Försvinner garantin om man lyfter Kylblocket?

Permalänk
Medlem

Försvinner garantin om man lyfter Kylblocket?

Hejsan! Jag har 2 års garanti kvar på min dator ungefär och jag tror att jag behöver byta kylpasta då min CPU har börjat bli väldigt varm på sistonde, jag öppnade datorn och kollade och det stack ut en liten sladd ut ur kylblocket och på den sladden satt en lapp som sa: "Warranty void if removed" och jag undrar om det går att bara lyften bort kylblocket för att sätta dit ny kylpasta på CPU:n utan att garantin försvinner?

Här är en bild: http://i.imgur.com/DhlF1hO.png

(note: jag är värdelös på datorer så ursäkta om jag har fel i något jag säger)

Permalänk
Avstängd

2 år kvar? Hur lång hade du från början?

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

@Lagerlöf:

3 år, jag vet inte det riktiga problemet till varför CPU:n är så varm men jag antar bara det här

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Suzukin:

Hejsan! Jag har 2 års garanti kvar på min dator ungefär och jag tror att jag behöver byta kylpasta då min CPU har börjat bli väldigt varm på sistonde, jag öppnade datorn och kollade och det stack ut en liten sladd ut ur kylblocket och på den sladden satt en lapp som sa: "Warranty void if removed" och jag undrar om det går att bara lyften bort kylblocket för att sätta dit ny kylpasta på CPU:n utan att garantin försvinner?

Här är en bild: http://i.imgur.com/DhlF1hO.png

(note: jag är värdelös på datorer så ursäkta om jag har fel i något jag säger)

Du skulle ju kunna fråga företaget du köpt datorn av, för att få ett definitivt och riktigt svar, istället för att vi ska gissa.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem

@hoski: Jag har skickat ett mail till företaget, ni här är x10 gånger snabbare så jag ville bara ha en liten aning om vad jag kan göra

Permalänk
Medlem

Det är väldigt olika vad du får göra från fabrikat till fabrikat eller om det är en butiksbyggd dator beror det förstås på vad butiken tycker. Men den lappen du menar skulle jag säga hänger ihop med att ta isär själva vattenkylningsblocket. Det borde vara okej att byta kylpasta, men notera borde för det är inget som går att säga med säkerhet.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master 690 II Advanced Black and White | Moderkort: Asus P8Z77-V | CPU: i5-3570k @ 3,4GHz | Kylning: Antec kühler 620 2x 120mm PnP | GPU: Gigabyte HD7970 GHz OC | Nätagg: Corsair GS 600W | Minne: 16GB Corsair Vengeance LP Blue @ 1600MHz | Lagring: 120GB Intel 330 SSD, 3x 250GB Western Digital Caviar Black @ RAID5, 320GB Western Digital Caviar Black, 500GB Western Digital Caviar Blue | Skärm: Benq G2420HD