DICE utvecklar nästa Battlefield

Permalänk
Melding Plague

DICE utvecklar nästa Battlefield

Med Star Wars: Battlefront ute skyfflar DICE och flyttar över utvecklare till att arbeta med nästa utgåva av Battlefield, som ska lanseras i slutet av 2016.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Vågar man hoppas på WW2? Nu tycker jag det börjar bli lite väl mycket spel som utspelar sig i framtiden och även nutid börjar kännas rätt tjatigt.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

Efter BF2 är BF2142 i mitt tycke det bästa de gjort så jag hoppas snarare på 2143 (eller vad det nu ska kallas)

Dock har jag låga förväntningar med tanke på deras senaste eskapader.

Permalänk
Medlem

@ClintBeastwood: WW2 med bf3/bf4/battlefront grafik = SMASKIGT

Jag antar att battlefield lidit av CoD MW febern precis som många andra verkar göra. Men förhoppningsvis går det att tillfriskna och prova något lite nyare och ta risken att tappa spelare i alla fall.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk

Varför inte stormaktstiden?

Battlefield 1695

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Nej, den där har funnits i flera år på Webhallen.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Med Star Wars: Battlefront ute skyfflar DICE och flyttar över utvecklare till att arbeta med nästa utgåva av Battlefield, som ska lanseras i slutet av 2016.

Läs hela artikeln här

Rätt komiskt detta. DÅ EA nyligen ville att BF skulle bli populärt inom e-sport. Det funkar inte att släppa ett nytt BF vartannat år då.

Källa: http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20151211/ea-storsatsar-pa-e...

Permalänk
Medlem

Efter BF4 så har jag inget förtroende för DICE längre. Vid tiden då de hade fixat spelet så hade jag och mina vänner redan rört oss vidare till fungerande spel och jag betalade för premium helt i onödan.

Visa signatur

| Temjin TJ08B-E | Asus Xonar Essence STX | i5 2500K @ 4GHz | Asus 1070 | Asus Gene-Z | Dominator 8GB 1600mhz | Samsung 250GB + WD 2TB | RM750W | Cooler Master V8 utan plastkåpa, + Enermax-fläkt | Asus 144Hz | Logitech Vertical | Filco Minila MX Brown |

Permalänk
Medlem

Kan hoppas att det blir lite av ett uppryck och med lite nytänk. Som tidigare sagt i tråden skulle ett WW2 i BF4-grafik vara snyggt. Känner att det börjar bli lite väl många futuristiska spel på senare tid.

Visa signatur

"Om du ändå ska göra något, gör det ordentligt"

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen inte på ett WW2 BF, inte som DICE jobbar idag då de inte kan leverera samma kvalité på spelen som de gjorde innan BF3 till och med BF2. Den dan då man kan köra ubåtar, köra hangarfartyg/andra fartyg och ha samma storlek på banorna som 1942 och att de satsar på PC till 100% då får de göra ett, annars låt bli!

Permalänk
Medlem

Slutet på BF4 var ju framtiden och många andra spel är framtiden. Ska Dice köra vidare (lite sent) på det eller ett eget spår..?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ryeshack:

Rätt komiskt detta. DÅ EA nyligen ville att BF skulle bli populärt inom e-sport. Det funkar inte att släppa ett nytt BF vartannat år då.

Källa: http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20151211/ea-storsatsar-pa-e...

Call of Duty är ett populärt e-sport spel och det kommer ut ett nytt varje år.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

B450 Aorus Elite - AMD Ryzen 5 3600X - GeForce RTX 2060

Permalänk
99:e percentilen

Hm … Vågar man hoppas på ett långlivat, seriöst, tävlingsinriktat, äkta PC-spel den här gången, månntro?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Blir det bf 5 eller bf 3.2 tro?

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Medlem

Om man läser mellan raderna så låter det som ungefär 18 månaders utvecklingstid för nya Battlefield, vilket inte är speciellt mycket. Tråkigt det här med EA, att de alltid ska stressa fram produkterna. Battlefront hade kunnat blir riktigt, riktigt bra om de haft 12-18 månader till på sig att skapa mera djup och balans.

Permalänk

Sedan EA-uppköpet har DICE, ärligt talat, varit en besvikelse. Pumpar BF-spel snabbare än Maxi skiter ut The Sims spel. Pinsamt och dåligt. Avgå.

Permalänk
Medlem

Gillar verkligen BF4 ända sen lansering och kan inte klaga på något!

Ser fram emot kommande "bf5"!

Visa signatur

SERVER: Case: SC-4324S | Mobo: Asrock Z690 Pro RS | Cpu: i7 12700K | Ram: 3200mhz 128GB | Gpu: GTX 1660 Super | Psu: ASUS Strix 850W | Controller card: LSI 9300-8i & LSI 9300-16i | Cache: 5TB | Storage: 40TB

GAMING: Case: SilverStone RM44 | Mobo: ASRock B760M | Cpu: i5 13600KF | Ram: DDR5 6000mhz 32GB | Gpu: RTX 3080 | Psu: EVGA Supernova 1300W | Nvme: 1x Samsung 980 pro 1TB Monitor: Asus PG42UQ

Permalänk
Medlem

Omciterar:
"Now that we've shipped Battlefront and is a game that is going 2 die soon enough. Well, people payed for it anyway and only a small part of the team continues to work on it. I am moving on to another project, the next Battlefield so we can grab more money from the costumers and battlefront will soon be forgotten anyway".

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem

Inga mer framtida grejer och nanosuits och robotar. Ples.

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av magma86:

Omciterar:
"Now that we've shipped Battlefront and is a game that is going 2 die soon enough. Well, people payed for it anyway and only a small part of the team continues to work on it. I am moving on to another project, the next Battlefield so we can grab more money from the costumers and battlefront will soon be forgotten anyway".

Anledningen till att man föredrar nintendo.

-Här är ett nytt spel. Du kommer förmodligen vara död när vi släpper det, men det är i alla fall ett bra spel.

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Medlem

Vore ballt att jobba på dice, Starwars blev riktigt bra men känns dock lite kort

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Bah, hade hoppats på DICE LA då dom lyckats rätt väl med att gräva BF4 ur gropen DICE Sthlm lämnat den i.

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Medlem

Lär bli i en period mellan 2142 och det sista expansionet till BF4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vilseledd:

Sedan EA-uppköpet har DICE, ärligt talat, varit en besvikelse. Pumpar BF-spel snabbare än Maxi skiter ut The Sims spel. Pinsamt och dåligt. Avgå.

Rätta mig om jag har fel men en har väl publicerat alla bf spel inklusive 1942? Och ägt dice sedan battlefield Vietnam?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SummitSub:

Efter BF4 så har jag inget förtroende för DICE längre. Vid tiden då de hade fixat spelet så hade jag och mina vänner redan rört oss vidare till fungerande spel och jag betalade för premium helt i onödan.

Battlefield 4 blev riktigt bra efter att DICE slutade arbeta på det och DICE LA tog över.
DICE LA har fixat netcoden och höjt server tickrate:en
DICE LA har balanserat spelet till det bättre
DICE LA har kommit med gratis DLC(night maps, community maps, BF2/legacy maps)
Och detta har dom fixat bara nu på senaste tiden medan DICE Sverige gjorde absolut inget det första året när de höll i BF4

Permalänk
Medlem

Då kan jag se fram emot ett bra spel några månader in i 2017
Både BF3 och BF4 blev ju bra efter några patchar som fixade de största buggarna.

Permalänk
Medlem

Har spelat bf4 sen launch, och har tyckt det vart skit kul. Spelat på Ps3 tills level 100, och sen på PC tills typ level 80, spelar varje dag. Kan väl säga att man är lite hypad för 5an. Håller med alla andra, ett WWII hade vart skit kul, typ Battlefield 1942 i Frostbyte 3 motorn. Vet att dom försökte med Battlefield 1943, men det floppade ju.

WWI, WWII, eller typ Vietnam eller Kalla Kriget (inget riktigt krig, jag vet. Men dom kan ju hitta på något!) hade ju vart skit najs!
Har inte testat Battlefront än, men det ser riktigt kul ut.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600x, 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz, ASUS Prime B350-PLUS, ASUS RX5700

Permalänk
Medlem
Skrivet av gevsan:

Gillar verkligen BF4 ända sen lansering och kan inte klaga på något!

Ser fram emot kommande "bf5"!

Håller med .. så trött på alla som bara kan klaga..

Visa signatur

"That Rally Guy"