Permalänk
Medlem

Ratt till PC - Racing.

God kväll folket! Jag har nu tröttnat på tangentbordet och är ute efter en ratt...

Jag har 1000 kr att använda och jag hade tänkt åka till Mediamarkt, clas ohlson eller kjell & Co imorgon.
Har ni någon ratt att rekommendera under tusenlappen?

Lite inne på dessa:
http://www.mediamarkt.se/sv/product/_thrustmaster-ferrari-458...
http://www.mediamarkt.se/sv/product/_thrustmaster-ferrari-rac...
http://www.kjell.com/se/sortiment/dator-kringutrustning/dator...

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

ska du köra sim spel eller type need for speed?

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bernd_P1:

ska du köra sim spel eller type need for speed?

Racing, som det stod i rubriken.

Dirt 3 bla.

Permalänk
Medlem

Ingen av de rattarna är någonting vidare. Utöka din budget lite och leta efter en begagnad Logitech G27/G25 alternativt en Driving Force GT.

Permalänk
Medlem

som Njov säger. Dirt serien är lite halft blandat mellan sim o arcade med lyta lite mer åt arcade hållet.

bästa alternatives är att spara lite mer pengar o titta begagnad på G27/G25 eller Driving Force GT. alternative Thrustmaster T300 om det går att hitta begagnad. allt anat är minst sagt skräp och bara bortkastade pengar.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Medlem
Skrivet av vrmlnd:

Ingen av de rattarna är någonting vidare. Utöka din budget lite och leta efter en begagnad Logitech G27/G25 alternativt en Driving Force GT.

Skrivet av Bernd_P1:

som Njov säger. Dirt serien är lite halft blandat mellan sim o arcade med lyta lite mer åt arcade hållet.

bästa alternatives är att spara lite mer pengar o titta begagnad på G27/G25 eller Driving Force GT. alternative Thrustmaster T300 om det går att hitta begagnad. allt anat är minst sagt skräp och bara bortkastade pengar.

Pengarna finns, grejen är att jag inte vill investera en dyr ratt, och sedan efter en veckas spelade tröttna när jag lagt ner flera tusen på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sundell:

Pengarna finns, grejen är att jag inte vill investera en dyr ratt, och sedan efter en veckas spelade tröttna när jag lagt ner flera tusen på det.

Risken är större att du tröttnar om du har en skitratt. En begagnad G27:a kan du nog finna för 1200, och en G25:a lite billgare. En begagnad Driving Force GT är nog det mest prisvärda dock, 3-400 spänn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vrmlnd:

Risken är större att du tröttnar om du har en skitratt. En begagnad G27:a kan du nog finna för 1200, och en G25:a lite billgare. En begagnad Driving Force GT är nog det mest prisvärda dock, 3-400 spänn.

Aja återgå till ämnet. Har ni någon ratt under 1000kr så tipsa gärna. Finns alltid bättre och sämre!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@sundell:

Tror dom flesta kommer att säga om du ska köpa nytt under 1000 kr så spelar det mindre roll vad du köper, gå efter kläm och känn metoden istället det är nog det bästa tips jag kan ge

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av sundell:

Aja återgå till ämnet. Har ni någon ratt under 1000kr så tipsa gärna. Finns alltid bättre och sämre!

Skickades från m.sweclockers.com

Det jag säger har med ämnet att göra. Du får ingenting bra för de pengarna om du köper nytt, men visst; vill du inte tro på oss så är det upp till dig.

Permalänk
Medlem

Som sagt du får bara skit rattar för dom pengarna! Har själv en G27 och har haft en billig skit ratt är så sjuk skillnad så det går knappt och beskriva! Om du inte vill köpa beg så lägg på 500kr och köp en Drivning force GT https://www.alina.se/Produkt.aspx?site=prisjakt&T2=941-000101 Den är betydligt bättre än dom billiga skit rattarna iaf!

Permalänk
Medlem

@sundell:
Jag hade ungefär samma tankar som dig. Men för min del slutade det med en Logitech Driving Force GT.
Gav ca 1200 för min helt ny. Tyckte att det ändå kunde vara värt att spräcka tusenlappen med ca 200kr för att få något man kanske blir nöjd med. Men nu verkar det inte gå att hitta under 1500.
Kan vara så att fyndpriserna försvinner mer och mer ju närmare jul desto desperatare folk blir på att handla julklappar och sen kanske man kan lyckas hitta till bättre priser på mellandagsrea istället?

Och ratten... Jodå, för priset så kan man inte klaga. Gör det den ska och känns som hyfsad kvalitet men kanske inte riktigt premium.
Å andra sidan så verkar de flesta premium rattar kosta runt 3kkr eller mer. Skulle summera den som prisvärd.