Passande spel för HTPC (Intel Nuc) och Xbox-kontroller?

Permalänk

Passande spel för HTPC (Intel Nuc) och Xbox-kontroller?

Det verkar som den post jag skrev igår togs bort av någon märklig anledning?!

Jag söker efter lite spel som jag och sambon kan sitta i soffan framför TV:n och spela på vår Intel NUC (i7:a med Intel 6000 grafik). Då burken agerar HTPC så är det inget vidare kraftfullt grafikchip på den men jag köpte lite spel på Steam såsom Grid Autosport, Double Dragon och liknande och de fungerar fint så det får gärna vara lite äldre spel som datorn kan klara av utan att det blir alltför ryckigt.

De "krav" som finns är att de skall gå att spela med Xbox360 kontroller samt gärna att man spelar tillsammans (fightingspel, bilspel i splitscreen osv). Blir lite enformigt att spela bara Double Dragon Neon och Grid Autosport i längden.

Testade på en Nintendoemulator men att spela dessa gamla spel på en 55" Plasma blev liiite väl blockigt (men väldigt retro, det skall erkännas att hjärtat slog ett par slag extra))...

Några förslag på bra/enkla spel som gör att jag kan placera sambon framför TV:n och visa var skåpet skall stå?

Visa signatur

MB: ASUS ROG Strix Z390-F GAMING | CPU: Intel Core i9-9900K | COOLING : Corsair Hydro H115i PRO | RAM: HyperX Fury Black 64GB@3200MHz | PSU: Corsair RM850x V2 | GFX: ASUS GeForce RTX 2080 Ti ROG Strix OC | STORAGE: 2 x Seagate FireCuda 510 SSD 1TB M.2 NVMe + 2 x Samsung 840 500GB SSD | MONITOR: Acer XB271HU + BenQ SW271 | CHASSI: F.D. Define C | OS: Win10

Permalänk
Medlem

Du skulle kunna streama dom flesta spel från den workstation till den nuc med hjälp av steam in home streaming.

Permalänk
Skrivet av Poddarn:

Du skulle kunna streama dom flesta spel från den workstation till den nuc med hjälp av steam in home streaming.

Det är förvisso sant, men om hon skall kunna sköta det där själv så skall det nog vara lokalt installerade spel.
(Det där med att slå på tv, dator, starta spel osv är i mesta laget vad hon klarar av )

Visa signatur

MB: ASUS ROG Strix Z390-F GAMING | CPU: Intel Core i9-9900K | COOLING : Corsair Hydro H115i PRO | RAM: HyperX Fury Black 64GB@3200MHz | PSU: Corsair RM850x V2 | GFX: ASUS GeForce RTX 2080 Ti ROG Strix OC | STORAGE: 2 x Seagate FireCuda 510 SSD 1TB M.2 NVMe + 2 x Samsung 840 500GB SSD | MONITOR: Acer XB271HU + BenQ SW271 | CHASSI: F.D. Define C | OS: Win10

Permalänk
Medlem

Om du ska spela emulatorer så finns det ofta inställningar som tar bort blockigheten.
Det fixar det ganska bra så det går att spela, jsg tex brukar spela på 100"

Annars ett spel jag kan rekommendera är Towerfall ascension + expansionen dark world
Riktigt roligt coop och även arena spel mot varandra
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Skrivet av [Molotov]:

Om du ska spela emulatorer så finns det ofta inställningar som tar bort blockigheten. Det fixar det ganska bra så det går att spela, jsg tex brukar spela på 100"

När/var/hur?

Skrivet av [Molotov]:

Annars ett spel jag kan rekommendera är Towerfall ascension + expansionen dark world. Riktigt roligt coop och även arena spel mot varandra

Visade det för sambon som tyckte det var alltför likt Broforce (som jag brukar spela) och det gillar hon inte, tack för tipset dock!

Visa signatur

MB: ASUS ROG Strix Z390-F GAMING | CPU: Intel Core i9-9900K | COOLING : Corsair Hydro H115i PRO | RAM: HyperX Fury Black 64GB@3200MHz | PSU: Corsair RM850x V2 | GFX: ASUS GeForce RTX 2080 Ti ROG Strix OC | STORAGE: 2 x Seagate FireCuda 510 SSD 1TB M.2 NVMe + 2 x Samsung 840 500GB SSD | MONITOR: Acer XB271HU + BenQ SW271 | CHASSI: F.D. Define C | OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fototoken:

När/var/hur?

Visade det för sambon som tyckte det var alltför likt Broforce (som jag brukar spela) och det gillar hon inte, tack för tipset dock!

I många emulatorer kan du ändra grafikinställningar så att grafiken förfinas, det är tex att plocka bort det pixliga och ersätta med mer färgeller nått. om det blir bättre är helt och hållet en smaksak, kanske var otydlig men det handlar inte om att göra det till "HD"

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc