Permalänk
Medlem

Tips på hörnskrivbord.

Hej!

Jag behöver ett nytt skrivbord för att få plats med tre skärmar, just nu har jag bara en. Så därför tänkte jag fråga er på SweClockers om ni har några tips. Jag har läst lite poster och letat runt lite, men det enda jag hittade som var bra var Galant-serien från IKEA, vilket har slutat sålts. Så om ni har några tips på ett bra hörnskrivbord som ser snyggt ut, länka det här!

//John

Visa signatur

Intel Core i7-6700K | MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G V2 | ASUS Z170 PRO GAMING | Corsair Vengeance LPX 32GB (4 x 8GB) 2400MHz | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Crucial BX100 500GB | EVGA SuperNOVA 850 G3 | Fractal Design Define R5 Titan Window | Noctua NH-D15 | Noctua NF-A14

Permalänk
Medlem
Skrivet av johnbohn01:

Hej!

Jag behöver ett nytt skrivbord för att få plats med tre skärmar, just nu har jag bara en. Så därför tänkte jag fråga er på SweClockers om ni har några tips. Jag har läst lite poster och letat runt lite, men det enda jag hittade som var bra var Galant-serien från IKEA, vilket har slutat sålts. Så om ni har några tips på ett bra hörnskrivbord som ser snyggt ut, länka det här!

//John

Jag spanade på blocket tills jag fick tag på ett Galant 160x120 hörnskrivbord för 400kr i nästan nyskick.

Visa signatur

Lian Li PC-O11 Mini || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || EVGA RTX 3070 XC3 Ultra || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Samsung 970 EVO 500GB && OZC Trion 480GB || Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|MSI MAG341CQ
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Medlem

Jag har IKEAs BEKANT skrivbord
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S09006427/
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S49006406/
En grå/svart version har jag.
Finns även en som man kan stå/sitta.

Jag har 2 st 27" skärmar och 1 st 21" skärm på den. Plus min desktop dator som är en stor Define R4.
Och jag skulle påstå att jag har gott om plats.

Det ingår även deras kabelhantering i den som är ett nät man har under skrivbordet där jag har sladdar och grenuttag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Terrell:

Jag har IKEAs BEKANT skrivbord
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S09006427/
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S49006406/
En grå/svart version har jag.
Finns även en som man kan stå/sitta.

Jag har 2 st 27" skärmar och 1 st 21" skärm på den. Plus min desktop dator som är en stor Define R4.
Och jag skulle påstå att jag har gott om plats.

Det ingår även deras kabelhantering i den som är ett nät man har under skrivbordet där jag har sladdar och grenuttag.

Fast det där är inte riktigt ett hörnskrivbord? Det är mer ett bord med ett litet extra hörn. Skall mäta ungefär hur stort bord jag vill ha för att jämföra storlekarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i7-6700K | MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G V2 | ASUS Z170 PRO GAMING | Corsair Vengeance LPX 32GB (4 x 8GB) 2400MHz | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Crucial BX100 500GB | EVGA SuperNOVA 850 G3 | Fractal Design Define R5 Titan Window | Noctua NH-D15 | Noctua NF-A14

Permalänk
Medlem

@johnbohn01
Det är dock ett hörnskrivbord och många andra är som det med. Men det beror på vad du är ute efter.
Som sagt har jag 3 st skärmar och en stor dator på min(Det du frågade efter) med gott om plats

Permalänk
Medlem

Har också ett BEKANT och det är helt toppenbra i storlek, har 3 skärmar och en hylla men fortfarande en jäkla massa plats

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av johnbohn01:

Fast det där är inte riktigt ett hörnskrivbord? Det är mer ett bord med ett litet extra hörn. Skall mäta ungefär hur stort bord jag vill ha för att jämföra storlekarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Bekant verkar vara en direkt ersättare till Galant, det har samma mått som mitt Galant hörnskrivbord har. 160x110cm, så det ska vara stort och rymligt. Jag har tre skärmar, flatbäddsscanner, en miditower och mina högtalare på det iaf

Sen kan man alltid köpa till en extra del, vilket min sambo har på sin sida, så det blir lika långt på bägge ändar.

EDIT: Vill man ha med lådor, så får man köpa till det, precis om man gjorde på Galant. Vi kör med en rullhurts Alex (bred variant) under istället.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem

Bekant är misslyckade uppföljaren typ.
Rundade fula hörn, med betydligt sämre utbyggnadsmöjligheter än Galant.
Sen känns Bekant billigare i material på ex underredet än Galant hade. Men har inte jämfört dom två sakerna sida vid sida, bara kändes så när man pillade på Bekant.

Dumt misstag att ta bort Galant serierna.

Permalänk
Medlem

Sitter med ett bekant som länkades högre upp i tråden. Det är relativt ok för priset man får, men det gnisslar till och från när man lägger tyngd på själva skrivbordet. Tex med armbågarna, eller bara händerna vissa gånger.
Det är inget högt ljud som uppstår, mer som att den rättar till sig eller vad man ska säga, det är oerhört irriterande efter ett tag. Har kollat så att allting är rakt och plant till 100% så det är inte där problemet ligger i.
Sammanfattat är det ett helt ok skrivbord för pengarna, men inte mer. Man får lite vad man betalar för är min syn på det hela, och hade jag vetat detta innan hade jag letat vidare efter ett framförallt stabilare bord.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X