Permalänk
Medlem

Problem med Logitech 930

Tja!

Köpte ett Logitech 930 och efter 4-5h användning började det disconnecta. Efter lite googlande fick jag fram att ganska många har haft problem med liknande grejer, och ingen av de fixen jag hittade funkade. Både provat att ändra Wifi till channel 11, samt in i manifest och ändra om det. Är det någon som lyckats hitta en lösning så man kan ha ljud i mer än 5 sec åt gången?

Tacksam för all hjälp!!

Permalänk
Medlem

har du kopplat in det direkt till moderkortet?
Testat en annan port? Flera moderkort har flera olika chip för USB. Testa att välja en annan port som använder annat chip. Har du laddat ner senaste drivrutiner till moderkortets USB hantering?

När du testat allt detta så kan du även testa att aktivera/av-aktivera USB Legacy mode i moderkortets BIOS

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

@Nima2001:

Inte gjort det än, sitter i en USB 3.0 atm, vad jag läst ska det inte ha någon betydelse, men ska pröva, tack

Permalänk
Medlem

Om allt är fixat med moderkortets drivrutiner osv så bör det inte ha betydelse. Men annars kan det mycket väl ha stor betydelse.. Testa en USB 2 port till att börja med.

Skrivet av Weiballs:

@Nima2001:

Inte gjort det än, sitter i en USB 3.0 atm, vad jag läst ska det inte ha någon betydelse, men ska pröva, tack

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

@Weiballs: Mina G930 fungerar ytterst dåligt i USB3.
Men bra i USB2

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk

Hej!
Jag körde detta headset ett par år, fick byta batteri efter ett tag, men de fanns ju billigt på ebay, men på slutet började jag få dina problem och även en vän till mig, ytterst irriterande, usb2 var det som funkade bäst, men jag gav upp till slut.