GALAXY Note 4 - SM-N910F Android 5.0.1 - Stock ROM

Permalänk

GALAXY Note 4 - SM-N910F Android 5.0.1 - Stock ROM

Jag bytte precis ut min iphone mot en Note 4.
Har dock haft problem med fördröjningar i textinmatningen som gör det extremt irriterande att skriva, detta kunde jag dock fixa tillfälligt genom att rensa all data i samsungs skrivbordsapp men det återkommer ändå dagligen.

Fick för mig att följa en enkel root-guide och har nu en fungerande semi-rootad Note 4. kan ej uppdatera pga "modifiering på ett ej auktoriserat sätt". Kan inte heller slutföra rootningen så jag vill bara återställa den till normalt så jag kan gå tillbaka med den..
Alla länkar är döda, har försökt att registrera mig på sammobile.com utan framgång och deras support är långsam.. Finns det någon här som har något jag kan flasha till min Note 4?

Tack på förhand!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Instruktioner finns på Sammobile.com ....

Du måste skriva mer info. Hur har du försökt roota? Varför roota? Återställt?

Permalänk

Jag kunde registrera mig för att "bildpusslet" inte visades. Det gick dock i en annan webbläsare nu.

Jag vill testa andra roms och se om de där textlaggen försvinner. Sen vore det nice att ta bort appar jag inte använder och slippa reklam.

Vad händer om installerar "tre 5.1.1" på min som har "nordic 5.0.1"? Har Telenor, funkar det?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Det vet jag inte. Förutom att du får en 3-brandad lur och deras uppdateringar.
Du ska ju dock "ha" NEE men det är ju valfritt.

Permalänk

Lyckades återställa den. Blev lite orolig när alla downloads jag hittade inte fungerade.

Jag har nu 5.1.1 och har fortfarande problem med lagg ibland. Har dragit ner animationsskalan till 0 och märker ingen skillnad.
Så jag behöver väl roota den för att kunna testa andra roms. Vet du vilken rom är bäst om man vill reducera lagg i textinmatning och är snabbast på att öppna appar?

Detta är det enda som stör mig med telefonen. Är det såhär på alla androidenheter? Det här är min första så jag har inget att jämföra med.

Permalänk

@tcntad: Kan jag roota 5.1.1 och sedan flasha Emotion Revolution 5.0.1. Eller ska jag nergradera till 5.0.1 innan jag börjar roota?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av SaiSamurai:

@tcntad: Kan jag roota 5.1.1 och sedan flasha Emotion Revolution 5.0.1. Eller ska jag nergradera till 5.0.1 innan jag börjar roota?

Jag hade ju 501 innan så jag är inte helt hundra. Skulle nästan rekommendera det.

Permalänk

Har du också Note 4?

Skrivet av tcntad:

Jag hade ju 501 innan så jag är inte helt hundra. Skulle nästan rekommendera det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag hade samma problem med min Note 3, då använde jag dock Swiftkey. Så jag började köra Samsungs tangentbord. Men efter någon uppdatering från Android så försvann problemet och jag kunde köra Swiftkey igen "praise the lord!".

Visa signatur

Intel i5 13600K- RTX 3060 - 32 GB Corsair Vengeance 3000 MHz DDR4

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av SaiSamurai:

Har du också Note 4?

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, ävn Emotion Revolution.

Permalänk

Vad trevlligt! Hade du också samma problematik innan du fick rot på den?
Är allt lagg borta?

Kan man uppnå samma resultat med enbart rot?

Jag läste att S Finder ska vara bortplockat i Emotion Revolution. Finns det någon lättåtkomlig sökfunktion som ersätter det?

Skrivet av tcntad:

Ja, ävn Emotion Revolution.

Permalänk

Hoppas det. Mina lagg uppstår dock i Samsungs tangentbord med. Det blir lagg ibland och det känns som att telefonen fryser och hackar till. Det kanske inte har med tangentbordet att göra..

Skrivet av morotis:

Jag hade samma problem med min Note 3, då använde jag dock Swiftkey. Så jag började köra Samsungs tangentbord. Men efter någon uppdatering från Android så försvann problemet och jag kunde köra Swiftkey igen "praise the lord!".

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av SaiSamurai:

Vad trevlligt! Hade du också samma problematik innan du fick rot på den?
Är allt lagg borta?

Kan man uppnå samma resultat med enbart rot?

Jag läste att S Finder ska vara bortplockat i Emotion Revolution. Finns det någon lättåtkomlig sökfunktion som ersätter det?

Att roota var/är ju inget problem alls. Ja, det kan man. Du har tillgång till hela systemet mha det.
Allt lagg borta, njae det är fortfarande touchwiz hur än optimerat det är så finns det visst lagg kvar. Inget man bryr sig om alls för det är så lite.

Permalänk

Det låter ju bra. Ska bara samla mod att göra om processen nu
Jag hade lagg på min iphone 6 plus innan jag bytte. Det är dock totalt oacceptabelt för en appleprodukt då det var den enda fördelen med Apple enligt mig.

Skrivet av tcntad:

Att roota var/är ju inget problem alls. Ja, det kan man. Du har tillgång till hela systemet mha det.
Allt lagg borta, njae det är fortfarande touchwiz hur än optimerat det är så finns det visst lagg kvar. Inget man bryr sig om alls för det är så lite.