utvecklingskod till Xbox one som till Win 10 säger dom.

För enkelt för att vara sant förmodligen?

Nej det är det inte.

Xbox One OS innehåller Windows 10 kärnan, men det är i princip det enda som de har gemensamt, i Xbox One så körs spelen i "virtuella maskiner" enkelt sagt.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ThomasLidstrom:

Tack för förtydligande!
Det var inte så jag uppfattade det när jag läste artikeln.

Ah, förstår.
Din reaktion var helt klart förståelig om man behövde köpa om spelen men ändå få sådanna variationer i hur bra spelen faktiskt rullar på Xbox One.

Skrivet av PowerNet:

Nej, Xbox 360 låter inte mycket i de nyare versionerna, ursprungliga Xbox 360 ja, men de är nästan utdöda helt då de var RROD maskiner, och att Xbox One skulle vara "extremt tyst" skulle jag inte säga, den är i nivå med Xbox 360, eoch övriga konsoler, PS4 däremot kan man kalla tyst maskin :).

Nu finns det nog samtidigt en hel del som har de äldre modellerna. Själv hade jag en Xbox 360 Elite exempelvis, köpt augusti 2008 så troligen en Falcon.
Min Xbox One är just extremt tyst. Den hörs nästan inte alls och när den väl gör det så är det vid uppstart när hårddisken startar eller om en skiva sitter i vid installation av spel. Vid spel låter den heller inget.
Min PS4 är bara tyst när den idlar i dashboard, startas något spel så hörs den mycket väl. Stör dialogen i en del spel när den pressas väldigt mycket också vilket har blivit rätt störande.

Permalänk
Medlem

Bra för second hand marknaden på Xbox 360 spel. När One kom så slängde ju folk i princip både sina konsoler och spel.

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.