Vad gäller om Posten sorterar fel

Permalänk
Medlem

Vad gäller om Posten sorterar fel

Började fundera på en sak igår. Jag beställde en sak till ett förmånligt pris under BF och frakten gick snabbt. Men Posten har i sin iver att hjälpa sina kunder skickat paketet till ett utlämningsställe i andra sidan stan som jag inte kan ta mig till.
Jag har varit i kontakt med Posten och den jag pratade med då bekräftade att de gjort fel och skulle meddela det felaktiga utlämningsstället att de skulle skicka tillbaka paketet som felsorterat så skulle de skicka det till rätt utlämninsställe.
Noterade dock nyss att mitt paket är kvar på det felaktiga stället vilket fick mig att undra vad som händer om de missar eller inte får Postens meddelande om felsorterat och istället skickar tillbaka paketet som ej uthämtat.
Kan jag ändå be affären skicka ut på nytt till BF-priset eller räknas det som att jag avbrutit köpet och de kan ge mig pengarna tillbaka?

Permalänk
Medlem

Det är lite osäkert vad som gäller ur butikens perspektiv.
Jag skulle antagligen kontakta Posten igen, samt utlämningsstället och höra om det finns möjlighet att få dem att skicka det (även fast du redan bett om det).
Om Posten krånglar kan du höra av dig till butiken och höra om de kan hjälpa dig, alternativt skicka ut ett nytt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aene:

Började fundera på en sak igår. Jag beställde en sak till ett förmånligt pris under BF och frakten gick snabbt. Men Posten har i sin iver att hjälpa sina kunder skickat paketet till ett utlämningsställe i andra sidan stan som jag inte kan ta mig till.
Jag har varit i kontakt med Posten och den jag pratade med då bekräftade att de gjort fel och skulle meddela det felaktiga utlämningsstället att de skulle skicka tillbaka paketet som felsorterat så skulle de skicka det till rätt utlämninsställe.
Noterade dock nyss att mitt paket är kvar på det felaktiga stället vilket fick mig att undra vad som händer om de missar eller inte får Postens meddelande om felsorterat och istället skickar tillbaka paketet som ej uthämtat.
Kan jag ändå be affären skicka ut på nytt till BF-priset eller räknas det som att jag avbrutit köpet och de kan ge mig pengarna tillbaka?

Hämtar du inte ut så är de väl du som åker på en "straff avgift" för omkostnader att skicka tillbaka varan.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Hämtar du inte ut så är de väl du som åker på en "straff avgift" för omkostnader att skicka tillbaka varan.

Inte om posten har gjort fel. Det som hände mig var att dom skickade om det från det utlämningsstället så sorterades det om och kom rätt andra gången.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aene:

Men Posten har i sin iver att hjälpa sina kunder skickat paketet till ett utlämningsställe i andra sidan stan som jag inte kan ta mig till.

wow snacka om I-landsproblem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

wow snacka om I-landsproblem.

Bor man i en stad som Uppsala är det inte helt enkelt att bara ta sig till "andra sidan" staden. Rätt ska vara rätt.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

wow snacka om I-landsproblem.

Fast i större städer kan det vara en jävla bit mellan ställena. Beställer man för att få till närmaste utlämnigns ställe ska man inte behöva åka över hela stan för att posten fuckar upp det!

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

Bor man i en stad som Uppsala är det inte helt enkelt att bara ta sig till "andra sidan" staden. Rätt ska vara rätt.

Visst ska "rätt vara rätt", men livet är inte alltid rätt eller rättvist. Fortfarande ett I-landsproblem.

Skrivet av BM-Mods:

Fast i större städer kan det vara en jävla bit mellan ställena. Beställer man för att få till närmaste utlämnigns ställe ska man inte behöva åka över hela stan för att posten fuckar upp det!

Nä jag skrev ju det, dagens I-landsproblem.

Varför ifrågasätter ni det jag skrev, ni förstår tydligen inte innebörden av det.
Fast det är klart, medelåldern är rejält sjunkande här på Swec.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Falcon:

Visst ska "rätt vara rätt", men livet är inte alltid rätt eller rättvist. Fortfarande ett I-landsproblem.

Nä jag skrev ju det, dagens I-landsproblem.

Varför ifrågasätter ni det jag skrev, ni förstår tydligen inte innebörden av det.
Fast det är klart, medelåldern är rejält sjunkande här på Swec.

Detsamma. Posten har gjort fel och de ska rätta till det punkt. I-landsproblem, varför krångla till det?
Det är inte att bara åka på en liten tur till andra sidan stan för att hämta ett paket. Man beställer det till närmsta ombud/hemleverans av en orsak.