Problem med das keyboard registrerar inte alla knapptryckningar

Permalänk

Problem med das keyboard registrerar inte alla knapptryckningar

Hallå!

Har skaffat mig ett das keyboard och har fungerat alldeles utmärkt till jag för några dagar sedan märkte att inte alla knapptryck registreras.

Det är b som inte alltid reggas vilket är störande när man skriver längre texter. Alltså ibland reggas den och ibland inte.

Tangentbordet är cirka 1 månad gammalt så har fortfarande garanti kvar. Tidigare hade jag ett ducky mini vilket fungerade prima men kan väl vara fel på annan hårdvara i burken ändå kanske? Har tyvärr ingen möjlighet att testa tangentbordet i en annan dator

Så va tycker ni, kan man bara lämna in tangentbordet på reklamation med en gång eller är detta ett tidigare känt problem?
Tangentbordet är för övrigt köpt på Inet.

Tacksam för svar.

Permalänk

Jag skulle absolut reklamerat. Det är troligare att det är hårdvarufel än mjukvarufel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragon_Ball:

Hallå!

Har skaffat mig ett das keyboard och har fungerat alldeles utmärkt till jag för några dagar sedan märkte att inte alla knapptryck registreras.

Det är b som inte alltid reggas vilket är störande när man skriver längre texter. Alltså ibland reggas den och ibland inte.

Tangentbordet är cirka 1 månad gammalt så har fortfarande garanti kvar. Tidigare hade jag ett ducky mini vilket fungerade prima men kan väl vara fel på annan hårdvara i burken ändå kanske? Har tyvärr ingen möjlighet att testa tangentbordet i en annan dator

Så va tycker ni, kan man bara lämna in tangentbordet på reklamation med en gång eller är detta ett tidigare känt problem?
Tangentbordet är för övrigt köpt på Inet.

Tacksam för svar.

Vissa typer av fett som hamnar i brytaren (antar att det är cherrybrytare) kan just orsaka detta fenomen, har haft samma problem själv och min son också.
Testa att göra rent med tex alkohol, funkade för oss.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Kan ju testa i annan dator bara för att.