Permalänk
Medlem

Vägra att köpa detta spelet då de är så uppenbart att de ska mjölkas så mycketpengar de bara går för innehåll som borde följt med från början. Detta är en 2-300kr titel vid Nysläpp och max 200 för ett season pass. Vad kosta de nu? Tusenlappen för spelet med season pass? De är ju inte undra på att spelet är Tomt. Särskilt med tanke på Fallout 4, Och när folk har tröttnat på de så är väl Battlefront helt dött.
Vad jag förstått så är de väldig lite innehåll som är värt att spela.

Tar väl ett bra tag innan de rea detta spel ändå

Permalänk
Medlem

Jag hoppar denna också, trots att jag är ett gediget star wars fan. Kanske därav jag inte vill förstöra känslan med detta fattiga spel

Visa signatur

E2160 @ 3,2 , scyte infinity, p35 ds3, 4gb corsair 800mhz, Sapphire 5850 1gb. Intel x-25 V 40gb, 1x western digital black. /laptop amd x2 2.2ghz 3gb 5730.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mäki:

Jag hoppar denna också, trots att jag är ett gediget star wars fan. Kanske därav jag inte vill förstöra känslan med detta fattiga spel

Samma här, tråkigt men räcker med att kolla gameplay videos för att se att variationen och innehållet är alldeles tunt för att underhålla nån längre period. Hade det haft en grym SP kampanj hade jag nog köpt dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mäki:

Jag hoppar denna också, trots att jag är ett gediget star wars fan. Kanske därav jag inte vill förstöra känslan med detta fattiga spel

Star Wars känslan är det inget fel alls på i spelet men det är ju rätt lite innehåll. För att få ett helt spel är man tvungen att köpa Season Pass. Själv skulle jag dock göra det direkt om jag visste att det kommer att finnas en tillräckligt stor spelarbas i framtiden. Mitt mål med att spela är inte att kunna låsa upp femtioelva olika vapen med en hel drös tillbehör vardera utan att få spänning och ha roligt.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Samma här, tråkigt men räcker med att kolla gameplay videos för att se att variationen och innehållet är alldeles tunt för att underhålla nån längre period. Hade det haft en grym SP kampanj hade jag nog köpt dock.

Jepp samma. Hade det haft en episk SP kampanj som är Star Wars så hade jag köpt det. Men för bara ett MP spel som uppenbarligen varken lever upp till Battlefield standard eller Battlefront? Meh.

Hade det varit ett *riktigt* Battlefield: Star Wars hade jag kanske också köpt det (har aldrig spelat Battlefront ändå). Blotta tanken får en ju att dregla. Men nope, det blev nåt bastardiserat CoD arkadspel med matchmaking, spelkort o powerups istället för servrar, klasser och fordonspawn. När jag först hörde talas om det trodde jag att det kanske skulle matcha BF2142 fast ännu mera episkt och i Star Wars miljö. Titan mode hade passat perfekt mellan en Star Destroyer och en Mon Calamari kryssare, lol.

Permalänk
Medlem

Kan inte låta bli att bli orolig över nya filmen, om Disney är okej med att denna licens används på detta sätt i ett spel så kan nog filmen bli av samma skrot tänker jag

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fantomsmurfen:

Star Wars känslan är det inget fel alls på i spelet men det är ju rätt lite innehåll. För att få ett helt spel är man tvungen att köpa Season Pass. Själv skulle jag dock göra det direkt om jag visste att det kommer att finnas en tillräckligt stor spelarbas i framtiden. Mitt mål med att spela är inte att kunna låsa upp femtioelva olika vapen med en hel drös tillbehör vardera utan att få spänning och ha roligt.

Håller med dig fullständigt.
Jag hade gärna köpt season pass om jag vetat att det fanns många players om 6-9 månader ca.
Håller med som många säger att det är lite tunt.
Tyvärr verkar många spela med vapnet DL-44
Motsvarigheten till Ace23 i BF4.(Verkar döda det mesta)
Ska bli intressant och testa den när man når rank 25.haha.
Så totalt sett är spelet lätt värt 450 kr för mig,Även om man önska lite mer av allt.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att spelkänslan i spelet är briljant. Det är roligt och de har fått exakt den SW känslan som man vill ha. Men det går inte att undvika sanningen att spelet helt enkelt saknar för många maps i dagsläget. Egentligen finns bara 4 maps då det är Walker Assault som gäller. Supremacy till en mindre del. De borde ha haft minst 10 vid släppet. Då hade ingen gnällt.

Nadespam etc, allt det kan man patcha bort snabbt(vilket de också börjat med). Visst ska vi få fler gratis DLC men redan nu sjunker spelantalet som en sten. Synd att de sjabblade bort en så lovande titel.

Kanske var det Disney som hetsade fram spelet lagom till att filmen ska släppas? Och så gjorde DICE en kalkyl att då ser vi till att spelet är extremt snyggt/bra optimerat och har rätt känsla men att det saknas content. Hoppas ingen märker något på typ 3 veckor innan filmen släpps. Men vi märkte inom loppet av en endaste dag.

Igen, får känslan att Disney kört över DICE här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Umbrellas:

Kanske var det Disney som hetsade fram spelet lagom till att filmen ska släppas?

Snarare EA som ville casha in, lol. Disney har nog gott om Star Wars promotions för att bry sig om ett spel. Dom vet säkert mycket väl att spelet har kanske 4 månaders liv i sig, sen bara kommer dom ge ut trötta DLCs i nåt år till BF5 kommer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Snarare EA som ville casha in, lol. Disney har nog gott om Star Wars promotions för att bry sig om ett spel. Dom vet säkert mycket väl att spelet har kanske 4 månaders liv i sig, sen bara kommer dom ge ut trötta DLCs i nåt år till BF5 kommer.

Klart EA vill casha in, de är ju därför de köpte licensen för att släppa alla Star Wars spel som kommer släppas i framtiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Kan inte låta bli att bli orolig över nya filmen, om Disney är okej med att denna licens används på detta sätt i ett spel så kan nog filmen bli av samma skrot tänker jag

Skickades från m.sweclockers.com

Hela star wars floppade när man sa att allt som hänt inte har hänt. Revan och gänget har aldrig funnits. De bästa karaktärerna rycks ut ur historien hux flux.
Man riktigt känner hur the dark side väller över en när man tänker på det. Spelet är ganska tråkigt också.

Så där, då var dagens bitterhet avklarad.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Snarare EA som ville casha in, lol. Disney har nog gott om Star Wars promotions för att bry sig om ett spel. Dom vet säkert mycket väl att spelet har kanske 4 månaders liv i sig, sen bara kommer dom ge ut trötta DLCs i nåt år till BF5 kommer.

Jag köper inte det. Att spelet rushades fram är nog en mer trolig förklaring.

DICE har ingen historia av att släppa spel med fattigt material. Deadlinen till filmen spelade stor roll.

Permalänk
Skrivet av Umbrellas:

Jag köper inte det. Att spelet rushades fram är nog en mer trolig förklaring.

DICE har ingen historia av att släppa spel med fattigt material. Deadlinen till filmen spelade stor roll.

Spelbranschen är en konsekvent bransch som alltid ger diffusa release datum som skjuts upp gång på gång och när dom väl släpper spelet i tid är dom i regel oklara iallafall.

Permalänk
Inaktiv

Känns som att det klagas lite väl mycket här inne. Tycker personligen spelet är sjukt kul, bara nått level 29 ännu dock Brukar hoppa mellan olika game modes och det blir aldrig tröttsamt. Blir gött med content när expansionerna släpps senare.

Har aldrig märkt av att det är svårt att hitta matcher heller, sitter ni och söker kl 4 på måndagsmorgonen?

Permalänk
Medlem

Jag tycker att Star Wars är varit kul. Spelar för det mesta game modet "blast" men spelar andra också. Är rank 28 och har inte haft så kul i ett spel på ett bra tag. Det är en bra känsla i spelet det flyter på extremt bra. Det ända jag är missnöjd med är hur svårt det är att flyga ingame. Det är rent utav omöjligt kanske bara jag som är sämst men kanske hade varit roligare och lättare på console?

Ligger på 2.29 KD och är på väg uppåt

Visa signatur

Klaga inte på min dyslexi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon259415:

Känns som att det klagas lite väl mycket här inne. Tycker personligen spelet är sjukt kul, bara nått level 29 ännu dock Brukar hoppa mellan olika game modes och det blir aldrig tröttsamt. Blir gött med content när expansionerna släpps senare.

Har aldrig märkt av att det är svårt att hitta matcher heller, sitter ni och söker kl 4 på måndagsmorgonen?

Skrivet av Maffiz:

Jag tycker att Star Wars är varit kul. Spelar för det mesta game modet "blast" men spelar andra också. Är rank 28 och har inte haft så kul i ett spel på ett bra tag. Det är en bra känsla i spelet det flyter på extremt bra. Det ända jag är missnöjd med är hur svårt det är att flyga ingame. Det är rent utav omöjligt kanske bara jag som är sämst men kanske hade varit roligare och lättare på console?

Ligger på 2.29 KD och är på väg uppåt

Håller med. Jag tycker också att det är fantastiskt kul. Är rank 26 och spelar hellre än bra om man säger så men det börjar gå åt rätt håll nu efter en sådär 30 timmar... Spelar mest Blast och Supremacy där jag tycker att det senare är roligast. Upplever att det kan vara svårt att hitta servrar ibland om man är inne lite märkliga tider, dock aldrig mellan typ 18-24 när det är vanligast att man spelar.

Kan förstå en del av kritiken att det känns tunt utan kampanj men hittills har jag inte tröttnat på multiplayer. Trodde heller inte att grafik var så viktigt för mig men detta spel är ju bedövande vackert (spelar i 2560x1440 allt på högsta på 32"-skärm) och tillsammans med ljudet blir ju känslan otroligt verklig. Har försökt att spela mitt andra favoritspel, titanfall, några gånger efter att jag började med battlefront men även om det är kul känns det väldigt långt efter när det gäller grafiken och det stör betydligt mer än vad jag trodde att det skulle göra.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem

Jag tycker i princip all kritik som framförs är befogad, men tycker ändå att jag fått bra med underhållning för 400 kr. Det är inte roligt att spela i långa pass, men skitroligt en halvtimme timme åt gången. Att dock rädd season pass kommer att splittra en redan tunn spelarbas.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Entusiast

Kollade precis på Star Wars - The Force Awakens premiären, nu blev jag riktigt sugen på att gräva mig in i Star Wars igen. Min första tanke var efter ett MMO, men SWTOR känns inte alls som att det lever upp till det, men Battlefront(?) Kan det vara värt slantarna eller är det som att kasta pengar i sjön?

Jag vill inte köpa spelet och känna att det är tradigt att spela 3 timmar in.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Snarare EA som ville casha in, lol. Disney har nog gott om Star Wars promotions för att bry sig om ett spel. Dom vet säkert mycket väl att spelet har kanske 4 månaders liv i sig, sen bara kommer dom ge ut trötta DLCs i nåt år till BF5 kommer.

Nej Disney hade faktiskt frågat om DICE kunde göra ett Star Wars spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssown:

Kollade precis på Star Wars - The Force Awakens premiären, nu blev jag riktigt sugen på att gräva mig in i Star Wars igen. Min första tanke var efter ett MMO, men SWTOR känns inte alls som att det lever upp till det, men Battlefront(?) Kan det vara värt slantarna eller är det som att kasta pengar i sjön?

Jag vill inte köpa spelet och känna att det är tradigt att spela 3 timmar in.

De flesta verkar tröttna riktigt snabbt på spelet, speciellt på PC. Hade jag kunnat vrida tillbaka tiden så hade jag nog inte köpt spelet och istället lagt pengarna på Rainbow Six

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Entusiast
Skrivet av KKay:

De flesta verkar tröttna riktigt snabbt på spelet, speciellt på PC. Hade jag kunnat vrida tillbaka tiden så hade jag nog inte köpt spelet och istället lagt pengarna på Rainbow Six

Skickades från m.sweclockers.com

Attans, hur ska jag nu mätta min SW hunger? Några år kvar till 8an.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssown:

Attans, hur ska jag nu mätta min SW hunger? Några år kvar till 8an.

Det kommer nog fler spel snart, Disney mjölkar licensen ganska friskt.

Grafiken, ljudet och Star Wars-känslan finns definivt i spelet, men allt annat är rätt fattigt. Det finns väldigt lite saker att låsa upp, mest meningslösa skins till karaktären, och för få kartor. Gameplaymässigt så är det mest granatspammande, iaf sist jag spelade så kan vara balanserat nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Avstängd

Att origin redan sänkt priset till 399 kr känns ju att det blir som med Hardline.
Håller med dom som skriver att man tröttnar snabbt.
Max 20 min åt gången sen är jag nöjd i 2 dagar ca.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange43:

Att origin redan sänkt priset till 399 kr känns ju att det blir som med Hardline.
Håller med dom som skriver att man tröttnar snabbt.
Max 20 min åt gången sen är jag nöjd i 2 dagar ca.

Sänkt på PSN också, spelet går nog i graven snart

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Kan inte låta bli att bli orolig över nya filmen, om Disney är okej med att denna licens används på detta sätt i ett spel så kan nog filmen bli av samma skrot tänker jag

Skickades från m.sweclockers.com

filmen var skit bra

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Jag gillar spelet men det förstörs av alla fuskare. Verkar som folk aldrig blir bannade

Visa signatur

| Lian-Li O11 Dynamic XL | AMD Ryzen 9 5900X | EVGA GeForce RTX 3080 Ti 12GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Crosshair VIII DARK HERO | 32GB G.Skill TridentZ Neo 3600MHz CL16-16-16-36 | be quiet! Dark Power Pro 12 1200W | 32" Acer Predator XB323UGX QHD IPS 270 Hz | 27" Acer Predator XB271HU IPS 165 Hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssown:

Attans, hur ska jag nu mätta min SW hunger? Några år kvar till 8an.

Du köper valfritt Star Wars spel på GOG.com, jag kan rekommendera Jedi Knight 2: Jedi Outcast, bättre story än Episod 7(4).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssown:

Attans, hur ska jag nu mätta min SW hunger? Några år kvar till 8an.

Jag gillar i alla fall spelet. Visst det är lite innehåll men grafiken, ljudet och Star Wars känslan är helt underbar. Har 46 timmar spelade hittills och kommer nog att komma upp i några 100-tals timmar om inte spelet dör ut på PC.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Kanske beror på att den bara söker inom en viss region? Då är det inte konstigt om inte många spelar under tiden på dygnet då folk jobbar eller är i skolan

Vadå region? Vad jag förstått finns inga sökningsfunktioner som i BF4, här söker du bara efter ett spel, hittar du så hittar du annars skapas ett nytt och du måste vänta tills det fylls upp med spelare. Ingen server browser mao.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Vadå region? Vad jag förstått finns inga sökningsfunktioner som i BF4, här söker du bara efter ett spel, hittar du så hittar du annars skapas ett nytt och du måste vänta tills det fylls upp med spelare. Ingen server browser mao.

Nej men det kan fortfarande vara så att den söker bara inom en region baserat på var du befinner dig, skulle du hamna med folk från USA, Australien osv så hade det varit väldiga problem med lag. Hade man sökt efter matcher internationellt så tvivlar jag på att man hade fått vänta särskilt länge