Sony Z3, stänga av Närhetsavkänning?

Permalänk

Sony Z3, stänga av Närhetsavkänning?

Det är så att jag har en jädrans måndags exemplar och Närhetsavkänning strular rejält, jag har lämnat in skiten 4 gånger på reparation och dom har bytt mainboard, skärm och högtalare utan framgång, tyvärr är det bara 2 gånger för just sensorns skull som förövrigt blev fel på efter andra reparationen.

Hur som helst så undrar jag om sensorn går att stänga av helt?

Problemet är att skärmen förblir svart så fort jag har haft samtal, tvungen att tvångs stänga mobilen bredvid simkortet för att få igång skärmen.
Jag ser att sensorn sitter snett och glaset stör den.

Att skicka in på reparation är helt uteslutet då jag har tröttnat på deras inkompetens, blev utan mobil i en månad och dom uppdatera bara mjukvaran som inte hjälpte ett skit, då blev det 2 veckor till direkt i butiken.

Samt att nu är det stor glipa mellan ram och glasen så den inte är vattentät längre, körde trycktestet och det hände inget med trycksensorn.

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk

Om man har lämnat in den ett flertal ggr får man väl be om en ny eller pengarna tillbaka?

Permalänk

Har mobilen genom TRE, inte värst villiga att byta mobilen och dom anser att när dom bytte allt innehåll vid andra reparetionen och fick nytt IMEI nummer så är det en "ny" mobil.
God lust att beställa rep.sats och fixa själv, inte första gången jag gjort det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk

Hittade en lösning, men kräver root.
Det undviker jag gärna.

Lustiga är att jag blev förbannad på mobilen och skicka den i väggen och nu fungerar det igen, ser att sensorn har hamnat rätt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem

z3 är skräp rakt igenom, har en i jobbet (min andra på ett år) och både min första och andra led/lider av grov yellow tint, hela vänstra sidan på den jag har nu från magnetladdplatsen och upp, dessutom har glaset släppt från övre högra hörnet.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR