Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Vill du flytta fram fakturadatum så ska du kunna göra det dirkt hos qliro, på https://www.qliro.com/sv/my-pages

"Varför har jag fått en faktura? Jag har inte fått mina varor ännu.

Om leveransen är sen kan du få fakturan före din leverans. Självklart ska du betala först när du har fått dina varor. Tänk på att det i sådant fall är viktigt att flytta förfallodatumet på Mina Sidor. Du kan även kontakta kundservice och få hjälp."

Jag vet att det går att flytta fram fakturan hos Qliro men det är inte riktigt det jag är ute efter. För du kan bara flytta fram den fakturan en gång och då i mitt fall blir det den 22 jan. Skulle jag vilja flytta fram mer går det då inte såvida cdon inte löser det. Att flytta fram datum hos Qliro är inte tänkt för att användas om paket inte ens blir paketerade utan oftast om det kladdar under leverans (visserligen är det också postnord men två olika avdelningar), det är åtminstone så jag tolkar funktionen. Har cdon satt mig i denna situation får de även lösa den.

Jag hade kunnat bestrida fakturan också då jag blivit lurad av CDON, varan har ju inte skickats vilket det ska göras innan eller samtidigt med fakturan enligt sidan. Jag säger inte att det hade blivit ett lyckat resultat att bestrida men det är en annan sak.

I övrigt kan jag bara hålla med dig om allt annat.

Edit: Som många andra har jag fått mitt paket nu men sidan är inte uppdaterad.

@cdon: Tack att det inte blev längre väntetid, men jag är rädd jag inte kommer beställa mer från er såvida jag inte kan undvika det (jag betalar hellre mer för att undvika er kundtjänst och felaktiga köpvillkor..).

Permalänk

Kors i taket, nu ändrades statusen till Postad och ett tracking nummer finns.

Visa signatur

Dator: Mobo: MSI Z390 MPG Cpu: Intel Core i7 9700K --- CoolerMaster Hyper 212 EVO GFX-card: Asus Geforce RTX 2070 8GB Dual PSU: Corsair CV 650W RAM: 32 Gb(8GbX4) @ 2666Mhz.
Telefon: Oneplus 7T

Permalänk

Min har stått som postad i flera dagar men något tracking nummer det finns inte ,BEDRÖVLIGT .

Artikelnummer Logitech G933
Status Postad
Antal1
Pris 1990 kr

Varorna levereras av: CDON.COM

Det finns ingen spårning för paketet ännu.
Vänligen notera att paketspårning endast är tillgänglig för paket som levereras av CDON.COM

Spännande undra vem som levererar dom ...

Visa signatur

Logitech G PowerPlay Wireless Charging System med Logitech G502 X PLUS - BLACK
Headset Logitech G 935 Keyboard Logitech G910 skärm:ASUS 27" ROG SWIFT PG278Q+ LG49G95TSSRXEN Motherboard ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming WiFi CPU: Intel Core i7-13700KF GPU: Gainward GeForce RTX 4090 Phantom 24GB disk: Samsung 980 PRO 1TB M.2 NVMe x2Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 5600MHz PSU:Corsair RM1000e 1000W

Permalänk
Medlem

På grund av tillfälligt ökat ordertryck kan din order bli upp till fem arbetsdagar försenad. Produkter som levereras av Lekmer kan bli ytterligare försenade. Sista beställningsdag för julklappar är fortsatt den 20/12.

Permalänk
Medlem

Jag kan sälla mig till skaran som väntar på min order sen BF. Ordern står som "Ej levererad" men varorna under ordern står som "Behandlas".
Bristen på information samt den tvetydiga statusen är frustrerande. Har inte ens bemödat mig med att kontakta supporten efter att ha läst i den här tråden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

På grund av tillfälligt ökat ordertryck kan din order bli upp till fem arbetsdagar försenad. Produkter som levereras av Lekmer kan bli ytterligare försenade. Sista beställningsdag för julklappar är fortsatt den 20/12.

Lekmer gick fortast...

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Nvidia 1660 Super Tangentbord:Xtrfy K4 TKL Mus:Rival 3 Ljud:Creative SB GS3
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 14 Pro

Permalänk
Medlem

Ja nu har de iallafall skickat ut ett mail där de "förklarar" situationen, antagligen pga alla klagomål de fått i denna tråden och via kundtjänsten.

"Vi måste tyvärr meddela dig att din order blivit något försenad i hanteringen och därför kan komma att levereras upp till 5 arbetsdagar senare än utlovat. De varor du beställt är inte slut i lager, utan det rör sig om en försening i hanteringen på grund av ett väldigt högt ordertryck. Om du har beställt mot faktura så kommer vi att flytta fram förfallodatumet på fakturan med 5 dagar. Ändringen blir synlig måndagen den 7/12.

Så snart din order blivit skickad kommer du att se en uppdaterad orderstatus under Mina sidor. Via Mina sidor kan du också spåra ditt paket så snart det fått ett spårningsnummer tilldelat.

Vi beklagar det inträffade och vi gör vårt yttersta för att din order ska lämna vårt lager så snart som möjligt.

Med vänliga hälsningar,
CDON.COM "

Visa signatur

Asus Z87-A | Intel Core i5 4670k | Gigabyte GTX 770 OC | Corsair Vengeance 2x4GB | Samsung Evo 250GB | WD Blue 1TB | Corsair RM650 | Fractal Design R4 | Dell P2414H | Fujitsu P23T-6 Thor | SteelSeries Rival |
Microsoft Sidewinder X4 | QPAD FX 90 Mousepad | Creative Sound Blaster X-Fi | Sony 2x100W | Technics SB-CS6

Permalänk
Medlem

Fick telefonen som jag beställde i lördags idag. Ett par timmar efter att jag hämtat ut den fick jag ett mail från CDON att den lämnat lagret. Bra att de har koll på läget

Permalänk
Medlem

Hej CDON! Ni har ingen koll på om den gamla Xbox One-bundeln med SW Battlefront och FIFA 16 kommer tillbaka? Ni har ju PS4 för 2 999 nu så vore perfekt om ni kunde slänga in den gamla Xbox One-bundeln i ngn julkalenderlucka eller mellandagsrea för lite konkurrens tack. Skulle uppskattas.

Permalänk
Medlem

Köpte 5 st Oral-B http://cdon.se/hem-tradgard/16-pack-oral-b-kompitabla-och-utb...
Under black friday, trodde jag gjorde ett klipp.
Tills jag får paketet, då visar det sig vara en bunt med omärkta 4-pack med KOPIOR.
Och nu har ni ändrat bilden också, för den visade original när jag beställde.

Mina frågor:
Hur gör jag för att returnera skräpet?
Får ni sälja kopior som dessa i Sverige, trodde Braun hade trademark på detta?

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem

Har kontaktat cdon vid 3 olika tillfällen, varav 2st via mail.

Mailen som skickades för 2-3 dagar sedan har jag ännu inte fått något svar på fastän de uppger att de svarar inom 24 timmar.

Jag har krävt av cdon att antingen skjuta upp min försändelse eller helt avbryta min order så jag får pengarna tillbaka. Dagarna går och ingen svar via mail och ingen försändelse skickas förräns idag LÖRDAG. Nu ska man iväg på en långresa och kommer inte ha möjlighet att hämta varan vilket gör att jag kommer troligen åka på straffavgift i form av "ej uthämtat paket".

Kan detta vara ett ärende för ARN.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Johnnymann:

Köpte 5 st Oral-B http://cdon.se/hem-tradgard/16-pack-oral-b-kompitabla-och-utb...
Tills jag får paketet, då visar det sig vara en bunt med omärkta 4-pack med KOPIOR.

Mina frågor:

Det står ju uttrycklingen att det är kopior och har stått så varje gång jag tittat. Kompatibla (om än felstavat) tandborsthuvuden, inte original. Det finns ingen fri lunch. Läs alltid en gång extra om något verkar för billigt. Du borde insett att Oral-B aldrig skulle sälja 16 huvuden för 99kr, när 4 brukar kosta det dubbla.

@CDON.com , tyvärr verkar svenskan bristfällig eftersom det står "16-pack Oral-B kompitabla och utbytbara tandborsthuvuden ". "Kompitabla" är inget ord i svenskan som jag känner till iaf.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skäggig legend

Nu fick jag ett svar från Kundtjänst som man kanske kan hoppas på leder någonstans... som sagt, hoppas.

"Hej,

Tack för ditt mail.
Beklagar verkligen dröjsmålet i er beställning, Henrik. Vet inte riktigt varför ni har fått information om att paketet har eller ska skickas samma dag. Jag kan se att er order varit hos logistiken sedan den 28e. Tar nu kontakt med dem för att få en ordentlig status, vilket vi borde gjort från första början.. Återkommer så snabbt vi får svar från logistikavdelningen. "

Där kom svaret jag verkligen ville ha, det markerade. Peppar peppar.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Main: Ryzen 7 5700X3D - 16GB CL16 - RX 9070 - Acer X34 OLED ultrawide
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
Server:
5600G - 16GB - 24TB - Plex

Permalänk
Medlem

Kan man någonstans få en sammanfattning på vad alla CDON+ erbjudanden under 2015 har varit? Tyvärr inte sparat alla mina mail.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnnymann:

Mina frågor:

Du har inte köpt produkterna av CDON utan KD International AB.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Bozzeta:

Du har inte köpt produkterna av CDON utan KD International AB.

Det är fortfarande CDON som är ansvariga för det de säljer enligt konsumentköplagen, men som sagt, i detta fallet kan jag inte minnas att de vilselett då jag tittat på de huvudena många gånger och dragit samma slutsats hela tiden: kopior.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Det är fortfarande CDON som är ansvariga för det de säljer enligt konsumentköplagen, men som sagt, i detta fallet kan jag inte minnas att de vilselett då jag tittat på de huvudena många gånger och dragit samma slutsats hela tiden: kopior.

Kompatibla är ju inte samma sak som kopior. Det hade kunnat framgå tydligare att det inte är original. Ett tillbehör från ett visst märke behöver ju inte vara Kompatibelt med alla deras produkter därav förvirringen.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kiane:

Kompatibla är ju inte samma sak som kopior. Det hade kunnat framgå tydligare att det inte är original. Ett tillbehör från ett visst märke behöver ju inte vara Kompatibelt med alla deras produkter därav förvirringen.

Varför skulle man skriva "kompatibel" om det är originalborstar? Det är ju givet. För mig är saken solklar men CDON kan såklart förtydliga, det håller jag med om. Tyvärr är det marknadsavdelningen som styr och kan man sälja in en kopia så att den nästan verkar original så går det före klarskriften. Tyvärr läget 2015. Det hade varit otänkbart 1975. Så länge Kina vräker ut kopior, lagliga och olagliga, så kommer det fortsätta. Någonstans ska ju produkterna avsättas.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Det står ju uttrycklingen att det är kopior och har stått så varje gång jag tittat. Kompatibla (om än felstavat) tandborsthuvuden, inte original. Det finns ingen fri lunch. Läs alltid en gång extra om något verkar för billigt. Du borde insett att Oral-B aldrig skulle sälja 16 huvuden för 99kr, när 4 brukar kosta det dubbla.

@CDON.com , tyvärr verkar svenskan bristfällig eftersom det står "16-pack Oral-B kompitabla och utbytbara tandborsthuvuden ". "Kompitabla" är inget ord i svenskan som jag känner till iaf.

Klart jag fattar att det var billigt, många andra produkter var billiga under black Friday, så varför skulle detta vara annorlunda?
Bilden på produkten, mer jag beställde, var på ett 16 pack ORGINAL. Att det är ändrat nu känns lite fult.
Är inte helt säker, men tror att texten är ändrad också.
De reades ut under black Friday för 99:- med ordinarie pris 458kr,,,,,,,i vilken värld är det priset för kopior?
Däremot kostar 16 pack ORGINAL 458 kr,,,,,,,,
Klart som faan att man luras att tro att det är orginal

Lurendrejeri som sagt

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Hedersmedlem

@Johnnymann: Upplever du det så, har du lagstadgad ångerrätt i 14 dagar. Var kostar 16st Oral-B originalhuvuden 458kr?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Verkar svårt att hitta just 16 pack, men ett 8+2 pack går för runt 400:- och uppåt hos de större återförsäljarna http://www.tretti.se/m/personvard/munvard/tillbehor/braun-pre...

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adam West:

Verkar svårt att hitta just 16 pack, men ett 8+2 pack går för runt 400:- och uppåt hos de större återförsäljarna http://www.tretti.se/m/personvard/munvard/tillbehor/braun-pre...

Cdon har förmodligen gjort ett specialinköp av dåliga kopior att berika kunderna med istället för att leverera direkt från trettis hylla.
Kopior kan man köpa 4-pack för 10kr från Kina så det är tydligen mer attraktivt för Cdon.

Skrivet av Johnnymann:

Klart jag fattar att det var billigt, många andra produkter var billiga under black Friday, så varför skulle detta vara annorlunda?
Bilden på produkten, mer jag beställde, var på ett 16 pack ORGINAL. Att det är ändrat nu känns lite fult.
Är inte helt säker, men tror att texten är ändrad också.
De reades ut under black Friday för 99:- med ordinarie pris 458kr,,,,,,,i vilken värld är det priset för kopior?
Däremot kostar 16 pack ORGINAL 458 kr,,,,,,,,
Klart som faan att man luras att tro att det är orginal

Lurendrejeri som sagt

Detta är vilseledande marknadsföring, snudd på bedrägeri. Det minsta Cdon kunder göra för dem som köpt under BF är att
återbetala pengarna eller skicka ut motsvarande antal ORIGINAL.

Permalänk

Har sweclockers medlemmar fri frakt hos er, vet att det var så för länge sedan.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Helgonet76:

Har sweclockers medlemmar fri frakt hos er, vet att det var så för länge sedan.

Nej, bara som CDON+medlem över 100kr efter rabatter. Så nära "fri frakt" (vilket inte finns, det de förlorar på gungorna tas igen på karusellerna) man kan komma hos CDON.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Det är ju inte de som säljer varan! Man ingår avtal med aktörer på CDON marketplace som säljer, paketerar och levererar varan. Exakt vad CDONs roll därutöver är har jag inte kommenterat.

Permalänk

@MultiMan:
Jag är medlem men hittar inte rabattkoden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Helgonet76:

@MultiMan:
Jag är medlem men hittar inte rabattkoden

Tror inte du behöver någon rabattkod, det ska bli fri frakt automatiskt om du har +100:- i kundvagnen.

Visa signatur

Asus Z87-A | Intel Core i5 4670k | Gigabyte GTX 770 OC | Corsair Vengeance 2x4GB | Samsung Evo 250GB | WD Blue 1TB | Corsair RM650 | Fractal Design R4 | Dell P2414H | Fujitsu P23T-6 Thor | SteelSeries Rival |
Microsoft Sidewinder X4 | QPAD FX 90 Mousepad | Creative Sound Blaster X-Fi | Sony 2x100W | Technics SB-CS6

Permalänk
Medlem

Kommer ni ta ut priset för ett returnerat paket som inte hinner hämtas ut på två veckor??

Har jag inte fått varorna innan torsdag(två veckor efter beställning) så hinner jag inte hämta ut de innan 1 januari, och då lär de ju ha skickats tillbaka till er om det inte är förlängd liggetid eller vad det kallas.

Undrar om jag som kund kommer bli överkörd i det här läget, det är mina julklappar som jag då måste betala dubbelt för att posta, och då 2016 istället för julafton, vilket är pinsamt nog.

Hoppas ju att cdon försöker lösa det här för oss som fastnar i ett klusterfuck-läge på bästa vis utan ytterligare kostnader, då jag handlade i god tro om att få grejerna inom två veckor. Hade jag haft råd så hade köpt dubbelt av någon annan och använt ångerrätten, men det går inte, slut på stålars nu...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Black Friday 2015

Beställde en laptop och en router på förmiddagen på Black Friday 29 november och har fortfarande inte fått varorna!
Chattade idag med kundservicen och får svar:

"Har dröjt på grund av black friday. Men har blivit informerad om att allt som köptes under black friday helgen kommer vara framme senast i slutet av denna vecka."

SLUTET AV DENNA VECKA!? Då kan det alltså ha gått 10 arbetsdagar tills vissa får sina grejer.
Har varit utan laptop i över en månad och det är tur att man har dator på jobbet. Har som tur är inte bråttom, men lite tråkigt ändå.
Synd om de som har beställt och ska iväg utomlands med presenterna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

Kommer ni ta ut priset för ett returnerat paket som inte hinner hämtas ut på två veckor??

Har jag inte fått varorna innan torsdag(två veckor efter beställning) så hinner jag inte hämta ut de innan 1 januari, och då lär de ju ha skickats tillbaka till er om det inte är förlängd liggetid eller vad det kallas.

Undrar om jag som kund kommer bli överkörd i det här läget, det är mina julklappar som jag då måste betala dubbelt för att posta, och då 2016 istället för julafton, vilket är pinsamt nog.

Hoppas ju att cdon försöker lösa det här för oss som fastnar i ett klusterfuck-läge på bästa vis utan ytterligare kostnader, då jag handlade i god tro om att få grejerna inom två veckor. Hade jag haft råd så hade köpt dubbelt av någon annan och använt ångerrätten, men det går inte, slut på stålars nu...

Jo jag sitter i samma sits, beställde 02 på natten under BF och mina julklappar har inte kommit än, nu måste jag betala stora pengar i frakt för att skicka det utomlands och tvivlar på att det ens hinner fram till jul... Men som tur är så fick jag en rabattkupong på 50 kronor som täcker upp allt i samband med denna beställning /s

Visa signatur

i5 4690k @ 4,4 - 1.1v | Corsair 250D | Gigabyte GTX970 G1 Gaming | Seasonic X-850 | Gigabyte Z97N |
Corsair H100i | Noctua F12-PWM | Noctua A-14 PWM | Crucial MX100 256