Boka i butik, varor inte på plats.

Permalänk
Medlem

Boka i butik, varor inte på plats.

Hej Inet,

Jag bokade lite prylar hos er härom dagen, i dag på morgonen fick jag ett sms där det stod att varorna var på plats. I min lycka över att prylarna hade kommit tar jag mig under min lunch till butiken jag bokat varorna hos.
När jag då kommer dit så slutar det hela med att varorna inte var i hop plockade och låg och väntade på att bli hämtade, istället står jag ca 15 min och väntar på att en snubbe springer omkring och skall plocka ihop varorna. Tyvärr så hittar snubben inte alla varor. Snubben säger då att han tyvärr inte hittar alla varor utan att han kommer fixa detta under dagen, sedan kommer det skickas ett nytt sms där det står att jag kan hämta den sista varan.
Och nu skall det nämnas att jag vid detta tillfället inte är förbannad ännu.
Men när jag ställer frågan till snubben bakom disken om ni kan skicka hem varorna till mig så att jag inte behöver ta mig hit igen svarar han, nä då får du ta å köpa det på webben. Eller så kan du ju stå här tills jag hittar din kabel.

Är inte det lite mycket att begära av era kunder som redan blivit meddelade att alla varor är på plats skall behöva åka till er en andra gång för att ni inte hittar sakerna? Tycket det är en policy som bör ändras.

// Jonathan

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anderjo4:

Hej Inet,

Jag bokade lite prylar hos er härom dagen, i dag på morgonen fick jag ett sms där det stod att varorna var på plats. I min lycka över att prylarna hade kommit tar jag mig under min lunch till butiken jag bokat varorna hos.
När jag då kommer dit så slutar det hela med att varorna inte var i hop plockade och låg och väntade på att bli hämtade, istället står jag ca 15 min och väntar på att en snubbe springer omkring och skall plocka ihop varorna. Tyvärr så hittar snubben inte alla varor. Snubben säger då att han tyvärr inte hittar alla varor utan att han kommer fixa detta under dagen, sedan kommer det skickas ett nytt sms där det står att jag kan hämta den sista varan.
Och nu skall det nämnas att jag vid detta tillfället inte är förbannad ännu.
Men när jag ställer frågan till snubben bakom disken om ni kan skicka hem varorna till mig så att jag inte behöver ta mig hit igen svarar han, nä då får du ta å köpa det på webben. Eller så kan du ju stå här tills jag hittar din kabel.

Är inte det lite mycket att begära av era kunder som redan blivit meddelade att alla varor är på plats skall behöva åka till er en andra gång för att ni inte hittar sakerna? Tycket det är en policy som bör ändras.

// Jonathan

Man ska väl inte få ett sms innan allt är ihop plockat och klart. Riktigt dumt att meddela en kund när allt är klart att hämtas och när man är på plats så är det inte så. Man borde väl ändå kunna lösa på något sätt. Tycker det är en dålig stil faktiskt.

Permalänk
Medlem

@Alle22: Ja känns rätt meningslöst att förboka annars och det verkar ju inte finns några garantier på att man faktiskt får med sig varorna hem. Kanske är bättre att ta bort funktionen förbokning helt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anderjo4:

@Alle22: Ja känns rätt meningslöst att förboka annars och det verkar ju inte finns några garantier på att man faktiskt får med sig varorna hem. Kanske är bättre att ta bort funktionen förbokning helt.

Att förboka ska och har funkat, ingen idé att skrota den men man måste också kunna sköta bokningarna.

Permalänk
Medlem

Vad är det för policy som skall ändras?

Permalänk
Medlem

"åka till er en andra gång för att ni inte hittar sakerna". Alltså det borde vara ok för butiken att lösa så att dom kan skicka ut prylarna till mig i efterhand, då dom inte hittade dem när jag var där Men enligt snubben i kassan så var jag tvungen att komma tillbaka eller beställa via webben.

Permalänk

Dålig service är något jag är allergisk mot, i ditt inlägg låter kassavärden i fråga väldigt nonchalant också. Kan ju vara brist i personalutbildning eller dåligt val av anställd personal. Oavsett så ska företag hålla vad de lovar. punkt.

Permalänk
Medlem

Låter som om SMS funktionen bör ses över. Anställda i butik skall inte behöva i sista stund få ihop en kunds beställning medan kunden väntar för att en kass programmerare misslyckats med integrationen mot deras ordersystem.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Medlem

Hej igen kära Inet.

Ni fixade detta problem på ett bra och smidigt sätt! Tackar så mycket för att ni ringde upp, bad om ursäkt och erbjöd er att skicka ut varorna till mig!

Permalänk
Inet
Skrivet av anderjo4:

Hej igen kära Inet.

Ni fixade detta problem på ett bra och smidigt sätt! Tackar så mycket för att ni ringde upp, bad om ursäkt och erbjöd er att skicka ut varorna till mig!

Hej! Skönt att höra att du är nöjd!

God jul på dig!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram