Vilka buggar har ni stött på?

Permalänk
Skrivet av backfeed:
  • VATS öppnas ibland trots att det inte finns något objekt att fokusera på

Det är inte så att du råkar hålla in VATS knappen? För då öppnas den oavsett om det finns något att fokusera eller inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS PRIME X570-PRO : AMD Ryzen 7 5800X 3.8 GHz : ASUS ROG Strix LC 240 RGB White Edition
ASUS GeForce RTX 3090 24GB ROG STRIX OC WHITE : Cooler Master V850 SFX Gold
Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB PRO Vit : Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av kladdigkaka:

Det är inte så att du råkar hålla in VATS knappen? För då öppnas den oavsett om det finns något att fokusera eller inte.

Tror inte det, men det är förstås möjligt. Jag brukar spamma VATS-knappen ordentligt när jag smyger omkring, så kanske tangentlyssnaren är lite seg ibland (och registrerar inte uppsläppet tillräckligt snabbt), eller så har jag helt enkelt råkat hålla in knappen aningen längre än vanligt. Eller så har jag inte lyft fingret tillräckligt högt så aktiveringspunkten på Cherry MX-brytaren har inte passerats.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Har hittat en del.
Fastnar i terminaler med vsync av (som många andra).
När man vrider låset när man gör lockpicking så vrids den blixtsnabbt med vsync av.
Hittade en vägg i närheten av den där linjen man följer för att komma till railroad som saknade collision detection.
Osynliga vapen.
NPC som går iväg när man pratar med dem.
Melee vapen får mycket snabbare attack speed om man har power armor och är i tredjeperson.

Visa signatur

Antag en perfekt sfär i ett vakuum...

Permalänk
Skrivet av backfeed:

Tror inte det, men det är förstås möjligt. Jag brukar spamma VATS-knappen ordentligt när jag smyger omkring, så kanske tangentlyssnaren är lite seg ibland (och registrerar inte uppsläppet tillräckligt snabbt), eller så har jag helt enkelt råkat hålla in knappen aningen längre än vanligt. Eller så har jag inte lyft fingret tillräckligt högt så aktiveringspunkten på Cherry MX-brytaren har inte passerats.

Jag sitter också och spammar Q ibland och ibland öppnas den fast det inte finns något objekt att fokusera. Sen upptäckte jag att den öppnas oavsett om man håller in knappen. Finns väl en perk som gör att vats kan visa vägen i en quest har jag för mig, kanske det är därför den går att öppna på långtryck.
Sitter själv på blåa brytare.

Visa signatur

ASUS PRIME X570-PRO : AMD Ryzen 7 5800X 3.8 GHz : ASUS ROG Strix LC 240 RGB White Edition
ASUS GeForce RTX 3090 24GB ROG STRIX OC WHITE : Cooler Master V850 SFX Gold
Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB PRO Vit : Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition

Permalänk
Medlem

Kan nog bara peka ut 1 bug som jag stött på och det är att ibland så blir trademenyerna osynliga när man ska trada med NPCs, enda lösningen på detta har varit att spara och sen köra load så är problemet löst, har hänt 3-4 ggr hittills.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Har bara hittat två: en som får vapnet att bli osynligt (löses genom att byta vapen och byta tillbaks igen) och ett som får min companion att dels hålla armarna rakt ut åt sidan med underarmarna vridna 90 grader uppåt och dels glider fram över marken istället för att gå eller springa (löses genom att gå in i combat, vilket verkar nollställa animationerna igen).

Har inte hittat någon bugg som orsakat några riktiga problem.

Visa signatur

[AMD FX8350 BE @ 4GHz] - [Arctic Cooling Freezer 13] - [2 x 4096 MB 1600MHz Corsair] - [GA-970A-DSP3] - [Sapphire R9 390 Nitro 8GB] - [EVGA Supernova G2 750W] - [2TB Seagate Desktop + 3TB Toshiba + 2TB Samsung G3 Station + 480GB Toshiba SSD] - [BenQ MK 2442 23.6"] - [QPAD OM-75]

Permalänk
Medlem

Går in k ett hus eller dylikt som instansar dig. När du väl har rensat huset, källaren, bunkern etc o h kört runt därinne ett tag och ska ta dig ut samma väg har NPC spawnat tillbaka. Hahaha wtf Bethesda! Eller om du har rensat en byggnad och återvänder pga en quest,är allt som om att du inte var där dagen innan... Wtf Bethesda

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Inaktiv

Tror det är 48H reset på det mesta.

Permalänk

Usch, ett område strax norr om Diamond City som hela tiden krashar, vilket tydligen är en känd stor bugg som inte går att fixa än utan att behöva hoppa fram i quests med console-kommandon. Många main-quests går igenom det området också så det hindrar många från att kunna klara main-storyn överhuvudtaget, på alla plattformar.

Bethesda håller tydligen på med en fix i deras kommande patch som finns att ladda ner i Beta-stadie, men jag undviker nog hellre området tills det är fixat ordentligt :\

http://forums.bethsoft.com/topic/1546438-fallout-4-crash-in-s...

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Jag har inte haft en enda bugg!

Det måste den mest udda buggen i detta spel...

Permalänk
Medlem

Nu har något hänt.
När jag tabbar ut så får jag svart skärm eller så gnäller ett program att jag har out of memory..

Har funkat fint sedan start men igår började spelet flippa...

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk

fps jukkar sönder inget flyt nånstans

Visa signatur

cm HAF 922|x6 1090t @3.7ghz|noctua NH-C12P SE14|8gb xms3 1600 cl9|asus M4A89TD pro|HIS 7970|240gb SSD|samsung 840 500gb avlastar C:\|2x2tb till annat|HX 750watt|AOC U2868PQU|TTbord MX svart mus mx518. MammaPappaLådda overkill :D >>>P8H77-I> i5 3450-S @2.8>XMS3 8gb>HIS 7850 2gb<overkill.>CX430watt>noctua NH-L9i>intel 320 80gb>Bitfenix liten.

Permalänk
Medlem

- Ljudet/animationer blir ur synk i konversationer.
- Fastnat i terminaler ett par gånger fast spelet är låst till 60FPS.
- Brahims i sängen.
- Tab slutar funka i spelet så man får tabba ut och in igen för att fixa.
- Dödat massa fiender som typ fryser till sen går det inte loota.
- Fastnar i ALLT. Jag kan för fan inte ens hoppa över ett bord utan att fastna!
- Massa plantor som jag inte kan ta bort, reparera eller flytta på.
- Osynliga vapen och om man har på sig item så man bli osynlig om man står still så funkar inte pitboyen men vet inte om det är "by design" eller inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

- Ljudet/animationer blir ur synk i konversationer.
- Fastnat i terminaler ett par gånger fast spelet är låst till 60FPS.
- Brahims i sängen.
- Tab slutar funka i spelet så man får tabba ut och in igen för att fixa.
- Dödat massa fiender som typ fryser till sen går det inte loota.
- Fastnar i ALLT. Jag kan för fan inte ens hoppa över ett bord utan att fastna!
- Massa plantor som jag inte kan ta bort, reparera eller flytta på.
- Osynliga vapen och om man har på sig item så man bli osynlig om man står still så funkar inte pitboyen men vet inte om det är "by design" eller inte.

Alltså... vf har du för romantic companion??

Tab felet har jag haft med, jag satte den som en annan knapp, tryckte en gång, ställde tillbaka så fungerade det. Irriterande dock.

Ang plantorna så tror jag att jag vet vad som hänt. Du har placerat dem, sen flyttat på dem eller? Gå still stället de var innan, för de verkar flyttas grafiskt men inte spelmässigt. Sen tar du tab (när du hittar dem) och lägger dem i workshop, sen kan du plantera dem normalt igen.

osynligt vapen är vanligt fel, dock irriterande. Om du har ett vapen med scope, zooma med det så rättas det till.

Jag har dock inte fastnat i saker... normalt är detta, samt terminalerna pga FPSen (motorn) inte är låst till 60-70. Testa slå på Vsync?

Permalänk
Medlem

jag vet inte om detta är en bugg men HJÄLP för gud vad det stör mig.
Bilden blev helt plötsligt suddig och mörkare. har laddat en tidigare save och då var det inte suddigt.

Visa signatur

Dator: HAF 922
Moderkort:
ASUS M4A79XTD EVO CPU: AMD Phenom II X4 BE 3,4 Ghz CPU fläkt: CM 212 EVO GPU: XFX Radeon HD 6870 1GB "dual fan" Ram minne: Crucial DDR3 BallistiX Elite 1600Mhz 8GB Nätagg: 550W HDD: 4TB SSD: 128GB

Permalänk
Medlem

Hänt mig två gånger när jag smygit runt i hus att när jag ser en fiende på andra sidan och skjuter samtidigt som jag går så har jag teleporterats dit jag sikta. Typ som att jag går snabbt fram (allt sker på typ 0.1s, precis så jag hinner se att det inte bara är en förflyttning, utan att jag faktiskt ser att jag rör mig mellan A och B.)

Har inte ändrat något i spelet (förutom att göra så mouse acc är borta, vsync är på, kostant 60fps)

Visa signatur

VR: Oculus Rift CV1 + Touch
Dator: Ryzen 2600X | 16GB 2933 MHz | RTX 2070 FE | 2 x Samung 850 SSD 250GB | Corsair SF600 | Louqe Ghost S1 | Noctua L12
Server: HP ProLiant MicroServer G7 N54L

Permalänk
Medlem
Skrivet av bogmadur:

jag vet inte om detta är en bugg men HJÄLP för gud vad det stör mig.
Bilden blev helt plötsligt suddig och mörkare. har laddat en tidigare save och då var det inte suddigt.
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfa1/t31.0-8/12471413_10153773944934976_2335497240105395966_o.jpg

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xlp1/t31.0-8/12466289_10153773944949976_3192536879346398265_o.jpg

hittade lösningen.

om någon skulle få detta felet så öppna consol och skriv rimod 002041B6

Visa signatur

Dator: HAF 922
Moderkort:
ASUS M4A79XTD EVO CPU: AMD Phenom II X4 BE 3,4 Ghz CPU fläkt: CM 212 EVO GPU: XFX Radeon HD 6870 1GB "dual fan" Ram minne: Crucial DDR3 BallistiX Elite 1600Mhz 8GB Nätagg: 550W HDD: 4TB SSD: 128GB

Permalänk
Medlem

När jag försöker göra quest follow the railroad får jag ingen markör på min karta skall jag få det eller inte?

Visa signatur

Dator: HAF 922
Moderkort:
ASUS M4A79XTD EVO CPU: AMD Phenom II X4 BE 3,4 Ghz CPU fläkt: CM 212 EVO GPU: XFX Radeon HD 6870 1GB "dual fan" Ram minne: Crucial DDR3 BallistiX Elite 1600Mhz 8GB Nätagg: 550W HDD: 4TB SSD: 128GB

Permalänk
Skrivet av bogmadur:

När jag försöker göra quest follow the railroad får jag ingen markör på min karta skall jag få det eller inte?

Spoiler dold nedan.

Du får ingen markör, men om du tittar på marken så finns det en röd linje. Den ska du följa.

Dold text
Visa signatur

Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero...AMD Ryzen 7 5800X @ 4600MHz / 1.23V...Hyte Y60
G.Skill Trident Z RGB 2x16GB 3600MHz CL14...Sapphire Radeon RX 7900XT Pulse Gaming OC
LG 34'' UltraGear 34GN850...Logitech MX Keys...Logitech MX Master 3S...Corsair RM750x
Kingston KC3000 2TB M.2 + Kingston KC3000 4TB M.2...Filserver - WD Gold 6TB x 4 + Seagate IronWolf PRO 8TB x 4

Permalänk
Medlem

Preston har gått upp på taket i santuary, nån som vet hur jag ska göra. Måste använda honom för att slutföra ett qeust=)

Permalänk
Medlem
Skrivet av coffe09:

Preston har gått upp på taket i santuary, nån som vet hur jag ska göra. Måste använda honom för att slutföra ett qeust=)

Jag fick ner en Brahmin en gång genom att bygga en trappa upp till taket. Annars kanske man kan prova att öppna consolen, klicka på Preston så hans ref id kommer fram och sen skriva: moveto player

http://fallout.wikia.com/wiki/Fallout_4_console_commands

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ll Ryzen 7 3700X ll Sapphire RX Vega 64 ll Asus B450-E Rog Strix ll
ll Ballistix 32GB 3 000 MHz ll SilverPower SP-S850M ll NZXT H440 ll Acer 27" 1440p ll

Permalänk
Medlem

PipBoy buggar en hel del när Chameleon armor är aktiv. Ibland får man inget UI alls, ibland full med någon tearing-liknande effekt och ibland bara med genomskinlig bakgrund och kraftig glow på bokstäverna som gör nästan allt oläsbart. Jag skulle kunna tänka mig att den sista varianten är by design, men den är lika irriterande som de andra.