Tangentbordskrångel på Macbook Air - värt att laga?

Permalänk
Medlem

Tangentbordskrångel på Macbook Air - värt att laga?

Har en air som legat ett par år, shift är defekt så allt blir versaler eller specialtecken, blir jobbigt att skriva lösenord etc

Nu klurade jag på en "skrivmaskin", något smidigt att ha i soffan eller sängen när man bara ska skriva, men istället för att köpa någon EEE, kanske vettigare att laga denna?

Ni som är bekanta med modellen, är det ens någon idé att ge sig in på att byta tangentbordet eller blir det bara huvudvärk?
En EEE-pc ligger på runt 2000kr - bara tuta och köra.
Vad det kostar med nytt tangentbord och X antal timmar med ord som inte finns i bibeln har jag inte kikat än

Har apples trådlösa t-bord till den nu, men det känns som man motverkar hela idén med en liten smidig maskin

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=2PyhbiwUkE0 Skummade igenom filmen, och det såg inte allt för svårt ut, o tvekar på att det kostar speciellt mycket på ebay ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Relive:

https://www.youtube.com/watch?v=2PyhbiwUkE0 Skummade igenom filmen, och det såg inte allt för svårt ut, o tvekar på att det kostar speciellt mycket på ebay ^^

Jag har bytt ett tangentbord efter den filmen och det gick alldeles utmärkt. Tog cirka 1h allt som allt. Tangentbordet kostade 250kr inkl frakt på Ebay och sedan köpte jag även skruvar för att ersätta nitarna och dessa gick på 55kr inkl frakt, även det på Ebay. Funkar klockrent nu.

Jag har dock väldigt stor vana att skruva i datorer och laptops men är man noga och har rätt verktyg så går det bra. Värst är att plocka bort backlighten till tangentbordet i någorlunda bra skick för att kunna fästa det igen. Man kan köpa nya tangentbord med backlight på Ebay men då kostade det 450kr och det gick bra ändå.

Visa signatur

"The GauntMan knows he will win"

Permalänk
Medlem

Tack för tipsen, lyckades hitta mitt modellnummer och fann video.
Är nog inga större problems att byta så jag beställde ett från Ebay förra veckan, damp ner idag.
Dock engelskt, men vem fasen tittar på tangenterna

Nu ska man bara göra det också

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!