Avinstallera Fallou4 men spara saved files?

Permalänk
Medlem

Avinstallera Fallou4 men spara saved files?

Har Fallout 4 installerat på datorn via Steam. Har nu köpt en ny burk o undrar om det är möjligt att avinstallera Fallout 4 o spara vissa filer så man ej behöver börja om från början igen i spelet?

Visa signatur

Intel 4790K@4.4Ghz l Asus Z97-A l 2x8GB DDR31600 l Noctua NH-U14s l Sapphire 390 Nitro 8 GB l Define R5 l Crosair RM1000x l Samsung SSD 840 EVO 240GB l XL-740K mus l

Permalänk
Medlem

Save files skall finnas i Den här datorn - Dokument - - My games - Fallout4. Save file samt inställningar. Spara hela fallout 4 mappen nånstans, släng tillbaka den på samma ställe sedan efter du nyinstallerat.

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Medlem

Varför inte bara flytta över dina hårddiskar i den nya datorn

Permalänk
Medlem

Sparfilerna ligger i Mina Dokument -> My Games -> Fallout 4

Detta ihop med dina inställningar för grafik osv. Bara att kopiera hela mappen, sedan lägger du in mappen på samma ställe i nya burken så är det bara att tuta och köra.

Jag tror också att det faktiskt synkar via Steam-molnet, det gjorde det för mig, men ibland glitchade det och saknades några timmars speltid när jag bytte burk. Då fann jag det smidigt att lägga över ovan nämnda mapp till Google Drive eller annan valfri molntjänst och klippa-klistra manuellt

Skrivet av Denolg:

Varför inte bara flytta över dina hårddiskar i den nya datorn

Kan ju kanske vara roligare diskar i nya datorn? Från mekanisk till SSD, eller från tidigare generation SSD till nyare generation. Eller så önskas gamla burken fortsätta tjänstgöring intakt. Finns jetemånga scenarion att komma på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TORREX69:

Har Fallout 4 installerat på datorn via Steam. Har nu köpt en ny burk o undrar om det är möjligt att avinstallera Fallout 4 o spara vissa filer så man ej behöver börja om från början igen i spelet?

Sparas i molnet om du har den funktionen aktiverad... vilket den är som standard.

Men extra BACKUP är alltid bra.

Permalänk
Medlem

Du kan även använda Game Save Manager, http://www.gamesave-manager.com/
Spara undan dina spelfiler från den gamla dator, flytta dem till den nya och lägg in dem där!
Det verkar vara exakt det du vill göra