Permalänk
Medlem

Musen fungerar inte

Hej
Jag har en razer mus RZ01-0084. Den har fungerar hur bra som helst innan! till jag skulle starta datorn innan idag. nu fungerar det inte. har testat att byta usb, starta datorn och sedan kopplat in den! kollat drivrutinerna, men där så installerar inte det sig. hur löser jag detta, har även testa andra möss! och dom fungerar.
Kan även säga att jag har ett razer tangentbord och det fungerar helt utmärkt
Tack

Permalänk
Medlem

funkar musen i annan dator?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haptic:

funkar musen i annan dator?

Ja de gör det! testa precis så

Permalänk
Medlem

Testat att installera om drivrutinerna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harling:

Testat att installera om drivrutinerna?

redan gjort! och då kunder drivrutinerna inte installeras!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mylk:

redan gjort! och då kunder drivrutinerna inte installeras!

Har för mig att jag hade samma problem med min Deathadder, återkommer om jag kommer på hur jag gjorde!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harling:

Har för mig att jag hade samma problem med min Deathadder, återkommer om jag kommer på hur jag gjorde!

super

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mylk:

Googlade lite snabbt, du har säkert redan sett detta då det kom upp som första förslag, men ifall!

"Plug the mouse in, go to control panel, click "mouse", select the hardware tab, you should see a device with a name like USB mouse, click on it, hit the properties button, under the driver tab there should be an uninstall button, click it (if it is greyed out, go to the general tab, and click "change settings" first), after the mouse is uninstalled unplug your mouse and plug it back in ( for best results, you should be connected to the internet). Windows should reinstall your mouse automatically!"

Har du testat det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harling:

Googlade lite snabbt, du har säkert redan sett detta då det kom upp som första förslag, men ifall!

"Plug the mouse in, go to control panel, click "mouse", select the hardware tab, you should see a device with a name like USB mouse, click on it, hit the properties button, under the driver tab there should be an uninstall button, click it (if it is greyed out, go to the general tab, and click "change settings" first), after the mouse is uninstalled unplug your mouse and plug it back in ( for best results, you should be connected to the internet). Windows should reinstall your mouse automatically!"

Har du testat det?

kollar nu, jag kommer in på där man "uppdaterar drivrutinerna" men jag kan inte klicka på avinstallera eller något mer än "Mer information"... så vet fan hur jag ska göra sen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mylk:

kollar nu, jag kommer in på där man "uppdaterar drivrutinerna" men jag kan inte klicka på avinstallera eller något mer än "Mer information"... så vet fan hur jag ska göra sen!

Tryck på egenskaper i fliken "maskinvara" i "Egenskaper för mus". I allmänt ska det komma upp "Ändra inställningar" sen går du till "Drivrutin" sen ska det gå att avinstallera där!

Sitter på W10, men borde vara samma ifall du har t.ex W7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harling:

Tryck på egenskaper i fliken "maskinvara" i "Egenskaper för mus". I allmänt ska det komma upp "Ändra inställningar" sen går du till "Drivrutin" sen ska det gå att avinstallera där!

Sitter på W10, men borde vara samma ifall du har t.ex W7

såja har gjort det. men nu hittar jag inte den!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mylk:

såja har gjort det. men nu hittar jag inte den!

Har du tagit ur musen och sedan satt in den igen?
Gjorde det själv nyss på min M65 (För att se så jag fick igång musen sedan så man inte ger råd som förstör ännu mer), och datorn hittade musen direkt!

Permalänk
Medlem

Tack för hjälpen, glömde bara att tacka blev cs direkt så, men tack fungerar nu

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mylk:

Tack för hjälpen, glömde bara att tacka blev cs direkt så, men tack fungerar nu

Skickades från m.sweclockers.com

Glad att vara till hjälp

Permalänk
Medlem

Lyfter denna då jag har ungefär lika problem, USB musen har lagt av på min HP Probook 4520s. Har testat flera möss, 3 st nu men får meddelandet att en USB-enhet känns inte igen när jag sätter i USB musen i laptopen.

Installerade en ren Win 10 pro i våras på laptopen och då funkade musen och det mesta utan problem men nu efter att den legat i viloläge någon månad så funkar det inte. I enhetshanteraren står det "Okänd USB-enhet (begäran om enhetsbeskrivning misslyckades)"

Det är den optiska delen som inte verkar funka ihop med datorn för när jag vänsterklickar så känner den av det men annars helt död. optiken lyser inte i mössen jag testat?

Har testat andra USB devicer som tex ett minne och det funkar utan problem. Har testat att hitta drivrutiner hos HP men det verkar som laptopen är för gammal, synd för den är en kanonbra jobbdator men jag behöver verkligen musen, gillar inte pekplattan eller vad den heter för den funkar som den ska.

Visa signatur

Xeon 2,26 GHz 4core, 8GB ddr3 1333mhz. Geforce 8400GS