Generals & Generals Zero Hour på win10?

Permalänk
Medlem

Generals & Generals Zero Hour på win10?

En kompis har problem med att få igång spelet på Windows 10. Han har gjort en uppgradering från windows 7 alltså inte en clean install.
Han har ställt in att han är admin!

Någon som är kunnig hur man får igång äldre spel på Windows 10?

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem

Det är kopieringsskyddet som inte fungerar på Windows 10. För att få igång spelet behöver man ta bort kopieringsskyddet. Reglerna på SweClockers är lite difusa, och i tråden där det här "diskuterades" grundligt kom man aldrig fram till något vettigt, så jag antar att det här blir utslagsgivande för hur SweClockers tänker hantera sådana här frågor framöver.

Det du behöver är en "knäckt" version av spelets exe-fil. Det finns ett flertal stora arkiv publikt tillgängliga på nätet där de går att hitta, och ta hem, men jag ställer mig mer tveksam till att länka, återigen pga SweClockers regelverk. Låt dem ta ställning till om den här typen frågor går att besvara först, så får vi se om det kommer vara ok att länka till filerna som behövs för att lösa problemet med.

Och för att moderatorskollektivet ska ha något att göra så här till lunch, så anmäler jag mitt inlägg.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk

Högerklicka på ikonen och välj att den ska köras i W7/XP kompabilitet! Funkade för mig iallafall

Permalänk
Medlem
Skrivet av Makaveli1:

Högerklicka på ikonen och välj att den ska köras i W7/XP kompabilitet! Funkade för mig iallafall

Märkligt eftersom felet är att SecDrv.sys är SafeDisc, och inte får köras på Windows 10, varför spelet inte fungerar... Du har inte möjligen en piratkopia du vill prata om?

Så vitt jag vet finns ingen Generals - Zero Hour utan SafeDisc kopieringsskyddet. Original då alltså. Alla piratversionerna fungerar.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Jag köpte alla Red Alert & CnC spel för 49 kr ("Command & Conquer - The Ultimate Collection", finns på cdon.com tex) och installerade via Electronic Arts "Origin" klient med den cd-key som kom med spelet.

Just CnC Zero Hour rullar hur bra som helst på Win10 för mig. Finns "Launchers" som gör att du kan få full hd med, tex: GenTools (http://lockedup.online/gentool/) = inga haxx behövdes för mig, men det kan vara som någon annan skrev att du får köra som Admin eller i kompatibelt läge.

= testa att ta den cd-key du har i skivfodralet och regga spelet i Origin och ladda ner och kör den vägen, dvs. "skiv-löst".

Kan kolla hemma hur det är uppsatt om du inte får till det, bara att höra av dig i så fall.

Permalänk
Skrivet av -=Mr_B=-:

Märkligt eftersom felet är att SecDrv.sys är SafeDisc, och inte får köras på Windows 10, varför spelet inte fungerar... Du har inte möjligen en piratkopia du vill prata om?

Så vitt jag vet finns ingen Generals - Zero Hour utan SafeDisc kopieringsskyddet. Original då alltså. Alla piratversionerna fungerar.
B!

Jag köpte spelet på G2A.com, Ultimate Collection vet inte om det är patchat för nyare operativsystem eller något men det var bara att ändra kompabilitet och köra!

Permalänk
Medlem

Han testar ikväll! Återkommer hur det går för honom! xD

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem

Fungerar nyckeln på Origin är det lösningen, för skivan kommer kräva "pirat" EXE. Jag visste inte att Zero Hour fanns på Origin, men det är ju ett praktiskt sätt att lösa det på i så fall.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.