Facebook app drar oerhört mycket batteri!

Permalänk
Medlem

Facebook app drar oerhört mycket batteri!

God kväll!
Har testat batteritiden på min nya Z5 premium och är rätt nöjd än så länge.
Får en SOT på runt 6 timmar och då har skärmen bara dragit runt 26% av batteriet

Men jag höll på att ramla av stolen då jag såg att Facebook dragit ca 41% av batteriet, är detta normalt?
Jag använder Facebook appen max 30 min om dagen så det låter extremt.

Någon som varit med om samma sak och kanske vet vad det beror på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monaco33:

God kväll!
Har testat batteritiden på min nya Z5 premium och är rätt nöjd än så länge.
Får en SOT på runt 6 timmar och då har skärmen bara dragit runt 26% av batteriet

Men jag höll på att ramla av stolen då jag såg att Facebook dragit ca 41% av batteriet, är detta normalt?
Jag använder Facebook appen max 30 min om dagen så det låter extremt.

Någon som varit med om samma sak och kanske vet vad det beror på?

Inget konstigt. Speciellt om du har messenger på.

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrusE:

Inget konstigt. Speciellt om du har messenger på.

Min facebook app har däremot dragit 3% under hela dagen och jag har messenger aktiverat, tycker 41% låter som väldigt mycket.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Jo det är extremt. Jag hade samma problem tidigare med Facebook Messenger och min Samsung Note 2. Med min Sony Z5 Premium har jag inte samma problem så något är definitivt galet med din installation. Appen verkar inte vara den bästa...

Permalänk

Facebooks app är erkänt kass, skulle rekommendera deras hemsida istället. Eller använda någon alternativ app (jag använder Tinfoil for Facebook ).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svantesson666:

Jo det är extremt. Jag hade samma problem tidigare med Facebook Messenger och min Samsung Note 2. Med min Sony Z5 Premium har jag inte samma problem så något är definitivt galet med din installation. Appen verkar inte vara den bästa...

Skrivet av Cinemarkus:

Facebooks app är erkänt kass, skulle rekommendera deras hemsida istället. Eller använda någon alternativ app (jag använder Tinfoil for Facebook ).

Ja det verkar vara något riktigt skumt med den där appen. Får avinstallera och köra hemsidan istället
Tack för svaren!