Min dator hittar inga mobiltelefoner.

Permalänk
Medlem

Min dator hittar inga mobiltelefoner.

Min stationära windows 10 dator hittar inga telefoner då jag kopplar in dem i datorn, har testat med 2 android och en windows phone. De laddas nog då jag sätter kopplar in dem, men jag kan t.ex. inte hatta enheterna då jag går via Den här datorn. Min laptop, som också är windows 10, hittar enheterna. Jag har försökt att installera drivers manuellt, men det går inte. HJÖLP!

Permalänk
Medlem

Hittar den andra USB-enheter? Starta datorn med mobilen inkopplad och se om du ser den i BIOS? Vet ej om det är möjligt men testa.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Lite följdfrågor:
* Har du testat med samma kabel till båda datorerna? Vissa laddkablar är tillverkade enbart för laddning, dom innehåller inga dataledare. Det innebär att man riskfritt kan använda dom för att ladda från någon annans dator utan att riskera att innehållet i telefonen kopieras eller riskera att få virus.
* Fungerar andra usb-enheter i de uttag du har testat?
* Kommer det upp något meddelande i Windows om att du kopplat in en enhet som inte kunde installeras när du kopplar in telefonerna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icermann:

Lite följdfrågor:
* Har du testat med samma kabel till båda datorerna? Vissa laddkablar är tillverkade enbart för laddning, dom innehåller inga dataledare. Det innebär att man riskfritt kan använda dom för att ladda från någon annans dator utan att riskera att innehållet i telefonen kopieras eller riskera att få virus.
* Fungerar andra usb-enheter i de uttag du har testat?
* Kommer det upp något meddelande i Windows om att du kopplat in en enhet som inte kunde installeras när du kopplar in telefonerna?

1. Jag har testat kabeln på andra datorer och den fungerar.
2. Ja, alla enheter fungerar och alla usb-portar i datorn fungerar.
3. Inga meddelanden alls.

Permalänk
Medlem

Halå, hjölp

Permalänk
Medlem

Gissar på att du uppgraderat till Win 10 från 8 eller 8.1?
Slanga hem nya win 10 drivrutiner till moderkortet. Framförallt usb då.
Kan hjälpa.