Permalänk

Xbox 360 kontroll,vilken mejsel?

Tja! Har tänkt att plocka isär min Xbox 360 kontroll för att fixa lite (typ byta joysticks,knappar)

Nu undrar jag, vilken skruvmejsel är det? Många säger att det är en torks T8, om det är en sån? Vart hittar man den billigast?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangokiller1000:

Tja! Har tänkt att plocka isär min Xbox 360 kontroll för att fixa lite (typ byta joysticks,knappar)

Nu undrar jag, vilken skruvmejsel är det? Många säger att det är en torks T8, om det är en sån? Vart hittar man den billigast?

Ingen aning vilken sorts mejsel det är för att skruva isär X360 kontrollern då jag endast har en XBOne kontroll tillhands. Men kan tipsa om det mejselset jag har för precsionsjobb Precisionsmejselset Biltema.

Klockrent kit med i stort sett allt du kan tänkas behöva för småjobb som också är billigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangokiller1000:

Tja! Har tänkt att plocka isär min Xbox 360 kontroll för att fixa lite (typ byta joysticks,knappar)

Nu undrar jag, vilken skruvmejsel är det? Många säger att det är en torks T8, om det är en sån? Vart hittar man den billigast?

Billigast? Något sådant:
http://www.lightinthebox.com/sv/torx-t8-skruvmejsel-for-xbox-...

Kvalitet + ESD? Något sådant:
https://www.elfa.se/sv/skruvmejsel-esd-torx-t8-wiha-278esd-t8...

Visa signatur

Z170-WS | Intel 6700K | Dominator 2x16GB 3000MHz | Samsung 950 Pro 2x512GB NVMe RAID0 | MSI 1080 Gaming X | Seasonic 520 Fanless | 7260 HMV-AC | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U12S@475RPM | Noctua P12@475RPM x5
Supermicro X10SLL-F | Supermicro 1U SC813MT-300C | XEON E3 1231v3 | Hynix 4x8GB ECC | 840 EVO | WD 6x 4TB RE
x220 | IPS | i7 | SSD | 9-cell

Permalänk
Medlem

Kikade på en 360-handkontroll. Det ser ut att vara en T8 Security, som har ett stift i mitten av spåret, dvs det ska vara motsvarande hål i mitten av torxklingan. Det går alltså inte att köpa första bästa T8-mejsel.

Några av recesserna skruvarna sitter i är för djupa och tighta för bits i standardlängd. Du behöver en mejsel.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk

@kaput: Det är jag med på, Men vet bara typ miniinthebox.se som säljer sånna men dom skickar ju från kina vilket tar typ 45 dar och då är de inte ens säkert att det kommer fram, eller? nån som har beställt från liknande sida?

Permalänk
Medlem

@mangokiller1000:

Har du kollat med lokala byggmarknaden eller järnaffären? Torx Security är långt från "special" eller vad man ska kalla det. Clas Ohlson och Kjell har i alla fall tidigare haft diverse klåfingermejslar till salu, kan vara värt att kolla med dem också. Teknikmagasinet är ytterligare en aktör som kan vara värd att checka.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Om du har en torx som det inte är hål i, går det faktiskt att bryta av pinnarna i mitten av skriven. Gjorde så på mina dosor. Går ganska bra faktiskt. Det är bara att ta en liten mejsel

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangokiller1000:

@kaput: Det är jag med på, Men vet bara typ miniinthebox.se som säljer sånna men dom skickar ju från kina vilket tar typ 45 dar och då är de inte ens säkert att det kommer fram, eller? nån som har beställt från liknande sida?

jag köpte den från miniinthebox för typ 9 månader sen. tog väl 20 dagar innan jag hade den. och kunde öppna 4st kontroller och ersätta gamla spakar utan problem

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

Finns hos all välsorterad fackhandel.

Här hos ESSKA för 86 kr inkl.
https://www.esska.se/esska_se_s/Skruvmejsel-Torx-Tamper-Resis...

ESSKA är bra på det sättet att de glatt säljer till privatkunder

Visa signatur

Z170-WS | Intel 6700K | Dominator 2x16GB 3000MHz | Samsung 950 Pro 2x512GB NVMe RAID0 | MSI 1080 Gaming X | Seasonic 520 Fanless | 7260 HMV-AC | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U12S@475RPM | Noctua P12@475RPM x5
Supermicro X10SLL-F | Supermicro 1U SC813MT-300C | XEON E3 1231v3 | Hynix 4x8GB ECC | 840 EVO | WD 6x 4TB RE
x220 | IPS | i7 | SSD | 9-cell

Permalänk

Tror att kjell&co har ett kit med några torx som passar.

Glöm inte skruven som sitter bakom etiketten innanför batterihållaren!

Visa signatur

.:bjorn