Phanteks lanserar Enthoo Pro M Acrylic Window Edition

Permalänk
Melding Plague

Phanteks lanserar Enthoo Pro M Acrylic Window Edition

Chassimakaren Phanteks återintroducerar Enthoo Pro M, som med tillägget Acrylic Window Edition kommer säljas med ett stort akrylfönster för maximal insyn.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Synd att fronten var så otroligt gräslig bara :/

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Synd att fronten var så otroligt gräslig bara :/

På nåt skumt vänster så gillade jag fronten faktiskt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pamudas:

Synd att fronten var så otroligt gräslig bara :/

Ser inte det gräsliga i den

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorgo_:

På nåt skumt vänster så gillade jag fronten faktiskt.

Jag tycker också den är bra, kanske inte bästa jag någonsin sett men helt ok och absolut inte ful fast smaken är som baken antar jag..

Ser bra ut i övrigt, viktigt att man faktiskt överväger exakt vad man får för pengarna också, Phanteks är super i min mening, servicen är topp klass!

Permalänk
Avstängd

Har Pro modellen utan fönster själv och är toknöjd. Det var riktigt trevligt att bygga i. Väldigt mycket chassi för pengarna.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem

Det blir ett köpt för mig så fort det landar i svenska butiker!

Visa signatur

B450 Aorus Elite - AMD Ryzen 5 3600X - GeForce RTX 2060

Permalänk
Medlem
Skrivet av chipw00t:

Har Pro modellen utan fönster själv och är toknöjd. Det var riktigt trevligt att bygga i. Väldigt mycket chassi för pengarna.

Exakt, vad betalar man för t.e.x ett snyggt chassi med hög kvalitet, byggt i glas osv.

Man måste ta hänsyn till kostnaden och döma chassit efter det, såvida man inte är ekonomiskt oberoende el iaf har det helt ok ställt.

Dessutom kan jag säga att jag personligen varit i kontakt med Phateks flera gånger under åren och dom svarar alltid relativt snabbt och ger bra respons, t.o.m fått delar skickat hem till mig helt utan kostnad, iaf vid 2 av dessa tillfällen var jag själv ansvarig för då jag klantade mig och förstörde dom utanför garantitiden. Var såklart trevlig och ärlig med supporten men ändå, var paff när dom valde att gå så långt för att göra mig nöjd trots att garantin gått ut, sånt här får då iaf mig att bli ganska trogen emot ett företag men påstår dock inte att detta är deras policy el nåt men ändå.

Så både bra bang/buck produkter samt superb support.

Permalänk
99:e percentilen

Om de bara kunde avstå från att döpa det till just Enthoo Pro M; bokstaven M får det att låta som ett mATX-chassi.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Ser riktigt bra ut.
Kan nog bli ett köp.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Om de bara kunde avstå från att döpa det till just Enthoo M; bokstaven M får det att låta som ett mATX-chassi.

Haha, i-lands problem!

Bara att kolla specifikationen eller sortera när du söker chassin efter den formfaktor du vill ha!

Visa signatur

B450 Aorus Elite - AMD Ryzen 5 3600X - GeForce RTX 2060

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av doerman:

Haha, i-lands problem!

Bara att kolla specifikationen eller sortera när du söker chassin efter den formfaktor du vill ha!

Så gott som alla våra problem är i-landsproblem.

Ja, man kan kolla specifikationer in absurdum, men bra namnscheman underlättar. Man döper till exempel inte ett SFF-chassi till "Big Tower Edition" eller en tvåhjulsdriven bil till "AWD". Namnet på detta chassi fick mig att haja till i tron att det var ett mATX-chassi, och därmed intressant.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

@Alling: Nej!

Visa signatur

B450 Aorus Elite - AMD Ryzen 5 3600X - GeForce RTX 2060

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Alling:

Så gott som alla våra problem är i-landsproblem.

Ja, man kan kolla specifikationer in absurdum, men bra namnscheman underlättar. Man döper till exempel inte ett SFF-chassi till "Big Tower Edition" eller en tvåhjulsdriven bil till "AWD". Namnet på detta chassi fick mig att haja till i tron att det var ett mATX-chassi, och därmed intressant.

M kan stå för Mini, medium mATX eh ja får tolka det som faktiskt.

Då kan man inte döpa chassin till E eller A eller M.

för m kan va mITX eller mATX

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

WOW 899:-

Detta chassit verkar vara väldigt intressant!

Hmm, mitt moderkort är:
Bredd 30.5 cm
Djup 26.9 cm

och Enthoo stödjer upp till 264mm, tror ni det går att trycka in ändå? 5mm är ju inte så mkt.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk

ÅHHHHHHHHHHH JAG KÖPTE FD S FÖRRA MÅNADEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk

Letat chassi i en hel månad för nästa vattenkylningsprojekt. TJ08-E känns lite väl litet Så bara man snubblar på detta, blir nästan garanterat ett köp. Så pumpfäste/pwm hub är räknat som tillbehör? Om detta inte ingår så känns det ju lite lamt...

Visa signatur

Nuvarande Rigg: EVGA Supernova G2 750W | i5-4690K | ASUS Gryphon Z97 | 4x4GB Kingston HyperX Fury 1600MHz | ZOTAC GTX 660 Ti AMP | Cooler Master Nepton 120XL | Corsair Force Series GS 240GB | Intel 730 240GB | SilverStone TJ08-E

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Synd att fronten var så otroligt gräslig bara :/

Håller med. Men helt klart inte den sämsta ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Så gott som alla våra problem är i-landsproblem.

Ja, man kan kolla specifikationer in absurdum, men bra namnscheman underlättar. Man döper till exempel inte ett SFF-chassi till "Big Tower Edition" eller en tvåhjulsdriven bil till "AWD". Namnet på detta chassi fick mig att haja till i tron att det var ett mATX-chassi, och därmed intressant.

Precis samma tänkte jag. JAAA ett nytt M chassi. Idioter

Visa signatur

Louqe Ghost S1 MK3 | Asus ROG Strix B660-I Gaming WiFi | Intel Core i7 12700K | nVidia RTX 2070 Super FE | Corsair 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 Vengeance | Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | Noctua NH-L12 Ghost S1 edition | Kablar från pslate customs | 2 stk Dell Ultrasharp 3014 | Logitech MX Keys | Logitech MX Anywhere

Permalänk
Medlem

899:- ???? Kastar pengar på skärmen men inget händer!!

Ska vänta på full recension innan köp dock

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Bra pris!

Permalänk
Medlem

Ja det var minsann mycket chassi för pengarna det. Ingen kommer nog slå Phanteks i "bang-for-buck" i nära framtid. Stod mellan Enthoo Pro och H440 New Edition för mig, visst hade Enthoo Pro klart bättre pris för vad du fick men beslöt ändå att välja H440 pga utseendet då det är liksom perfekt för min smak och inte kan jag säga att man är missnöjd med valet men 899 kr för en akryllisk Pro M är nog svinbra chassi för pengarna, ingen kan komma i närheten i denna prisklass vad det gäller att erbjuda kvalité, design och egenskaper.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem

Håller med bang för buck är nog Phanteks ledande i just nu, eller iaf i absoluta toppen.

Permalänk
Medlem

Kommer bli ett köp från mig, vägt mellan Define R5/S, Corsair 450D/750D och Evolv ATX. Men alla hade sin egna grej som inte passade mig. Detta chassi passar mina behov som handen i handsken.

Visa signatur

Main: Meshify C | AMD 3700X | Asus X570-F Gaming | 32GB TridentZ 3600MHz | MSI RX 5700XT Gaming X | Corsair AX860i | Samsung 970 M.2 500GB | Samsung EVO 500GB | MX500 500GB | WD 3TB | Deepcool Castle V2 240

Permalänk

man börjar nästan gråta när man läser det här och man nyligen köpt originalversionen av chassit och även konstaterat att fönstret var aningen litet. dock ett väldigt stabilt chassi.