Permalänk
Medlem

PC ratt

Har nu testat Dirt Rally och är helt såld i simulationen, speciellt när man svänger och drar handbromsen...

Jag funderar starkt på att köpa en ratt men vet inte vad jag borde/vill ha...

Borde jag ha växellåda med? Force feedback, behövs det? Pedaler, borde man ha med koppling eller inte?

https://www.netonnet.se/art/dator/gaming-speltillbehor/rattar...

Har kollat på denna, den verkar bra, någon som vet?

Permalänk
Medlem

Leta efter en begagnad G25/G27 de går för 900-1300kr, de har force feedback, koppling och växellåda. Dessutom har de en grymt mycket bättre feeling och en tystare gång.

* Du bör ha växellåda enligt mig, mycket roligare att köra då.
* Vill du köra en död fisk? Om svaret är ja behöver du inte force feedback. Vill du där emot ha en bra inlevelse så är force feedback ett måste.
* Har du växelspak så har du koppling på de flesta rattarna.

Lycka till!

Permalänk
Medlem

Jag har kollat på blocket och tradera efter begangat, verkar vara otroligt tunnt på den fronten

Men å andra sidan så jag tänker bara i nya banor, gillar inte att ha begagnade saker, får kosta vad det vill om man säger så

Permalänk
Medlem

Om det får kosta vad det vill så ta en ny g27:a för typ 4000 spänn då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timergu:

Om det får kosta vad det vill så ta en ny g27:a för typ 4000 spänn då.

Väldigt onödigt att betala så mycket för den ratten när han kan få senaste modellen (G29) för 2500kr. Till en början får han nöja sig med paddlar som växellåda. Men en växellåda finns att köpa till för 650kr om så önskas.

Det är lite dyrt, men det är en ratt av högsta kvalitet. När du väl har den hemma kommer du inte att ångra dig. @totte1015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timergu:

Om det får kosta vad det vill så ta en ny g27:a för typ 4000 spänn då.

Existerar inte på marknaden längre

Permalänk
Medlem

@vrmlnd:
Blandade ihop g27 och g29. Och för 2500 är den nedsatt 1300 kr så det är inte normalpris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vrmlnd:

Leta efter en begagnad G25/G27 de går för 900-1300kr, de har force feedback, koppling och växellåda. Dessutom har de en grymt mycket bättre feeling och en tystare gång.

* Du bör ha växellåda enligt mig, mycket roligare att köra då.
* Vill du köra en död fisk? Om svaret är ja behöver du inte force feedback. Vill du där emot ha en bra inlevelse så är force feedback ett måste.
* Har du växelspak så har du koppling på de flesta rattarna.

Lycka till!

DFGT har force feedback naturligtvis.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timergu:

@Njov Jork:
Blandade ihop g27 och g29. Och för 2500 är den nedsatt 1300 kr så det är inte normalpris. Det är väl inte relevant om det är normalpris eller ej?

När påstod jag att det var normal-pris? För övrigt är det väl inte adekvat om det är normalpris eller ej?

Skrivet av Agile:

DFGT har force feedback naturligtvis.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, den har force feedback - jag har väl inte sagt någonting annat?

Permalänk
Medlem

Jag letar också ratt, dock till PS4/PC och av vad jag läst så verkar Thrustmasters T300 RS vara grejen. Det som är lite synd med den är att pedalerna ska vara lite trista och att det inte medföljer någon växelspak om man gillar det, personligen föredrar jag att växla med paddlar...

Visa signatur

En potatis