Permalänk
Medlem

varm dator?

Hej!
Jag har köpt en ny dator och byggt ihop med det känns som den är rätt varm.
delarna jag har är:
chassi:fractal design define r5
moderkort:msi z97 g43
cpu:intel i7 4790
gpu:msi gtx 970 tiger
psu:Corsair CX 750M, 750W
När jag spelar på datorn ligger cpu och moderkortet på ungefär 75 grade och grafikkortet på 70-75 grader och det känns lite varm tycker jag men det kanske är normalt att det är så varmt?

Permalänk

garfikkortet låter helt normalt speciellt med msi-korten då de inte äns startar fläkten förrän 50-60°c nånting.

och cpu´n gissar jag du använder stockkylaren där av de höga tempsen då den kylaren är nog den sämsta kylaren på marknaden.

med vettiga eftermarknads tornkylare ligger man väl runt 50-60°c nånting

sen kan det bero på vad du mäter och belastar med också.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

@Rouge of Darkness: aa jag använder stockkylare till proccesorn. Och jag mätte med CPUID HWMonitor när jag spelade cs go

Permalänk
Skrivet av LukasJ:

@Rouge of Darkness: aa jag använder stockkylare till proccesorn. Och jag mätte med CPUID HWMonitor när jag spelade cs go

isf helt normalt. stockkylaren kan man nästintill slänga ut direkt då den är underdimensionerad och klarar med nöd och näppe av att hålla cpu´n kall öht.

mitt tips om du vill få ner dem 5-15°c nånting samt tystare köp en ordentlig tornkylare till den. finns från ~300:- och uppåt som springer cirklar runt stock vilket även är en fördel då turbohastigheterna kommer kunna användas mer effektivt.

denna är en favorit som presterar bra och ändå är billig
http://www.inet.se/produkt/5322017/cooler-master-hyper-212-ev...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

@Rouge of Darkness: Okej
Jag ska nog köpa en kylare antagligen coolermastern du länka har hört att den ska vara bra
Tack för snabbt svar!