Problem med posten efter Black Friday?

Permalänk
Medlem

Problem med posten efter Black Friday?

Är det fler än jag som beställde grejer i fredags som skickades direkt. Men igår stod det hela dagen att den beräknades komma till utlämningsstället efter kl 18. Men kl 18 så försvann den textraden, inatt sorterades paketet åter i Malmö och i morse stod det åter att paketet beräknades komma till utlämningsstället efter kl 18.00.

Men inget paket har dykt upp idag heller..

Har posten mycket att göra eller har det hänt mitt paket något :/

Visa signatur

(Hackintosh) late 2011: Gigabyte H61M-DS2 | i5 3470T | MSI N210 D512D2 | 8 GB XMS3 | Crucial m4 265 GB | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dava:

Är det fler än jag som beställde grejer i fredags som skickades direkt. Men igår stod det hela dagen att den beräknades komma till utlämningsstället efter kl 18. Men kl 18 så försvann den textraden, inatt sorterades paketet åter i Malmö och i morse stod det åter att paketet beräknades komma till utlämningsstället efter kl 18.00.

Men inget paket har dykt upp idag heller..

Har posten mycket att göra eller har det hänt mitt paket något :/

Samma problem åt mig....stor risk att de här väldigt mycket att göra så här innan jul , mina paket har fastnat 7 mil bort i ca 1 dygn.

Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk
Medlem

Beställde vid midnatt på Cdon.com under just black friday, fick paketet klockan 10:15 på måndag morgon.
Kan det vara så att ditt paket inte hanterades innan helgen och därmed fördröjningen på ca 1 dag?

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

Gah...typiskt...kollade telefonen nu,va iväg på innebandy och de loggades in på ica 19:30....och nu är det stängt gah..

Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk
Medlem

@Dava:

Jobbar på ett utlämningsställe för post. Vi fick in ungefär dubbelt så mycket paket och kanske tre gånger mer brev än en normal tisdag. Så det kan nog dröja någon extra dag.

Permalänk
Medlem

Tack. Får väl hoppas att paketet kommer imorgon. Behöver innehållet till ett jobb som inte bör prokrastineras hela veckan :/

Visa signatur

(Hackintosh) late 2011: Gigabyte H61M-DS2 | i5 3470T | MSI N210 D512D2 | 8 GB XMS3 | Crucial m4 265 GB | Windows 10

Permalänk
Medlem

Värt att tänka på är att Schenker hade inbrott på sin terminal i Sthlm och blev av med massa elektronik.

Visst, det är inte posten, men om någon som läser denna tråd saknar ett paket från Schenker.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Dom har haft problem, beställde paket ifrån Björnborg som levererades till närmaste ica kl 20:00, innan har paket jag beställt aldrig kommer senare än 15:00

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

samma problem här från cdon, har dock fått 3 paket från inet redan i måndags så det är CDON som är fuckups här

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Inaktiv

Min skärm från Netonnet har fastnat i Jönköping i nästan ett dygn men borde vara framme i eftermiddag.
Av de totalt 7 leveranser så är det bara den som försenats. De två sista lär jag inte få denna vecka då butiken fick slut i lager och inväntar leveranser.

Sedan har det väl varit storm i södra delen av landet, det och black Friday lär ju ha belastat rejält.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag har fått allt jag beställde i fredags eftermiddag.
Beställde från Netonnet, Kjell&company och Elgiganten.
Och det paketet jag fick senast var från Elgiganten igår vid halv åtta så fanns det att hämta på utlämningsstället. (Bor i Malmö)

Visa signatur
Permalänk

En normal dag hanteras ca 250000 paket av Postnord per dygn och resuserna är planerade efter det.
Men nu är vi i december månad och trafiken är utökad och kommer att öka fram till jul. Rekordet från förra året blev 455000 paket hanterad på ett dygn med en norm på 350000-400000 de andra dagarna.
Källa

Med det sagt så skulle jag gissa att Blackfriday "Överraskade" postnord och handlarna i år då min känsla är att jippot fick sitt stora genomslag i år.

Edit här är en press från Postnord ang Blackfriday

Visa signatur

Nickade Nightswe men bytt för varför ha olika nick på olika platformar.