Permalänk
Medlem

Hur blir man av med reklam?

Använde chrome och varje gång jag går in på någon sida där de säljer saker så kommer den här jävla fittreklamen "Greatdeals" upp över halva skärmen,någon som vet hur man blir av med detta? gärna en detaljerad guide då jag inte är särskilt duktig på datorer

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

@Cruceuz: provat att googla? finns en app i chromestore som heter addblocker

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | Moderkort:ASUS Z97-A ATX | CPU: Intel Core i7 4790K 4GHz | Processorkylare: Cooler Master Hyper 212 EVO | GPU: Gigabyte GeForce GTX 970 Windforce 3X OC | Nätagg: EVGA Supernova G2 750W | RAM: Corsair 16GB (2x8GB) CL10 1600Mhz VENGEANCE LP | SSD: Samsung SSD EVO 850-Series 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cruceuz:

Använde chrome och varje gång jag går in på någon sida där de säljer saker så kommer den här jävla fittreklamen "Greatdeals" upp över halva skärmen,någon som vet hur man blir av med detta? gärna en detaljerad guide då jag inte är särskilt duktig på datorer

Tack på förhand

Låter som att du har fått ett adware (datorvirus) på din dator. Prova att köra en runda med adwcleaner https://toolslib.net/downloads/viewdownload/1-adwcleaner/
Adwcleaner tar bort adware från din dator så att du slipper den där reklamen. Jag fick en gång ett adware på min dator. Då körde jag adwcleaner sen var det borta Sedan rekommenderar jag att du installerar ett virusskydd till exempel windows defender om du kör windows

Lycka till

/Dennis55

Visa signatur

Grej att spela på:MAXIMUS VII GENE, G3258@4.4Ghz, 8GB Corsair vengeance LPX 2800Mhz, GTX780Ti OC

Laptop: Dell Precision M4300 2.6GHZ CORE2Duo,4GB RAM, 500GB SuperSpeed HDD, nVidia QUADRO FX360 512MB, Windows 7 Ultimate Edition x64

FreeNAS filserver: ASUS P5N-D, Pentium E5200, 4GB 667Mhz RAM, 600W ombyggt corsair nätagg (modifierat för serveranvändning) och en massa gamla diskar!

Permalänk
Medlem

Du kan rensa cookies och webbhistorik. Klicka på de tre strecken längst upp til höger i Chrome. Klicka sen på Inställningar. Efter det klickar du på den blåa texten som säger "Visa avancerade inställningar". Sen klickar du på "Ta bort webbinformation".

Där kan du välja vad du vill ta bort, och hur långt bak i tiden.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk
Medlem

Adblock är mest populära reklam blockering.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Adblocker räcker nog inte till om du redan fått in skiten i datorn. "Greatdeals" är sannolikt ett malwareprogram. Installera gratisversionen av Malwarebyres och kör den.

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 530 / SSD: Intel 520 240GB / HDD: Seagate 7200RPM 2TB x2 / CPU: i5 2500K @ 4,7 Ghz / Kylning: Noctua NH-U12P push/pull / GPU: 2x MSI GTX 780 Twin Frozr SLI / PSU: Corsair AX850 / MB: ASUS P8P67 Deluxe / RAM: Corsair 2x8GB 2133 mhz / OS: W11, Ubuntu / Mus: Logitech G602 / TB: Logitech UltraX Premium / Ljud: Sennheiser HD 598, Skärm: ACER Predator XB271HUA.

Permalänk
Medlem

Pröva Malwarebytes samt AdwCleaner.

Permalänk
Medlem

google + Greatdeals adware = rätt många guider för att bli av med skiten.

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cruceuz:

Använde chrome och varje gång jag går in på någon sida där de säljer saker så kommer den här jävla fittreklamen "Greatdeals" upp över halva skärmen,någon som vet hur man blir av med detta? gärna en detaljerad guide då jag inte är särskilt duktig på datorer

Tack på förhand

Se til å bruk kjente program (noen er blitt nevnt her i denne tråden) dersom du skal fjerne noe og ikke fra noen tilfeldige blogg sider eller lignende steder der kan ha blitt designet for nettopp fange opp mennesker der ikke vil vite så mye om datamaskiner og bare vil finne en "hurtig" løsning. Se til at du også ikke vil få tilbake problemet gjennom en restore point i Windows, dersom det er blitt lagret en kopi der.

Permalänk
Medlem

Installerade nu Adblock,tack så mycket för hjälpen allihopa <3

Permalänk
Medlem

Låter fortfarande som du har fått Adware i datorn. Nu har ingen frågat, men jag antar att du har Windows?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av Cruceuz:

Installerade nu Adblock,tack så mycket för hjälpen allihopa <3

Adblock må ha dolt annonserna för dig, men det har inte tagit bort viruset från din dator och det är fortfarande möjligt att det gör annat i bakgrunden, samtidigt som du nu skadar legitima annonsörer.

Visa signatur

Abstractions all the way down.