Reklamera ett Logitech G710+, men vart?

Permalänk
Medlem

Reklamera ett Logitech G710+, men vart?

Hej,

Frågan kan ju låta lite skum men låt mig berätta lite till så förstår ni nog

Nu under black friday rean så köpte jag ett Logitech G710+ tangentbord, glad i hågen
åkte jag idag ner till lokala ica handlaren och häntade ut det fortfarande lika glad. Satte
mig i köket och när jag hade plockat upp det så slog käken i golvet. WTF liksom knapp
nummer 5 på numpadden saknas. Tänkte att det kanske är för att visa att det sitter bruna
brytare i så började leta efter en knapp att trycka dit, den finns inte överhuvudtaget att finna.

Så nu är ju frågan, ska man vända sig till elgiganten där jag köpte det eller ska man vända sig
till Logitech då jag har något minne av att folk som hört av sig till Logitech har fått nya grejer
typ innan dom hunnit skicka mailet till dom.

Vad hade ni gjort?

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem

jag skulle tagit kontakt med Logitech och kollat om dom kunde fixa en tanget, inge kul å va utan tangentbordet för att en knapp saknas!

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem

Logitech har varit väldigt duktiga förr i med att skicka ut reservdelar vad jag vill minnas. Råkade slarva bort en knapp med när jag skulle göra rent dem i diskmaskinen. Fråga mig inte vart den försvann aldrig kunna hitta denna. Dock av märket Xtrfy, skickade ett mail och 2 dagar senare utan några kostnader fick jag ett

Permalänk
Medlem

Jag hade ringt till Elgiganten för utbyte.

Har du inget t-bord i reserv kan du ringa Logitech.
De har underbar support som andra säger.

Permalänk
Medlem

Steg 1 skulle jag säga är att snacka med Elgiganten, de kommer troligtvis skicka ut ett nytt tangentbord direkt. (alternativt åker du till en butik och byter ut det där)

Detta skulle jag gjort för att:
Oddsen att tangentbordet lämnar fabriken utan en tangent är otroligt liten, då de är många steg med tester och kontroller. Alltså finns risken att tangentbordet redan har varit ute hos kund, som har pillat med det. (Kanske inte heller är så troligt, men något måste ha hänt mellan det lämnade fabriken och kom till dig)

Vill du inte detta får du väl kontakta Logitech.

Visa signatur

Asus Z87-A | Intel Core i5 4670k | Gigabyte GTX 770 OC | Corsair Vengeance 2x4GB | Samsung Evo 250GB | WD Blue 1TB | Corsair RM650 | Fractal Design R4 | Dell P2414H | Fujitsu P23T-6 Thor | SteelSeries Rival |
Microsoft Sidewinder X4 | QPAD FX 90 Mousepad | Creative Sound Blaster X-Fi | Sony 2x100W | Technics SB-CS6

Permalänk
Medlem

Så här såg det ut när jag öppnade kartongen, som nämnt så känns det ju ganska osannolikt att det lämnat fabriken så här

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem

Du kan kontakta Logitech om du vill men som konsument skall du i första hand egentligen vända dig till det företag du ingått ett kontrakt med dvs de du köpt av vilka är Elgiganten. Det är inte helt ovanligt att butiker m.m. hänvisar till deras leverantörer osv men det är bara för att slippa agera mellanhänder vilket egentligen är deras uppdrag i det läget.
Men iom att folks erfarenheter med just Logitech är att de är mer än hjälpsamma så tror jag du tjänar på att vända dig dit.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Du kan kontakta Logitech om du vill men som konsument skall du i första hand egentligen vända dig till det företag du ingått ett kontrakt med dvs de du köpt av vilka är Elgiganten. Det är inte helt ovanligt att butiker m.m. hänvisar till deras leverantörer osv men det är bara för att slippa agera mellanhänder vilket egentligen är deras uppdrag i det läget.
Men iom att folks erfarenheter med just Logitech är att de är mer än hjälpsamma så tror jag du tjänar på att vända dig dit.

Jo egentligen så ska ju elgiganten komma först det vet jag men har tillverkaren både bättre och snabbare service så brukar jag kontakta dom först.

Skickade in en "ticket" till Logitech med bilden ovan genom deras webbsida får se vad dom svarar

Borde jag plugga in tangentbordet och prova om knappen fungerar överhuvudtaget?

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem

@FlashTec: Bara o lyfta o byta med en likvärdig knapp utan å ta sönder för kan dem då häva ditt misstag ifall du skulle vända dig mot butiken du precis köpt varan ifrån.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlashTec:

Jo egentligen så ska ju elgiganten komma först det vet jag men har tillverkaren både bättre och snabbare service så brukar jag kontakta dom först.

Skickade in en "ticket" till Logitech med bilden ovan genom deras webbsida får se vad dom svarar

Borde jag plugga in tangentbordet och prova om knappen fungerar överhuvudtaget?

Ja det skadar inte att kolla men troligen är det bara plastbiten som inte fastnat direkt vid montering och ramlat av innan det packats bara eller något liknande

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Ja det skadar inte att kolla men troligen är det bara plastbiten som inte fastnat direkt vid montering och ramlat av innan det packats bara eller något liknande

Pluggade i det och det verkar som att alla knappar fungerar. Om man nu får en ny knapp är det bara att trycka den på plats eller är det något man måste tänka på, sköter brytaren i sig alla riktningar nu för tiden eller ska det vara någon fjäder med i spelet som jag har för mig att det va förr i tiden?

Ps i love the backlight och att man kan justera det som man vill. Barn på nytt över en sån funktion då man aldrig haft ett ordentligt tangentbord förut

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem

Om det ska gå rätt till så skall du kontakta den du köpte varan av, i detta fall Elgiganten.

Däremot tror jag att det är lättare om du kontaktar Logitech, och har de någon sorts service mind så skickar de ut en knapp gratis.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Tänkte bara göra en liten uppföljning på det här fallet. Logitech bad mig skicka in två bilder och lite uppgifter, efter en vecka så kom det en låda som skulle innehålla min nya knapp men när jag öppnade kartongen så blev jag lite förvånad, dom hade inte bara skickat en knapp utan det var en hel uppsättning för hela tangentbordet, bara att tacka och ta emot

Service betyg för Logitech = 6 av 5 möjliga

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB