Permalänk
Medlem

Godaste julmusten 2015?

Tjo gott folk, och god jul på er.

Julmust hör ju julen till, men vilken är godast?

Jag har smakat på lite olika men antingen är det fel på mig eller så är det fan ingen som är god längre.

Apotekernas har alltid haft en helt okej standard. Smakar helt ok, inte äcklig men inget särskilt heller.
Ica's julmust var det äckligaste jag någonsin smakar. Inget brus, inget skum, ingen kolsyra. Äcklig smak på det, nä fy faen.
Premier (Willy's) var inte god den heller. Klent med kolsyra och fadd i smaken.
Nygårda ekfatslagrade julmust är den bästa jag någonsin smakat! Kommer tyvärr inte på stor flaska, och därför svårt att motivera priset. Men fler kommer det bli!

Vad säger ni? Finns det någon billig julmust som är god ändå? ÖoB? Lidl? Netto? Coop? Vad tycker ni?

Permalänk
Avstängd

@biorrith:

Nygårdas Ekfatslagrade imponerade stort

Visa signatur

i7 6700K - Sapphire R9 390X - Corsair 16GB - BenQ 2420Z 1080P 144Hz | iPhone 6S+ | Philips Fidelio X2 med ModMic 4.0

Permalänk

Zeunerts är alltid oslagbar, den lagrade är outstanding men den har varit svår att hitta i år.

Permalänk
Medlem

@guineapig: Jag läste i Metro att den vann testet. Vart köpes den?

Permalänk
Medlem

Lidl har haft fräscha julmust tidigare, som visserligen inte smakat jul eller must, men ändå goda. Får undersöka saken i år.

Sen har jag hört att coops ska vara god. Får undersöka det med.

Generellt tycker jag det hänger mycket på temperatur. Apotekarnes har mycket smak men löddrar så förjäkligt om den inte är iskall.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

Provade julmust lagrad på romfat, vet inte om det var Nygårda?
Smakade typ avslagen rom och cola, åkte i vasken

Visa signatur

nörd

Permalänk
Medlem
Skrivet av guineapig:

Zeunerts är alltid oslagbar, den lagrade är outstanding men den har varit svår att hitta i år.

Zeunerts på halv liters glas flaska kan jag hålla med om och finns gott om denna i Östersund som Ica Maxi m.m.

Sedan såg jag 1 liters flaska gammeldags äkta must med gammal kork och metall arm. 32 kr dock inte testat ska erkännas.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: Nzxt-X52 Kraken Minnen Gskill Trident Z 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort: MSI Rtx 2070 Super Ventus Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Alla Nygårda.
Zeunerts är väldigt god också.

Permalänk

Ananrs har dom ju den bourbon fats lagrade julmusten på systemet Den är nog den bästa jag druckit!

http://www.systembolaget.se/dryck/alkoholfritt/nygarda-julmus...

Permalänk
Medlem

om det handlar om vanligt pris, så tre hjärtan julmust, den har lite mer bäska än tex apotekarna och mindre sötma.

Att sen jämföra dessa billiga bords mustar med de som närmar sig 60 sek litern är som att jämföra 370 med fury klart den ena är bättre ^^

Sen, julmust är gott och gillar att det kommit så många sorter - en omväxlig från öl drikande >_> men det finns ju jul öl med, riktig drykes tid

Visa signatur

RyZen 5700x, MSI B350 Mortar, 16gb corsair LTX, GPU 7800xt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LovePig:

Provade julmust lagrad på romfat, vet inte om det var Nygårda?
Smakade typ avslagen rom och cola, åkte i vasken

Provade också den nyligen, lagrad på romfat, det lät ju fräsigt men det var inget för mig. Den var väldigt söt.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Linux: because a PC is a terrible thing to waste.

Permalänk
Medlem

Ja, Premier var inget vidare i alla fall.

Apotekarnes är alltid ett säkert kort.

Visa signatur

Chromebook Pixel 2015 w/ Arch
Taggad inför frame.work!

Permalänk
Skrivet av buchno:

Ja, Premier var inget vidare i alla fall.

Apotekarnes är alltid ett säkert kort.

Tycker apotek arnes är lite för söt, smakar ju läsk

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Albinfiskare:

Tycker apotek arnes är lite för söt, smakar ju läsk

Julmust är ju läsk

Gillar Apotekarnes, har faktiskt inte provat så många andra.
Den är helt klart godare än Coca-Cola!

Permalänk
Medlem

Nygårda Julmust lagrad på calvadosfat var inte nåt särskilt att hänga i julgranen. Visst fanns där smaker, men inte mycket. Det var som att den var utspädd med vatten.

Min go-to must är Nygårdas lightmust.

Permalänk
Medlem

Kan verkligen rekomendera Nygårdas romfatslagrade julmust!
Riktigt bra karaktär!

Visa signatur

Leksakerna: ASUS ROG STRIX B550-F GAMING | AMD Ryzen 7 5800X | Corsair 4x8GB DDR4 3600MHz CL18 Vengeance LPX | Sapphire Radeon RX 6800 16GB Pulse OC | Fractal Design ION Gold 850W | Phanteks Eclipse P300 Tempered Glass Svart | Kingston A2000 1TB M.2 NVMe

Permalänk
Medlem

Apotekarnes, finns inget annat

Permalänk
Medlem

Nygård ekfatslagrade är klockren. riktigt god.
Deras nya Romfatslagrade var skaplig. ingen favorit.

Apotekarnas är ett säkert kort. God men för söt vid större intag.

Visa signatur

Dator 1: i7 5960X | ASUS X99-E WS | EVGA Titan X + MSI Titan X SLI | 3x Qnix 2710| 1.2TB PCI-E SSD+120gb SSD | 64gb RAM | Seasonic X-1250
Dator 2: i5 4670k | 1x 780 | 256gb SSD | 16gb RAM | BeQuiet L8 650w
Laptop: Asus G551jm | GTX 860m | i7 4710HQ | 8gb RAM

Permalänk

Brukar vara apotekarnes eller nygårda här men jag måste testa zeunerts i år! Hört mycket bra om den

Permalänk
Medlem

Herrljunga KLassisk julmust är den godaste julmusten jag någonsin har druckit, har inte gillat det jätte mycket men det är helt fantastiskt! Samma som gör Herrljunga cider om ni druckit det någongång!

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem

Apotekarnes årsmust med kardemumma är outstanding. Jag är inte så speciellt förtjust i kardemumma men det smakar endast lite och är lätt den godaste jag druckit.

Vasa julmust special är annars en god must.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem

@Alligatorn: Coop karlavägen hade, var där senast förra veckan och avnjuter en nu till Nobel;)

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem
Skrivet av NidoKing:

Apotekarnes årsmust med kardemumma är outstanding. Jag är inte så speciellt förtjust i kardemumma men det smakar endast lite och är lätt den godaste jag druckit.

Vasa julmust special är annars en god must.

Där kan jag nog inte hålla med dig, årsmusten gillades inte i år

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem

Apotekarnes årsmust i år slår tar nog priset, Zeunerts kommer på andra plats.

Nygårda har jag aldrig gillat, alldeles för vattnigt för min smak.

Zeunerts brukar det finnas kartongvis av på de flesta Ica kvantum och maxi, har nog köpt 4 kartonger redan i år.

Permalänk
Inaktiv

Du anser tydligen att ICA hade dåligt med skum och kolsyra, jag tycker att det är lagomt med kolsyra och jag får till ett bra skum helt beroende på vilket glas samt vilken lutning på glaset jag har.

Permalänk
Medlem

Apotekarnes är alltid top 2.
Den har alltid haft en bra balans mellan sötma och mustighet... uhm, eller hur man säger det.

I år är jag dock mer på Nygårdas Ekfatslagrade eller Zeunerts...
Så jag vet inte riktigt vilken jag vill ge pris till.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk

Uppvuxen på nygårdas och apotekarnes pet-flaskor, och kommer nog aldrig sluta älska dem men har iår testat Zeunerts och nygårdas ekfatslagrade, och den ekfatslagrade tar toppen lätt!

Visa signatur

Datorn: i5-4690k@4.3ghz, Asus Dual OC 1070, Fractal Design Newton R3 1000w, Asus Z97-A, Fractal Define R5, 16GB Corsair@1600mhz, Hyper 212 EVO, Crucial BX100, WD Black 1TB x2
Kringutrustning: BenqXL2411Z, AOC 24" x2, Func KB-460, Mionix Naos 7000, Logitech MX Master, Logitech Z-906, Sehnheiser HD 558, Optuma uDAC 3, Blue Yeti, Akai LPK 25 Steelseries QCK XXL

Permalänk
Medlem

Apotekarnes har alltid varit ett säkert kort för mig.

Nygårdarna verkar ha en hel drös olika sorter att döma av denna tråd, men de vanligaste sorterna (ofta grön etikett) brukade vi referera till som pissmust för sisådär en tio år sedan så är lite låg på deras märke jämfört med de flesta här antar jag.

Permalänk
Skrivet av Curemylife:

@Alligatorn: Coop karlavägen hade, var där senast förra veckan och avnjuter en nu till Nobel;)

Nu jobbar jag på Östermalm så har rätt "nära" dit men får hoppas att min värdelösa coop har så man kan plocka en flaska på vägen så att säga