Permalänk
Medlem

Acer 24" XF240H

Jag beställde Acer 24" XF240H som levererades med repor runt kontakter mm, utan tvekan använd skärm . Nu är jag ingen expert när det gäller Acer men vid mina tidigare köp av skärmar då fick jag alla delar inplastade med skyddsplast runt om tex skärmkanten , foten mm men icke på den ex jag fick . Skickade tillbaka exemplaret. Igår hämtade den nya från posten . Den hade inte heller skyddsplast men det kanske inte skall vara på ( ngn kanske vet ) men själva foten ser ut som om den har används. Orkar inte skicka den tillbaka en gång till . Är det ngn som har upplevt liknande ?

Permalänk

Kan ha helt fel men jag gissar på att det är varor som folk har använt ångerrätten på och så har möjligtvis butikerna inte varit så noga med att kolla igenom när de kommit tillbaka?

I 99% av fallen så kommer ju skärmarna fullt emballerade annars, vad jag själv har upplevt.

Permalänk
Medlem

Installerade den nya data skärmen för ett par dagar sedan . Frid och fröjd trodde jag men icke . Jag uppmärksammade vit fläck av obestämd form mitt på skärmen . Den går inte att se när dator är i gång utom bara vid omstarten . Är det någon som vet vad det kan vara och om jag ska skicka tillbaka den .