Intel Compute stick för filmstreaming!

Permalänk
Medlem

Intel Compute stick för filmstreaming!

Tjena! Tänkte köpa en TV till mitt rum efter jul, och har då kollat på diverse olika lösningar för filmstreaming (netflix etc). Har kommit fram till att en Intel Compute stick vore ett bra val (eller har jag fel? ). Min fråga är då om denna kommer fungera bra att streama film i 1080p med + lokala filer (via USB, SD kort eller google drive..)?

Tänkte också fråga en sak angående nätet. Har fibernät (100/100), men routern är på nedervåningen medans mitt rum är på ovanvåningen, och har hört att det wifi som finns i stickan är rätt så kasst, så tänkte köpa till en liten wifi adapter via USB (t.ex. denna - vill ha den så billig som möjligt), kommer denna billiga USB wifi hub hjälpa något för det?

Tack på förhand!

P.s, ja, jag vet att jag kommer behöva en USB hub så jag får fler USB uttag..

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | Nvidia Geforce RTX 4070 Ti 12gb | Corsair Vengeance DDR5 6000MHz RGB CL30 2x16GB | EVGA Supernova G2 750W | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming | Be Quiet! Dark Rock Pro 5
Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaaX:

Tjena! Tänkte köpa en TV till mitt rum efter jul, och har då kollat på diverse olika lösningar för filmstreaming (netflix etc). Har kommit fram till att en Intel Compute stick vore ett bra val (eller har jag fel? ). Min fråga är då om denna kommer fungera bra att streama film i 1080p med + lokala filer (via USB, SD kort eller google drive..)?

Tänkte också fråga en sak angående nätet. Har fibernät (100/100), men routern är på nedervåningen medans mitt rum är på ovanvåningen, och har hört att det wifi som finns i stickan är rätt så kasst, så tänkte köpa till en liten wifi adapter via USB (t.ex. denna - vill ha den så billig som möjligt), kommer denna billiga USB wifi hub hjälpa något för det?

Tack på förhand!

P.s, ja, jag vet att jag kommer behöva en USB hub så jag får fler USB uttag..

Har du inte svin bråttom så kan du vänta till nya ICS kommer.

Hur stort hur bor du i? kanske skulle skaffa en usb wifi med antenn, men den du valt är ju ingen större peng förlorad så de skadar ändå inte och prova.

Jag kör med en asus N10 till min rpi2 som står på övervåning (140m²) och routern på nedervåningen det funkar kalas.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Har du inte svin bråttom så kan du vänta till nya ICS kommer.

Hur stort hur bor du i? kanske skulle skaffa en usb wifi med antenn, men den du valt är ju ingen större peng förlorad så de skadar ändå inte och prova.

Jag kör med en asus N10 till min rpi2 som står på övervåning (140m²) och routern på nedervåningen det funkar kalas.

Hm ja, det kan jag ju göra faktiskt, då kanske de har fixat till bättre nätverkskort med, vem vem Lär ändå inte ha råd med en compute stick direkt i början. Tänkte börja med att testa en Chromecast och köra med Plex

Hehe jadu, bor med föräldrarna (18 år), så har inte direkt koll på mått osv, men är ett rätt stort hus, och har problem även med laptop att få bra täckning via wifi haha. Men ja, är inga större pengar förlorade för den, så skadar ju inte att prova. Går väl dessutom ta på öppet köp om det skulle vara så att det inte fungerar..

Haha bästa recensionen jag läst Men ja, hade väl redan planerat det lite så..

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | Nvidia Geforce RTX 4070 Ti 12gb | Corsair Vengeance DDR5 6000MHz RGB CL30 2x16GB | EVGA Supernova G2 750W | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming | Be Quiet! Dark Rock Pro 5
Citera för svar!