Onlinepizza falska betyg och omdömmen.

Permalänk
Medlem

Onlinepizza falska betyg och omdömmen.

Jag har beställt från dem pizzeriorna på onlinepizza som har bäst betyg. Det står bla ni har sveriges godaste pizzor, många skriver att pizzorna levereras varma etc. När jag har beställt ett par ggr från den restaurangen får jag kall pizza där det mesta har runnit ut urkartongen dessutom är pizzan vidrigt äcklig. Nu börjat jag fundera på om det är personalen som själva går in och skriver omdömmen.

Har ni samma erfarenhet av onlinepizza?

Permalänk
Medlem

Hart aldrig beställt fårn onlinepizza, men varit sugen några gånger! Men går/åker alltid ner till den lokala pizzerian istället som för övrigt gör världens godaste pizzor

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 10
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem

I min ort finns det bara en pizzeria på onlinepizza, men jag upplever att maten är varm och omdömena realistiska ^^

Permalänk
Medlem

Nejdå det funkar bra i min stad Pizzorna kommer varma. Tog ca 20min för pizzan o komma.

Visa signatur

Chassi:Define R6 Moderkort:ASUS B450 STRIX Processor:Ryzen 3600Ram: 16GB vengeance 3600MhzHårddiskar: 256 GB SSD 850 PROGrafikkort GTX 1070ti

Skärm: XL2411Z
Zowie EC2-A
HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem

Köpte flera gånger från Onlinepizza när jag bodde i Skeå. När pizzorna kom var de så varma att jag fick vänta innan jag kunde äta och de var mycket bra. Väntetid 30-60min, fast stod alltid att det skulle ta en timme på hemsidan.
Var typ 3-4 i betyg på restaurangen.

Om fyllningen runnit av pizzan är den ju inte färdig. Sjukt att såna ställen kan gå runt (Finns en här i Kalix som är kända för att aldrig grädda klart pizzorna. Degen fastnar på tallriken om man äter där).

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Skriv en recension då om att dom kommer kalla och äckliga och sluta beställ där. Finns ju företag som gör falska recensioner/betyg men tror inte dom är många.

Permalänk
Medlem

Personligen inte haft några problem med Onlinepizza, men man kan ju utgå från att det finns falska omdömen på alla sådana sidor? I värsta fall får man testa något annat ställe nästa gång..

Permalänk
Medlem

Beställt pizza ganska flitigt på onlinepizzavoch ibörjan så kom det mutor i form av rabatt, gratis extra läsk och stammiskort om man lämnade högsta betyg. Troligtvis pg.a att jag en gång lämnade 4 stjärnor ist för 5, så kan det ligga något liknande bakom här?

Permalänk
Medlem

Vi var ett gäng ute på en ö i Piteå och då visste vi inte vad vi skulle äta så vi tänkte: varför inte beställa pizza?
Finns säkert flera pizzerior här som är med i onlinepizza. Iallafall så beställde vi 7 stycken pizzor och då den pizzerian inte funnits så länge så är dem heller inte så bra på svenska :P, vi fick verkligen förklara ordentligt för honom men han kom med alla 7 pizzor och även om det tog ett tag så var dem varma och inte sega och konstiga! :D.

Visa signatur

Phanteks P500A Vitt | R7 5800X | Gigabyte X570S Aero G | Asus Strix 3080 White edition | 32 GB Kingston 3600MHz | AW3423DW
Beyerdynamic DT880 600 & Beyerdynamic DT770 250 | Sennheiser HD 58X | Tin T2 Pro | Samtliga billiga Koss | Sony MDR-1A & WH-1000XM3 | Grace SDAC + Darkvoice 336 | O2+ODAC | JBL LSR305

Permalänk
Medlem

Var det inte onlinepizza som hotade matställen med att ta bort dom om dom samtidigt använde nånting annat än just onlinepizza ?

Permalänk
Skrivet av landahl:

Jag har beställt från dem pizzeriorna på onlinepizza som har bäst betyg. Det står bla ni har sveriges godaste pizzor, många skriver att pizzorna levereras varma etc. När jag har beställt ett par ggr från den restaurangen får jag kall pizza där det mesta har runnit ut urkartongen dessutom är pizzan vidrigt äcklig. Nu börjat jag fundera på om det är personalen som själva går in och skriver omdömmen.

Har ni samma erfarenhet av onlinepizza?

Varierar var vi beställer från på onlinepizza (beroende på vad vi är sugna på) men det brukar komma varma goda pizzor från alla ställena. Dock om det finns falska omdömen är det troligen pizzerian och inte onlinepizza som ska klandras... Onlinepizza är ju bara mellanhand som hjälper till med beställningar och lagrar betyg.

Senast vi beställde mer eller mindre tvingade budet mig att öppna kartongerna och titta på pizzorna så att de var det vi beställt och såg bra ut, vilket det gjorde.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem

En vän brukade beställa och då tog det några timmar för dem att komma ut hit på landet vilket gjorde att pizzorna var ljumna. Men förutom det så har det fungerat.
Troligtvis kör dom runt en hel del pizzor och vi hamnade alltid sist pga avståndet.

Permalänk
Inaktiv

på den tiden som jag bodde i Gävle så beställde jag väldigt ofta från online-pizza och visserligen så beställde jag bara från ett ställe men jag var iaf aldrig missnöjd.

Permalänk
Medlem

Klart pizzan svalnar på 10min eller så, det är ju vinter nu oxå.

Permalänk
Medlem

Har beställt en del i norra Storstockholm. Har alltid varit nöjd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Klart pizzan svalnar på 10min eller så, det är ju vinter nu oxå.

Dom har en väska till pizzorna just för att dom inte ska det. Dom ligger inte bara i kartongerna i bilen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Klart pizzan svalnar på 10min eller så, det är ju vinter nu oxå.

De körs väl ut i varma bilar? Även väskor gjorda för det.
Var -25 ute vid ett tillfälle när jag köpte, pizzan var då fortfarande lika varm som alltid.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

@Svensktiger: Jo, de är i blåsväder i Göteborg.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Skrivet av landahl:

Jag har beställt från dem pizzeriorna på onlinepizza som har bäst betyg. Det står bla ni har sveriges godaste pizzor, många skriver att pizzorna levereras varma etc. När jag har beställt ett par ggr från den restaurangen får jag kall pizza där det mesta har runnit ut urkartongen dessutom är pizzan vidrigt äcklig. Nu börjat jag fundera på om det är personalen som själva går in och skriver omdömmen.

Har ni samma erfarenhet av onlinepizza?

ja, dom 40 första är negativa sen dom kanske 10 senaste dom du faktiskt ser är bra, (levererades i tid, varma... osv..)
Men en pizza som är 2 km bort ska inte ta 50 minuter att att få levererad..

Visa signatur

Idag använder jag min dator till Ingenting men den har

Ryzen 3700x b550 Gigabyte Aorus PRO, corsair 3600, b AOC 24"@144hz
Ryzen 2600x,Asus x470,Gigabyte 1080 Ti aorus
16 Gb vengeance @3000Mhz 1.37volt, Custom loop
|triple monitor|AOC24" AOC 24"@144hz, Dell Ultrasharp 24"

Permalänk
Medlem

Beställt många gånger från Farsta och dom är okej. Runt en 40-60 min tills pizzan kommer men då är den varm och okej. Men inte mer än okej.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem

Använda onlinepizza flitigt nere i Malmö. Tycker det funkade väldigt bra. Va väll lite ljummet+ men helt ok dem dagarna man inte orkade göra mat. Tid mellan 40-60 min men fick ngngång på typ 30m.

De flesta omdömmerna tycker jag speglade det jag hört från vänner och där jag ätit många gånger och visste hade bra mat hade ofta runt 4-5 stjärnor.

Hade aldrig problem med beställningarna iallafall, fick alltid rätt såser och rätt innehåll med -det +det +det. Supergrym tjänst. Tumme upp (Y)

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Japp, de fuskar. Vet att jag har fått mina recensioner borttagna till exempel.

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lineri:

ja, dom 40 första är negativa sen dom kanske 10 senaste dom du faktiskt ser är bra, (levererades i tid, varma... osv..)
Men en pizza som är 2 km bort ska inte ta 50 minuter att att få levererad..

Det beror som sagt på att de samlar ihop beställningar för att kunna köra ut dem samtidigt, spar tid och miljö.

***
Inte sett något utav det, men kommer ihåg när onlinepizza var nytt och vissa pizzerior var inne och bråkade med varje betyg som inte var ett toppbetyg, de lärde sig ganska snabbt att det var dålig pr. D:

I övrigt gäller det bara att inte ligga sist på utkörningslistan, så är resultatet alltid bättre än avhämtning iaf.

Permalänk

blev förvånad över resultatet på vår lokala pizzaresturang som är med där begriper inte hur den kan ha fått mer än 2 i betyg...

är typ sämsta haket i stan och ända gången man äter där ä om man är hungrig och skitfull vid midnatt typ då det är ända resturangen i stan öppen efter kl 10.

deras ta med kebabtallrik är ett skämt en alulåda på 10x10cm med typ 4 pommes å 5 kebabbitar i resten sallad och kostar 85:- om ja inte mins fel.

normalpizzorna är som barnpizzor på resten av resturangerna i stan.

deras kebabsås är ett skämt smakar gräddfil och ser ut som utvattnad gräddfil med 3 pepparkorn i ungefär.

så ja jag tippar att de säkert skriver upp egna reviews på sidan då endast 2 av betygen hade text och resten var typ 5or rätt över utan kommentar varannan dag.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Att skriva falska recensioner för sitt egna företag har jag för mig är väldigt olagligt. Svårt däremot att faktiskt få bevis för det.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

Vi beställer flitigt från onlinepizza, Oftast olika pizzerior i Norrköping beroende på vad vi är sugna på.
Visst det tar tid, men det beror ju på att buden passerar flera pizzerior på vägen och lämnar till flera adresser samtidigt men pizzorna kommer alltid fram minst ljumna oftast varma.

Visa signatur

.:Cpu:. AMD Ryzen 9 5950x 3.4GHz:. .:Motherbord:. Asus ROG strix X570-I .:Ram:. 32 GB .:SSD M.2 1TB .:Gpu:.ASUS GeForce RTX 2070 SUPER 8GB ROG STRIX GAMING OC 2560 x 1440 (144Hz), .:OS:. Windows 10 Pro 64-bit .:Chassi:. BitFenix Prodigy M .:Skräm:. Main Acer 24" Predator XB241YU Second Viewsonic VX2268wm 120Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Syyynd:

I övrigt gäller det bara att inte ligga sist på utkörningslistan, så är resultatet alltid bättre än avhämtning iaf.

Knappast.
Hämtar du pizzan när den precis kommit ur ugnen är den garanterat bättre än om de ska köra ut den till dig.
Har pizzerian inte mycket att göra tar det dessutom sällan tio minuter för dem att baka pizzan, oavsett om de säger 10 minuter när man beställer. På min lokala pizzeria brukar det ta 5-6 minuter, så jag brukar se till att vara där efter 5 minuter för att få med mig en så het pizza som möjligt hem. Ligger pizzan redan och väntar på en i kartongen när man kliver in på pizzerian är man för långsam dit
Brukar be om att få betala innan pizzan är klar också, för att komma iväg snabbare.

Visa signatur

///M4

Permalänk

De restauranger som finns for utkörning till mig (kranskommun till Stockholm) kör följande villkor

Beställningen måste uppgå till minst 400 kr mat (endast hela maträtter räknas), annars får du betala mellanskillnaden upp till 400 kr. Det tillkommer därutöver dessutom alltid 100 kr i utkörningsavgift.

Så skall jag och tanten ha en pizza blir det 500 spänn... Åker och hämtar själv...

Visa signatur

Eating fords and shitting chevys since 1914

Permalänk
Medlem

Betygen i västerås är helt okej satta.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreadlock:

De restauranger som finns for utkörning till mig (kranskommun till Stockholm) kör följande villkor

Beställningen måste uppgå till minst 400 kr mat (endast hela maträtter räknas), annars får du betala mellanskillnaden upp till 400 kr. Det tillkommer därutöver dessutom alltid 100 kr i utkörningsavgift.

Så skall jag och tanten ha en pizza blir det 500 spänn... Åker och hämtar själv...

Tråkiga krav.
Sist jag beställde var det upp till 250kr och då ingick utkörning.
Tog alltid två pizzor och en dricka för att nå gränsen.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.