Permalänk
Medlem

Säg mig, är du en s3al?

Permalänk
Medlem
Skrivet av VideoyGTX:

Säg mig, är du en s3al?

Nu är HugSeal ingen s3al, men även om han vore så har det ingenting med det _oerhört_ uttjatade ämnet om guldammo att göra.
Jag får läscancer och måste sova med plåster på ögonlocken vilket förstör mina vackra ögonfransar som jag behöver när jag säljer mig genom min sons xbox live för att ha råd med guldammo hela dagarna.

TR;LD Ta mitt guld och kör in det i frontplåten där det hör hemma.

EDIT: Sorry jag skällde. Vi tycker om dig innerst inne. Guldammo hit och whitepadding dit, det är trots allt ett lir vi tycker om tillsammans. Du får lira hur du vill och så länge du tycker det är kul och gör det bra så är det cool.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VideoyGTX:

Säg mig, är du en s3al?

Hehehe, hahaha. Förlåt, inte menat som en personlig attack. Men du påminde mig precis om min systerdotter på ett par bast som har en tendens att kategorisera allt i svart och vitt. Fast du är väldigt mycket mer passivt aggressiv än vad hon är vilket ger henne några pluspoäng.

Får jag föreslå att du nästa gång du försöker ge dig in i en diskussion faktiskt har några argument utöver allmänna oneliners som inte säger någonting överhuvudtaget. För i nuläget framstår det mest som att du inte har några vettiga argument så istället för att faktiskt tillföra något till diskussionen så drar du några oneliners och känner dig jävligt stolt över dig själv som fått till så fräcka kommentarer. Kan ha missuppfattat dig men det är så jag uppfattar det i nuläget.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Skrivet av VideoyGTX:

Även superunicumen orzanel som nyligen gjorde ett test att spela med guld ammo vs utan kom fram till att guld ammo mycket riktigt ökar damage och wn8. Dessvärre så spelade han en hel del tier 9 och 10 tanks vilka inte riktigt straffas så mycket eftersom de har tillräckligt med pen/inte ser 2 tiers högre tanks. Han nämnde själv att tier 9-10 tanks inte behöver gold ammo så mycket, vilket också stödjer det jag har nämnt flera gånger. Guld blir alltså en fet bonus även då man har tillräckligt med standard pen, och uppmuntrar inte till att flanka, spela agressivt, ta stora risker, exponera sig, aima på weakspots osv. Resultatet var från 3400 overall de senaste 30 dagarna till 3100 de senaste 7 dagarna (utan guld), och det är rätt mycket faktiskt.

Jag är glad att en superunicum öppet erkände detta, eftersom det har funnits en tendens för guld-användande superunicums att förneka att guld påverkar ens damage och wn8 positivt även orzanel har förnakat detta många gånger innan. Några superunicums här på swec som vill säga sin åsikt om detta må tro?

Det är korrekt att torr 9-10 inte behöver mycket guld alls, men även med guld måste man sikta på weakspots, skillnaden blir att nu kan t-54 penna e-100:s turret cheeks (som kräver 250+) och Lfp. Jag hänger inte med på resten av ditt resonemang, jag brukar då inte avbryta en flankning eller spela mindre aggressivt bara för att nån skjuter guld. Än mindre hindrar guld mig från att flanka och spela aggressivt samt aima mindre på weakspots.

3400 till 3100 de senaste 7 dagarna är knappt en signifikant ändring. Det ryms inom de naturliga fluktuationerna när man spelar på den nivån.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av VideoyGTX:

Jag är glad att en superunicum öppet erkände detta, eftersom det har funnits en tendens för guld-användande superunicums att förneka att guld påverkar ens damage och wn8 positivt även orzanel har förnakat detta många gånger innan. Några superunicums här på swec som vill säga sin åsikt om detta må tro?

Klart som korvspad att skjuta guld ökar DPG/wn8, folk som säger något annat har inte koll eller ljuger. Men jag blir så trött på folk hela tiden skriker om att man bara har bra stats för att man skjuter guld, för är verkligen inte så det funkar. En dålig spelare blir inte en bra spelare med mer guld, det är en hög med andra saker som håller dom tillbaks. Det är knappast så att någon med 2k wn8 går och blir unicum genom att skjuta guld heller.

Dessutom så spelar det betydligt större roll för din wn8 vilka tanks du spelar, än hur myket guld du skjuter. Kolla senaste 1k battles på tex noobrating för spelare med 3.5k+ wn8 och ni ser nästan alltid samma tanks till stor del och det är ingen slump.

Permalänk
Medlem

Varför förenklar ni argumentet hela tiden? Ingen har väll sagt att man blir unicum eller superunicum av att använda guld. Men låt oss säga att man har 2400 wn8 och använder lite guld till att boosta sin dmg och wn8 då kommer man nog över 2450 gränsen, vilket är gränsen för unicum, så ja det beror på hur man ser det. Visst spelar det roll vilken tank man spelar, men orzanel spelade många olika tanks på en vecka för att få en bra mix, både de som har bra pen och dem som har kass pen. Bevis talar ju mer än subjektiva åsikter hehe. Kän er inte så kränkta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VideoyGTX:

Varför förenklar ni argumentet hela tiden? Ingen har väll sagt att man blir unicum eller superunicum av att använda guld. Men låt oss säga att man har 2400 wn8 och använder lite guld till att boosta sin dmg och wn8 då kommer man nog över 2450 gränsen, vilket är gränsen för unicum, så ja det beror på hur man ser det. Visst spelar det roll vilken tank man spelar, men orzanel spelade många olika tanks på en vecka för att få en bra mix, både de som har bra pen och dem som har kass pen. Bevis talar ju mer än subjektiva åsikter hehe. Kän er inte så kränkta.

Jag skrev ju att guld ökar wn8, exakt hur mycket det handlar om har jag ingen aning om och vad orzanel fick efter en vecka utan guld säger väldigt lite. Jag är bara så himla trött på folk man stöter på i randoms och på forum som skriver "has to shot gold to be unicum lol" efter att man dödade dom med guld. Det är en idiotisk mentalitet, "Jag är egentligen lika bra, men eftersom jag inte spammar guld har jag bara 1750 wn8 och inte 3k som killen som precis dödade mig med guld har".

Permalänk
Medlem

Vilka påstår det egentligen? Jag tror att det är ni som antar det. Folk är väll i regel bara irriterade på att guld ammo finns.

Permalänk
Medlem

Det börjar nästan bli dags att separera guld-frågan till en egen tråd.

På ett annat plan:
Någon som vet hur det ser ut med nästa patch? Jag tycker nya brittiska T10 är riktigt sexig och undrar hur trädet kommer se ut efter patchen och vart man ska börja grinda.

IS-3 autoloader ger ju viss orsak till oro, men jag antar att det blir någon form av tävlings-vinst och att det således inte kommer finnas allt för många av den?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Det börjar nästan bli dags att separera guld-frågan till en egen tråd.

På ett annat plan:
Någon som vet hur det ser ut med nästa patch? Jag tycker nya brittiska T10 är riktigt sexig och undrar hur trädet kommer se ut efter patchen och vart man ska börja grinda.

IS-3 autoloader ger ju viss orsak till oro, men jag antar att det blir någon form av tävlings-vinst och att det således inte kommer finnas allt för många av den?

IS-3 Autoloader är väl dock ingen "riktig" autoloader utan snarare en is-3:a utan laddare eftersom det sköttes automatiskt. Så ingen laddare, något snabbare omladdning och lite sämre stats på vagnen i övrigt tror jag det var. Långt ifrån säker dock.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Det börjar nästan bli dags att separera guld-frågan till en egen tråd.

På ett annat plan:
Någon som vet hur det ser ut med nästa patch? Jag tycker nya brittiska T10 är riktigt sexig och undrar hur trädet kommer se ut efter patchen och vart man ska börja grinda.

Du menar Chieftain?

WG insåg att den var alldeles för populär för att bara byta FV215b mot den, och nu verkar WG försöka komma på hur de maximalt skall kapitalisera på Chieftain. Högst oklart när den kommer och var den hamnar i techträdet. Not anytime soon verkar det som...

Permalänk
Medlem
Skrivet av HugSeal:

IS-3 Autoloader är väl dock ingen "riktig" autoloader utan snarare en is-3:a utan laddare eftersom det sköttes automatiskt. Så ingen laddare, något snabbare omladdning och lite sämre stats på vagnen i övrigt tror jag det var. Långt ifrån säker dock.

Jag har ingen koll alls på det, känner bara till namnet som i sig räcker gott och väl för att inge skräck i hela mitt garage!

Skrivet av Yrch:

Du menar Chieftain?

WG insåg att den var alldeles för populär för att bara byta FV215b mot den, och nu verkar WG försöka komma på hur de maximalt skall kapitalisera på Chieftain. Högst oklart när den kommer och var den hamnar i techträdet. Not anytime soon verkar det som...

Den står fortfarande med på EU's development-sida: http://worldoftanks.eu/en/content/docs/development/

Vore ju tråkigt om den togs bort, men kan samtidigt förstå det. Modellen ser ju oerhört modern ut!

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Jag har ingen koll alls på det, känner bara till namnet som i sig räcker gott och väl för att inge skräck i hela mitt garage!

Den står fortfarande med på EU's development-sida: http://worldoftanks.eu/en/content/docs/development/

Vore ju tråkigt om den togs bort, men kan samtidigt förstå det. Modellen ser ju oerhört modern ut!

http://ritastatusreport.blogspot.se/2015/11/q-with-wargaming-...

Chieftain
-Why was the Chieftain dropped as the replacement for the FV215b?
"Unfortunately we do not have much to tell about the Chieftain, its not coming in the 9.12 and its not coming this year neither. The devs decided to find a better application for this tank and they are trying to... I cant talk about this, I'm sorry, this things are still being discussed."

Permalänk
Medlem

Hoppas dem inte implementerar chieftain som en tier 10, den är för modern och bra skulle jag tro. Vad är felet med nuvarande brittiska tier 10, förutom att den inte är historisk? Verkar som alla vill ha en "i-win-tank".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yrch:

http://ritastatusreport.blogspot.se/2015/11/q-with-wargaming-...

Chieftain
-Why was the Chieftain dropped as the replacement for the FV215b?
"Unfortunately we do not have much to tell about the Chieftain, its not coming in the 9.12 and its not coming this year neither. The devs decided to find a better application for this tank and they are trying to... I cant talk about this, I'm sorry, this things are still being discussed."

Mycket märkligt. Din källa är ju betydligt äldre, men där säger de klart och tydligt "inte i år". Typiskt WG detta!

Skrivet av VideoyGTX:

Hoppas dem inte implementerar chieftain som en tier 10, den är för modern och bra skulle jag tro. Vad är felet med nuvarande brittiska tier 10, förutom att den inte är historisk? Verkar som alla vill ha en "i-win-tank".

Jag är enbart intresserad av Chiftain för att jag tycker den är snygg.

Vad menar du med "i-win-tank"?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Den här tråden är som en tidskapsel
Jag kommer tillbaks månader senare och den handlar fortfarande om premium ammo och Videoboy still going strong.

En fråga, WG har iaf saknat mig ,(eller ptja, vi får väl vara ärliga och säga att dom saknar min plånbok) och skickade ut ett mail om lite personliga uppdrag innehållandes lite lull-lull.
Totalt hamnar det om: 900g, 600k credits, 3x stora repair/fire/medkit, 7 dagar premium tid och en Excelsior.
Är Excelsior värd besväret att ladda hem WoT igen?
Mot prestationen i spelet är närmast absurdt löjlig, 7 dagar premium vid inloggning.
Uppdrag 1: Spela 15 strider, vinst/förlust spelar ingen roll.
Uppdrag 2: Vin 10 matcher
Uppdrag 3: Dra in 25k xp.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pope:

Är Excelsior värd besväret att ladda hem WoT igen?

Dra in en kväll, spela en match med din nyvunna Excelsior och gott med guld, logga ut och kom tillbaka för ännu en Excelsior om några månader?
int ehört någon säga något gott om Excelsior, men gott med gratistanks att samla på.

Citat:

Den här tråden är som en tidskapsel

Och det bara fåtal månader tillbaka. År tillbaka var samma sak, annan bak, annan smak.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk

Excelsior är helt okej med guld. Bra armor fram och bak. Usel armor på sidorna. Riktigt mobil och fin gun depression. Har tre snören på min och inte rört den sen dess. Bra vagn om man vill padda WN8 dock, lätt att snitta 5k wn8 i den.

Permalänk
Medlem

Welp..

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

@Alakai: Hur fan lyckades du med det där?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Haha, så sjukt välförtjänt!

@Scienta Jag gissar på att hans pluton drog ett gäng strån till stacken.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem

@HugSeal: Jag funderade på om laget hann capa innan någon riktig skada utdelades alls annars!

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Det var som ni misstänkte pluttisar som bestämde sig för att göra 5k för att balansera.

I övrigt; Ska man satsa ytterligare ett års premium redan nu medans det är något snäppet billigare? Har över 100 dagar kvar på nuvarande. Kanske kommer fler tillfällen innan dess.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

@Alakai:
Jag har inte spelat på något år men de brukar ha premium sales under nyår

Permalänk
Medlem

@Terrell:
Börja spela igen då, du missar mkt roliga och fula grejer.

Permalänk
Medlem

Jaha, ReaKalendern igång i år igen. Vad ska ni lägga krediter, guld och slantar på?

Själv ska jag:
* Tanks; Conq, JPE, 30 B, 155 55 å kanske Tiger 2.
* Camo.
* Crew retrain å reskill.
* Grinda och införskaffa sista tier V.

Mycket prem tanks blire nog och dyr hjulklapp.

Hittat något i PresentKalendern då?
Funderade på 360 prem, KV-5 och sånt men det kommer fler chanser och bättre klappar till kamraterna.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Mycket trevligt:

Citat:

Changes in Characteristics of German Vehicles:

Ferdinand:

* Reload time of the 12,8 cm Pak 44 L/55 gun for the Ferdinand turret decreased from 12 s to 11,7 s.

* Durability increased from 1,200 to 1,500 HP.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Ytterst välbehövligt, Ferdi har verkligen legat i skuggan av JP2. Extra HPt kommer förstärka dess roll som mer slagtålig TD, kanske t.o.m. flytta fram den i fronten.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Många experter här ser jag..

Permalänk
Medlem

Hellre expärt än framtjärt.

Anyhow, även glad åt att 430 fått sig en minibuff. Nu är den kanske ett alternativ för de som inte har 907an.
T-10 har man redan sett mer av vilket är kul.
Tiger II passande för mig fick sig minibuff.
Polare jublar över 121ans otroliga 0,5 extra depp och allmänt över Leo protta.

Överlag så verkar WG vilja än en gång göra spelet något kvickare, kanske för att locka till sig några som gått över till AW för den snabbare action som där erbjuds.

Nya mappen har man bara rullat en gång men den var ok så långt. Kanske en snabb karta, den matchen var över på 5.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.