Permalänk
Medlem

Svensk politik!!!

Tjena.
Har dom senaste veckorna och dagarna blivit väldigt förvånad , när vår inkompetenta regering nu börjar köra med SD´s invandringspolitik!
Jimmy Åkesson har sagt allt detta som nu sker för väldigt längesedan , men då brändes det bilar och alla som röstat på SD va "rasister "
Hur kommer det säg att vår regering just nu börjat inse allvaret i " fri invandring " och mycket annat?
Kan det va så att SD ökar i varje undersökning som står till grund för detta?
Vi har många invandrade arbetare på mitt jobb " makedonier , serber , albaner , bosnier , rumäner , ungrare och nån muslim " alla dessa har röstat på SD av den enkla anledning att man inte kan ha fri invandring. Dom har levt och sett hur det blir när man blandar olika religioner , etniciteter osv....
Har också upplevt att dom flesta inom min vänskapskrets , svenskar som invandrare röstar på SD.
Sen skulle det vara kul att veta vad en rasist är! Har tänkt på det länge , är det en som älskar sitt Sverige? En som har Sveriges nationalsång som ringsignal? En som tycker att nu räcker det? Osv.......
Det är väldigt svårt att veta då detta ord i min mening har blivit väldigt transparent då det användas i både tid och otid i media.
Jag har själv blivit kallad " rasist , skinhead , nazist " av den enkla anledning att jag är rakad , 1.93 lång och väger 130kilo " Muskler är ju smed "
Jaja , ville bara skriva av mig lite.

Mvh / Mange

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange75:

Tjena.
Har dom senaste veckorna och dagarna blivit väldigt förvånad , när vår inkompetenta regering nu börjar köra med SD´s invandringspolitik!
Jimmy Åkesson har sagt allt detta som nu sker för väldigt längesedan , men då brändes det bilar och alla som röstat på SD va "rasister "
Hur kommer det säg att vår regering just nu börjat inse allvaret i " fri invandring " och mycket annat?
Kan det va så att SD ökar i varje undersökning som står till grund för detta?
Vi har många invandrade arbetare på mitt jobb " makedonier , serber , albaner , bosnier , rumäner , ungrare och nån muslim " alla dessa har röstat på SD av den enkla anledning att man inte kan ha fri invandring. Dom har levt och sett hur det blir när man blandar olika religioner , etniciteter osv....
Har också upplevt att dom flesta inom min vänskapskrets , svenskar som invandrare röstar på SD.
Sen skulle det vara kul att veta vad en rasist är! Har tänkt på det länge , är det en som älskar sitt Sverige? En som har Sveriges nationalsång som ringsignal? En som tycker att nu räcker det? Osv.......
Det är väldigt svårt att veta då detta ord i min mening har blivit väldigt transparent då det användas i både tid och otid i media.
Jag har själv blivit kallad " rasist , skinhead , nazist " av den enkla anledning att jag är rakad , 1.93 lång och väger 130kilo " Muskler är ju smed "
Jaja , ville bara skriva av mig lite.

Mvh / Mange

Nationalismen är döende. Klimatförändringar (om du nu tror på dem) kommer medverka till att hundratals miljoner människor kommer behöva flytta. I framtiden kommer nationer troligtvis inte att finnas kvar i sin nuvarande form. Det får vi iaf hoppas för mänsklighetens överlevnads skull. Med andra ord, anpassa dig eller gå under

Permalänk

Den största skillnaden är väl att regerigen vill minska invandringen tillfälligt för att ge systemet en chans att återhämta sig. Planen är ju att sverige ska fortsätta ta emot flyktingar på lång sikt. Av vad jag har förstått vill SD minska invandring och flykting mottagande för att det är muslimer.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | Sapphire R9 280

Permalänk
Medlem

Ptja, själv antar jag bara att det handlar allra mest om att fiska röster. Alla partier säger ju en sak ena dagen och en helt annan dagen efter.

Permalänk
Medlem

tror många röstar på SD av den enkla anledningen att dom vågar prata om saker andra partier tycker är tabu. Sen när SD nu hållt på ett tag så blir alla vana och vågar sedan själva att prata om samma saker.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk

Å andra sidan är detta kanske inte helt jämförbart med SD-förslagen. Nu är det verkligen superkris, tusentals flyktingar strömmar in. När SD föreslog åtgärderna var det knappast någon kris, SD ville bara stänga gränserna "för att".

Men i stort har TS såklart rätt. Vem är rasist nu, kan man fråga. Twittervänsterns ryggdunkande har åtminstone tystnat och det är ju såklart en positiv effekt som vi tillfälligt får njuta av.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Ptja, själv antar jag bara att det handlar allra mest om att fiska röster. Alla partier säger ju en sak ena dagen och en helt annan dagen efter.

Så sant så.
Naiv är den som tror att löfven eller andra partiledare tar beslut inom partiet. Allt sköts av byråkrater som har räknat på allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange75:

Tjena.
Har dom senaste veckorna och dagarna blivit väldigt förvånad , när vår inkompetenta regering nu börjar köra med SD´s invandringspolitik!
Jimmy Åkesson har sagt allt detta som nu sker för väldigt längesedan , men då brändes det bilar och alla som röstat på SD va "rasister "
Hur kommer det säg att vår regering just nu börjat inse allvaret i " fri invandring " och mycket annat?
Kan det va så att SD ökar i varje undersökning som står till grund för detta?
Vi har många invandrade arbetare på mitt jobb " makedonier , serber , albaner , bosnier , rumäner , ungrare och nån muslim " alla dessa har röstat på SD av den enkla anledning att man inte kan ha fri invandring. Dom har levt och sett hur det blir när man blandar olika religioner , etniciteter osv....
Har också upplevt att dom flesta inom min vänskapskrets , svenskar som invandrare röstar på SD.
Sen skulle det vara kul att veta vad en rasist är! Har tänkt på det länge , är det en som älskar sitt Sverige? En som har Sveriges nationalsång som ringsignal? En som tycker att nu räcker det? Osv.......
Det är väldigt svårt att veta då detta ord i min mening har blivit väldigt transparent då det användas i både tid och otid i media.
Jag har själv blivit kallad " rasist , skinhead , nazist " av den enkla anledning att jag är rakad , 1.93 lång och väger 130kilo " Muskler är ju smed "
Jaja , ville bara skriva av mig lite.

Mvh / Mange

Mange 130kg

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Nationalismen är döende. Klimatförändringar (om du nu tror på dem) kommer medverka till att hundratals miljoner människor kommer behöva flytta. I framtiden kommer nationer troligtvis inte att finnas kvar i sin nuvarande form. Det får vi iaf hoppas för mänsklighetens överlevnads skull. Med andra ord, anpassa dig eller gå under

Ett sådant extremt scenario där nationalstater försvunnit kommer isåfall enligt en artikel jag läste i illustrerad vetenskap innebära att enbart de med extrema resurser kommer att klara sig och resterande 99,99% av befolkningen kommer i princip att dö/ slå ihjäl varandra.

Var en artikel som målade upp olika framtidsscenarion och ett av dem var att de allra rikaste och smartaste kunde använda sina resurser till att öka IQ ännu mer på sina barn och sig själva och leva längre etc. och ffa ha råd att bo i gated communities med privata armeér för att kunna döda alla eventuella plundrare, låter väldigt mycket som fallout 4 typ

Mer seriöst så innebär nationalstatens upplösning att det finns 0 konsekvenser för en plundrare att döda dig direkt och ta över alla dina tillgångar och alltså kommer du att bli dödad av plundrare så fort som poliskår/rättsväsende försvinner

Permalänk
Medlem
Skrivet av criscros:

Sa till min frun att inte lägga ut bilder på nätet , framför allt inte tecknade

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Inaktiv

Nu vill våran intelligenta regering med lövet stänga öresundsbron. Arbetslösheten lär ju bli mycket bättre när företag går i konkurs.

Artiklar på Google: https://www.google.se/search?hl=sv&source=hp&biw=&bih=&q=l%C3...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon185723:

Nu vill våran intelligenta regering med lövet stänga öresundsbron. Arbetslösheten lär ju bli mycket värre när företag går i konkurs.
Artiklar på Google: https://www.google.se/search?hl=sv&source=hp&biw=&bih=&q=l%C3...

Hur f*n ska man kunna pendla till jobbet då undrar man ja.

Permalänk
Medlem

Jag såg trådens namn, tänkte direkt "Sverigedemokrat" och att tänkte att det skulle bli känslomässigt blaj. Blev inte besviken.

10/10, will read again.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem

Fel forum

Vad har detta med ett intresse av datorer att göra?
Välj ett mera passande forum läs hemsida.
Kanske FP eller annat ......
/Per

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5950X MSI MPG X570 GAMING PRO CARBON WIFI ,ASUS DUAL RTX 2080 Ti OC
Allt i custom loop

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

Trådar om den här typen av ämnen spårar lätt ur. #15835646 och #15833648 är exempel från de senaste dagarna. Mot bakgrund av det är det särskilt angeläget att det första inlägget i sådana här trådar har en gedigen och genomtänkt utformning som ger underlag för en saklig diskussion.

Det första inlägget i den här tråden saknar en tydlig utgångspunkt för diskussionen och är i viss utsträckning osammanhängande. Trådskaparen har själv uppgett att han bara ville skriva av sig. Dessutom är rubriken otydlig. Med hänsyn till detta får tråden anses sakna diskussionsvärde i den mening som avses i § 3.4 i reglerna. Jag har därför låst den.