Spel sökes som inte har krav på online läge

Permalänk
Medlem

Spel sökes som inte har krav på online läge

Håller på att flytta och kommer således att vara utan internet anslutning under ett par veckor/månader (annat än mobila anslutningen)
Och funderar vad det finns för bra spel som inte har krav på att man måste in via STEAM eller Origin eller dyl.

Vilka typer av spel är intressanta då?
Ja det jag spelar är, Arma 3, BF4, Euro Truck Simulator 2, FIFA 16, DIRT RAlly, GTA V.

Är lite sugen på Cities Skylines, men tror även det kräver autentisiering via Webben.

Problemet är alltså inte att ladda ner det, det har jag 1 vecka till på mig, problemet är sedan att det ska fungera också.
Nån som har nått bra tips ?

Mvh Linus

Visa signatur

1:an: Intel Core i9-9900KS, ASUS ROG Strix Z390-F GAMING, G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo C, Samsung 970 EVO Plus 1TB, ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC

Permalänk
Medlem

Testa de spel du har utan internet i datorn och steam i offline-läge, alternativt så kan man ju dela internet ifrån mobilen osv för autentisiering.

Visa signatur

Thermaltake W100 | 7800X3D | Asrock X670E Steel Legend | 64GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000 CL30 | RTX 4090FE

Permalänk

Europa Universalis IV! Har plöjt ned över 1200 timmar i det och tycker mycket om det! Kanske inte passar dig dock, men du kan ju se efter. Cities: Skylines tror jag fungerar utan internet, det är ett mycket trevligt spel att fördriva tiden med.

Sedan finns ju Fallout 4. Är osäker på autentiseringen med Steam men tror att offline mode i Steam fungerar bra för att starta spelet.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ajin:

Testa de spel du har utan internet i datorn och steam i offline-läge, alternativt så kan man ju dela internet ifrån mobilen osv för autentisiering.

Skrivet av Slaktardej:

Europa Universalis IV! Har plöjt ned över 1200 timmar i det och tycker mycket om det! Kanske inte passar dig dock, men du kan ju se efter. Cities: Skylines tror jag fungerar utan internet, det är ett mycket trevligt spel att fördriva tiden med.

Sedan finns ju Fallout 4. Är osäker på autentiseringen med Steam men tror att offline mode i Steam fungerar bra för att starta spelet.

Ahh, så om man kör Steam offline så kan det alltså fungera ?
Witcher 3 är också ett spel som jag har, glömde ju bort det i all hast.. Kanske det kan funka att bränna några timmar på.
Har även ett mobilt bredband, men det kommer ju inte att gå att ladda ner stora uppdateringar den vägen eller så då jag har för lite surfmängd för det..

Visa signatur

1:an: Intel Core i9-9900KS, ASUS ROG Strix Z390-F GAMING, G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo C, Samsung 970 EVO Plus 1TB, ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC

Permalänk

@LinusG: du kan väll kappa hur mycket data din data får använda typ så du inte kan gå över det ge den lite när du autensierar dig så det inte tar typ 10min sen stryper du internet till minimum

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusG:

Ahh, så om man kör Steam offline så kan det alltså fungera ?

De flesta spel på Steam som inte har ytterligare DRM eller andra online krav brukar funka i offline läge, notera dock att du kommer behöva gå online då och då för att aktivera offline läget igen då steam har tendens att strula ibland, men så länge du kan komma åt internet tillfälligt så löser sig den biten.

Väldigt många spel har dessutom inte enn krav att Steam ska köras, T.ex. så är Witcher 3 även på Steam helt DRM fritt. Du kan lätt testa vilka spel som inte kräver steam genom att starta dom när du har steam nedstängt.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stainlees:

@LinusG: du kan väll kappa hur mycket data din data får använda typ så du inte kan gå över det ge den lite när du autensierar dig så det inte tar typ 10min sen stryper du internet till minimum

Skrivet av MugiMugi:

De flesta spel på Steam som inte har ytterligare DRM eller andra online krav brukar funka i offline läge, notera dock att du kommer behöva gå online då och då för att aktivera offline läget igen då steam har tendens att strula ibland, men så länge du kan komma åt internet tillfälligt så löser sig den biten.

Väldigt många spel har dessutom inte enn krav att Steam ska köras, T.ex. så är Witcher 3 även på Steam helt DRM fritt. Du kan lätt testa vilka spel som inte kräver steam genom att starta dom när du har steam nedstängt.

De låter ju riktigt bra
Verkar ju som att det löser sig då

Visa signatur

1:an: Intel Core i9-9900KS, ASUS ROG Strix Z390-F GAMING, G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo C, Samsung 970 EVO Plus 1TB, ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC

Permalänk
Medlem

Fallout 4!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Europa Universalis IV! Har plöjt ned över 1200 timmar i det och tycker mycket om det! Kanske inte passar dig dock, men du kan ju se efter. Cities: Skylines tror jag fungerar utan internet, det är ett mycket trevligt spel att fördriva tiden med.

Sedan finns ju Fallout 4. Är osäker på autentiseringen med Steam men tror att offline mode i Steam fungerar bra för att starta spelet.

Kollat rätt mycket på Universalis, verkar riktigt fett men sjukt mycket man måste hålla koll på? Hur stor del av dina 1200 timmar skulle du tippa på gick till att lära in spelet?

Visa signatur

Dator - Gtx 580, 2600k, Sabertooth p67, evo 212, 4x4gb ram, samsung evo 250gb, WD 1tb, WD 500gb, Fractal r3, CX600m
Kringutrustning - Microsoft SideWinder x4, SteelSeries Rival, QPAD QH-85, QcK++

Permalänk
Skrivet av Knassen:

Kollat rätt mycket på Universalis, verkar riktigt fett men sjukt mycket man måste hålla koll på? Hur stor del av dina 1200 timmar skulle du tippa på gick till att lära in spelet?

Spelade EUIII med en kompis ganska mycket när vi var 11-12 år, lärde mig en del av spelet då även fast vi bara fuskade och kom ihåg rätt mycket när jag plockade upp EUIV vid 18 års ålder. Men kan väl tippa på 50-60 timmar för att förstå spelet till den grad att det var roligt att spela utan fusk.

(Tips: Att spela med infinite cash och manpower och liknande är faktiskt ett bra och roligt sätt att lära sig hur spelet fungerar då man inte riktigt kan misslyckas lika lätt, men samtidigt måste man göra de saker som normalt krävs för att vinna)

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Sedan finns ju Fallout 4. Är osäker på autentiseringen med Steam men tror att offline mode i Steam fungerar bra för att starta spelet.

Håller själv på att flytta lite! Innan jag hittade nätverkssladden körde jag Fallout 4. Det var inga problem med Steams offline-läge. Sen att det tog ett tag innan det trådade nätet var på plats är väl en bakläxa till undertecknad

Permalänk

För mig tog det väl en 20-30h o lära sig men då spelade jag med bra kompisar som kunde lära ut. Annars skulle jag nog aldrig spela spelet. Efter 600plus h så lär man sig fortfarande finns väl en 7st expansioner med fler grejer på som man måste lära sig. Ett toppen spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusG:

Håller på att flytta och kommer således att vara utan internet anslutning under ett par veckor/månader (annat än mobila anslutningen)
Och funderar vad det finns för bra spel som inte har krav på att man måste in via STEAM eller Origin eller dyl.

Vilka typer av spel är intressanta då?
Ja det jag spelar är, Arma 3, BF4, Euro Truck Simulator 2, FIFA 16, DIRT RAlly, GTA V.

Är lite sugen på Cities Skylines, men tror även det kräver autentisiering via Webben.

Problemet är alltså inte att ladda ner det, det har jag 1 vecka till på mig, problemet är sedan att det ska fungera också.
Nån som har nått bra tips ?

Mvh Linus

Installera Cities Skylines nu sen loggar du in på Steam via Offlineläge. Så brukar jag göra när mitt internet dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusG:

Håller på att flytta och kommer således att vara utan internet anslutning under ett par veckor/månader (annat än mobila anslutningen)
Och funderar vad det finns för bra spel som inte har krav på att man måste in via STEAM eller Origin eller dyl.

Många (de flesta?) spel på Steam går ju att starta utan att starta Steam, så det skall nog inte vara några problem. Jag rekommenderar Kerbal Space Program, det kan man lägga ner hur mycket tid som helst på: https://www.youtube.com/watch?v=0Ekvrhv1RVU&list=PLs3acGYgI1-...

Visa signatur

[AMD FX8350 BE @ 4GHz] - [Arctic Cooling Freezer 13] - [2 x 4096 MB 1600MHz Corsair] - [GA-970A-DSP3] - [Sapphire R9 390 Nitro 8GB] - [EVGA Supernova G2 750W] - [2TB Seagate Desktop + 3TB Toshiba + 2TB Samsung G3 Station + 480GB Toshiba SSD] - [BenQ MK 2442 23.6"] - [QPAD OM-75]