Sugen på ny lur 1500-2500kr

Permalänk
Medlem

Sugen på ny lur 1500-2500kr

Hej jag är sugen på en ny lur, vad ska jag köpa? Är väldigt sugen på blackberry Q10 men hittar inte den i sverige.
Och vad är det som är så fancy med Blackberry egentligen?
Vad har ni för tips budget på 1500-2500 typ .

Mvh Sebastian.

SKRIK i trådrubriken redigerat och även förtydligad enligt §3.1 i reglerna [mod]
Permalänk
Medlem

Moto G 3rd. Finns en recension här. På netonnet finns den som fyndvara för 1390:-. För de pengarna är den riktigt prisvärd.
http://www.swedroid.se/recensioner/telefoner/vi-testar-motoro...

Permalänk
Medlem

OnePlus X är ju väldigt prisvärd enligt mig som köpt den

Permalänk
Medlem

OnePlus X utan att veka en sekund.. In och gör en invite.. du kommer få köpa den inom en vecka tror jag. De betar av invites väldigt fort.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy:

OnePlus X är ju väldigt prisvärd enligt mig som köpt den

Vart köpte du den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zAEBBE:

Vart köpte du den?

den säljs bara på oneplus egna hemsida.

https://oneplus.net/

Som sagt måste du skriva upp dig för invite. Klicka i hemsidan högst upp i högra hörnet för att ansöka om en invite .så skriver du i din mail där. Inom ett par dagar, ( har fått 3 invites inom 1 vecka ) så får du en invite code och du har då 3 ( eller 5 ) dagar på dig att beställa en. Sen tar det några dagar innan den skeppats hem till dig.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

den säljs bara på oneplus egna hemsida.

https://oneplus.net/

Som sagt måste du skriva upp dig för invite. Klicka i hemsidan högst upp i högra hörnet för att ansöka om en invite .så skriver du i din mail där. Inom ett par dagar, ( har fått 3 invites inom 1 vecka ) så får du en invite code och du har då 3 ( eller 5 ) dagar på dig att beställa en. Sen tar det några dagar innan den skeppats hem till dig.

Vad tycker du om telefon, vad är de som gör den så speciellt att man man måste ha invite för att kunna köpa?
Är det en windows one elle android?

Du har inte invite? det står ju att man kan köpa utan invite?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zAEBBE:

Vad tycker du om telefon, vad är de som gör den så speciellt att man man måste ha invite för att kunna köpa?
Är det en windows one elle android?

det är bara att googla runt och läsa lite om den.
Den är rätt hypad pga deras tidigare teleofn, Oneplus One har fått väldigt bra kritig och är efter ca 2 år? (tror dne funnits så länge) fortfarande attraktiv på marknadne, fullt funktionerande och var en riktigt bra telefon helt enkelt baserat på allt jag tagit del av.
Det bästa är egentligen prisetr. Jag själv har haft massa coola samsung telefoner under åren m,en det känns som att efter ett tag så blir alla samma skit som måste uppgraderas efter ca 1.5 år.. Om man köper en billigare telefon så är det enkelt att uppgradera tidigt jämfört med att lägga 4+ tusen för en telefon (som man ofta gör om du slår ut dina abonnemang eller kolla kontantpriserna på decent telefoner så kostar dom en slant).

One Plus telefonerna är BRA men väldigt billiga, och verkar dessutom hålla bra. De har inte lika mycket bloatware (skit program som man tvingas på samsung och iphones och sä'kerligen många andra märken, som man ändå inte vill ha. Går inte ta bort dom oftast och de sitter bara i bakrunden och spionerar på dig, käkar ram,. processorkraft och batteri).

Varför dom valt att köra invita program vet jag fkatiskt inte men det är ganska lätt att få tag i en invite till en OnePlus x jämfört med tidigare Oneplus One telefonen...

Jag är säker på att många skulle rekommendera denna telefonen till dig här på forumet särkilt med din budget. Så ta o googla runt lite och kika runt på forumet så kommer du förmodligen se att det är ett väldigt bra alternativ för dess pris.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av zAEBBE:

Vart köpte du den?

OnePlus.net

De kör invites för att kunna kontrollera tillverkningen och inte expandera utom kontroll enligt deras egen utsago.
Sen skapar invites en viss hype, och de funkar enligt mig bra då jag inte hade bråttom att få telefonen.

I övrigt älskar jag tanken med att spara in på marknadsföring och på så vis få ner priset på produkten. Tror att OnePlus X är mitt bästa telefonköp genom tiderna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy:

OnePlus.net
Tror att OnePlus X är mitt bästa telefonköp genom tiderna.

+1

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Nima2001:

Varför dom valt att köra invita program vet jag fkatiskt inte men det är ganska lätt att få tag i en invite till en OnePlus x jämfört med tidigare Oneplus One telefonen...

Finns massa fördelar för företaget:
• De behöver inte lova leveransstorlekar till någon större mellanhand vilket gör att de inte kan bryta kontrakt vilket dessutom ger möjligheten till friare val av produktionen som inte måste vara anpassad efter kontrakten.
• Det går enklare att skala om produktionstakten baserat på efterfrågan vilket ökar säkerheten för ett nytt företag/expanderande företag.
• Möjlighet att lansera sin produkt på en marknad utan samarbetspartners. Utan mobiloperatörernas/stora teknikåterförsäljarna är detta svårt men med onlinedistribution och invites som marknadsföring kan man sälja i alla länder.
• Mycket mindre lagerhållning
• De kan hoppa över mellanhänders vinstuttag vilket ger lägre priser på lurarna vilket i sin tur ökar efterfrågan och försäljning.
• Jag antar att deras försäljningsmodell kan undgå en hel del patenttvister. Lurarna tillverkas i kina av ett kinesiskt företag och där gäller inte samma patentlagar/mönsterskydd och eftersom lurarna inte säljs via återförsäljare i andra länder är det svårt att stoppa handeln även om andra mobiltillverkare nu skulle vilja stämma dem.
• Det verkar ju även ha blivit en hel del hype kring det här med invites när oneplus one kom vilket säkerligen har gagnat både marknadsföring och efterfrågan. Tillgångsbristen i kombination med invites verkar ha spelat dem i händerna. Billig och effektiv marknadsföring.

EDIT:
Tyckte du hade jättebra input i ditt inlägg. Valde bara att inte citera hela texten.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Hej, tittar också på telefon i det prisspannet.
Just nu lutar det år Motorola Moto G 2/16Gb (köps från England) eller onePlus X.
Har också tittat på Samsung A5 och Huawei P8 Lite men jag är som vanligt ganska osäker.

Visa signatur

Man made the electrolyte to make us see the horrors in the dark.

Permalänk
Medlem

@zAEBBE: @Oggie: -"Företaget meddelar även att 5-tummaren ”X” kommer gå att köpa av alla mellan 5 – 7 december."

Helt klart en OnePlus X hade jag tittat på

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
Medlem

@Nima2001:

Bara att försöka få tag på en one plus X invite, får man dem på mailen om folk klicklar på länken?

Permalänk
Medlem
Skrivet av paltkoma:

@zAEBBE: @Oggie: -"Företaget meddelar även att 5-tummaren ”X” kommer gå att köpa av alla mellan 5 – 7 december."

Helt klart en OnePlus X hade jag tittat på

Vad menas med det? utan invite?

Permalänk
Medlem

Inget som har en invite till övers???

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Finns massa fördelar för företaget:
• De behöver inte lova leveransstorlekar till någon större mellanhand vilket gör att de inte kan bryta kontrakt vilket dessutom ger möjligheten till friare val av produktionen som inte måste vara anpassad efter kontrakten.
• Det går enklare att skala om produktionstakten baserat på efterfrågan vilket ökar säkerheten för ett nytt företag/expanderande företag.
• Mycket mindre lagerhållning
• De kan hoppa över mellanhänders vinstuttag vilket ger lägre priser på lurarna vilket i sin tur ökar efterfrågan och försäljning.
• Jag antar att deras försäljningsmodell kan undgå en hel del patenttvister. Lurarna tillverkas i kina av ett kinesiskt företag och där gäller inte samma patentlagar/mönsterskydd och eftersom lurarna inte säljs via återförsäljare i andra länder är det svårt att stoppa handeln även om andra mobiltillverkare nu skulle vilja stämma dem.
• Det verkar ju även ha blivit en hel del hype kring det här med invites när oneplus one kom vilket säkerligen har gagnat både marknadsföring och efterfrågan. Tillgångsbristen i kombination med invites verkar ha spelat dem i händerna. Billig och effektiv marknadsföring.

EDIT:
Tyckte du hade jättebra input i ditt inlägg. Valde bara att inte citera hela texten.

Tack för informationen. Det Make sence när man tänker på det för ett nytt mindre företag som utmanar stora aktörer i mobilbranchen!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av zAEBBE:

Inget som har en invite till övers???

Invites till OnePlus X är bundna till mailadresser. men som jag nämnde innan så om du ansöker om en invite så kommer du få inbjudan till din mail om cirka en vecka. ALternativt ta reda på mer vad som nämndes några inlägg upp.. Att de skulle köra utan invites 5-7 dec? Det innebär att du bara kanbesätlla en telefon rätt av från deras hemsida utan att stött i kö för en invite. Om detta gäller elle rinte får du kolla upp själv.

Lycka till

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Invites till OnePlus X är bundna till mailadresser. men som jag nämnde innan så om du ansöker om en invite så kommer du få inbjudan till din mail om cirka en vecka. ALternativt ta reda på mer vad som nämndes några inlägg upp.. Att de skulle köra utan invites 5-7 dec? Det innebär att du bara kanbesätlla en telefon rätt av från deras hemsida utan att stött i kö för en invite. Om detta gäller elle rinte får du kolla upp själv.

Lycka till

kanske blir en sån då, nu när snuten har min Iphone 5 den vågar man ju inte använda något mer! hehe

Permalänk
Medlem

Kolla in nya One plus X. Jag har hört att den känns väldigt premium i handen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

den säljs bara på oneplus egna hemsida.

https://oneplus.net/

Som sagt måste du skriva upp dig för invite. Klicka i hemsidan högst upp i högra hörnet för att ansöka om en invite .så skriver du i din mail där. Inom ett par dagar, ( har fått 3 invites inom 1 vecka ) så får du en invite code och du har då 3 ( eller 5 ) dagar på dig att beställa en. Sen tar det några dagar innan den skeppats hem till dig.

Jag försöker köpa en Oneplus X på deras hemsida det går ju inte, kan man köpa nån annanstans? Mvh

Permalänk
Medlem

@Juukas: Men vad tror ni, kommer dem etablera sig i sverige? eller är det bara nå kina skit som försivnner efter ett tag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zAEBBE:

@Juukas: Men vad tror ni, kommer dem etablera sig i sverige? eller är det bara nå kina skit som försivnner efter ett tag?

Dom har funnits länge och kommer inte försvinna, enda anledningen att jag helst inte skulle köpa från dom är krångel om det visar sig vara defekt eller liknande. Skönt att bara kunna gå in i en lokal butik. Skulle rekommendera en Huawei Honor 6. Kostar visserligen lite över 2500kr, brorsan har en sådan och den är riktigt bra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Dom har funnits länge och kommer inte försvinna, enda anledningen att jag helst inte skulle köpa från dom är krångel om det visar sig vara defekt eller liknande. Skönt att bara kunna gå in i en lokal butik. Skulle rekommendera en Huawei Honor 6. Kostar visserligen lite över 2500kr, brorsan har en sådan och den är riktigt bra!

OKok, nu ger du mig ångest, vill ju ha en oneplus x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy:

OnePlus.net

De kör invites för att kunna kontrollera tillverkningen och inte expandera utom kontroll enligt deras egen utsago.
Sen skapar invites en viss hype, och de funkar enligt mig bra då jag inte hade bråttom att få telefonen.

I övrigt älskar jag tanken med att spara in på marknadsföring och på så vis få ner priset på produkten. Tror att OnePlus X är mitt bästa telefonköp genom tiderna.

Hur gjorde du med försäkring osv?

Permalänk

Nej jag tror de kommer stanna kvar på marknaden. De växer nog så det knakar.
Och varför går det inte via deras hemsida? Vad händer?
Mig veterligen är det endast där man kan beställa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zAEBBE:

Hur gjorde du med försäkring osv?

Nu är jag inte insatt i hur det funkar med oneplus, men i regel är alla typer av tilläggsförsäkringar till teknik bara ett sätt för butiker att dryga ut sina marginaler, de är extremt oprisvärda. Om du vill ha den typen av försäkringar är ett drulletillägg på hemförsäkringen mycket bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggie:

Hej, tittar också på telefon i det prisspannet.
Just nu lutar det år Motorola Moto G 2/16Gb (köps från England) eller onePlus X.
Har också tittat på Samsung A5 och Huawei P8 Lite men jag är som vanligt ganska osäker.

För vad du än gör köp INTE P8 LITE...
Sämst skräp jag någonsin hållt i min telefonhand skulle hellre köpa en 600 kronors samsung och det säger en del....
Mjukvaran i den telefonen är det värsta jag upplevt

Permalänk
Medlem
Skrivet av rotkiv42:

Nu är jag inte insatt i hur det funkar med oneplus, men i regel är alla typer av tilläggsförsäkringar till teknik bara ett sätt för butiker att dryga ut sina marginaler, de är extremt oprisvärda. Om du vill ha den typen av försäkringar är ett drulletillägg på hemförsäkringen mycket bättre.

OKok, ja då kanske man kan ha hemförsäkrings om det händer nått, men man får nog garanti i 2år låste jag nånstans också.

Permalänk
Avstängd

Är också sugen på oneplus x men dock är jag orolig för om jag tappar den och glaset bakre spricker. Har hänt på min nexus 4 några gånger och varje gång har jag betalat 800kr för glasbyte.

Edit: fick reda på detta: "En hårdhet på 8,5H på Mohs skala gör att du inte behöver oroa dig för att skrapa mobilen."