Spel som liknar Life Is Strange?

Permalänk
Medlem

Spel som liknar Life Is Strange?

Tjena!
Har lirat LiS senaste tiden, och diggar det starkt. Musiken och känslan är otrolig. Det är inte det övernaturliga delarna som fångar mig,
det är snarare tonårsaspekten som spelaren får uppleva, alltså de inre tankarna och ''high-school''-känslan.
Jag söker nu efter andra spel som fångar den känslan. Någon som har någon idé?
Kan också vilja ha tips på filmer i samma stuk, men inte highschool filmer i americanpie-stilen.

Vet inte om detta är korrekt avdelning i forumet att lägga tråden i, men jag provar xD
Tacksam för svar!

Visa signatur

Burken: i5 4670k // Silverstone AR01 // ASUS R9 280 3GB // Define R4 // 120GB ssd + Seagate 1TB 7200rpm HDD // Crucial 16GB // FD Integra 750w //
Kringutrustning: Corsair Vengeance 1500 // Steelseries Sensei // QPAD MK-50 MX Red // Benq xl2430t 144hz

Permalänk

"Until Dawn" handlar väl om high school-kids har jag för mig. Kolla upp det!

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Medlem
Permalänk

Har inte hunnit spela Life Is Strange än men från vad jag sätt så verkar det likna Heavy Rain i gameplay. Det är dock till PS3 och har en helt annan storry.

Telltales spel verkar även ha en del likheter.

Permalänk
Inaktiv

Det jag kommit över som är närmast är Gone Home. Mycket kortare spel, som en episod och mycket mer öppen värld. Finns säkert folk som inte håller med mig där då det mer är skattjakt-liknande (du får fram storyn genom att följa ledtrådar) och helt saknar interaktion med andra människor. Feeling mässigt dock, ganska nära. Imo.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kolla upp Beyond two souls.

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|