Vilka speltitlar som släpps under 2016 ser du fram emot? (PS4)

Permalänk
Medlem

Vilka speltitlar som släpps under 2016 ser du fram emot? (PS4)

Hej hopp!

(Jag tar mig friheten att skapa denna tråd. Admin/Moderator får flytta till plottrig PS4-tråd eller dylikt om så önskas).

Som rubriken lyder, vilka speltitlar till PS4 ser du fram emot under 2016? Det behöver INTE vara exklusiva titlar. Huvudsak är att de kommer till PS4. Är releasedatum okänt så går det bra att nämna dem ändå. Skriv gärna en rad eller två där du motiverar dina "kandidater". Förhoppningsvis kan vi dela tips sinsemellan.

Betygsätt gärna, det vill säga lämna ett omdöme som motsvarar din förväntan på en 10-gradig skala, där 1 är lägst och 10 är "hype deluxe". För min egen del har jag svårt att sätta högsta betyg då en extrem förväntan samtidigt oftast smäller tillbaka på en. Men gör som ni själva behagar.

Här kommer min lista:

No Man's Sky [8/10]
Sandbox i rymden. Näst intill oändligt stort. Mycket intressant, men en bit kvar till release. Hela projektet skulle dock lika gärna kunna floppa stenhårt. Men tror ändå en del på detta.
Vermintide [7/10]
Finns redan på PC och jag vet inte hur det är. Ser kul ut, tufft combatsystem. Jag är rädd för att det kommer upplevas tjatigt fort. Hur är det att spela ”solo” utan vänner? AI:n på bottarna påstår vara ok. Hållbarhet i längden?
WiLD [8/10]
Läste om en påstådd release 2016, men är tveksam. Lite snålt med information än så länge, men väljer att ge den en 8:a ändå med tanke på potentialen som finns. Verkar kunna bli väldigt spännande.
Far Cry: Primal [6/10]
Finns stor risk i att jag kommer tröttna fort eftersom jag tröttnade fort på FC4. Men detta är mer mitt stuk med tanke på temat i alla fall.
Naruto Shippuden Ultimate Ninja Storm 4 [4/10]
Anime är egentligen raka motsatsen till min smak och således outforskat område. Ser dock underhållande och flashigt ut. Kan tänka mig bra röj i "soff co-op". Ser ut att finnas lite känsla i det på något vis, men får se hur det blir. En fyra i betyg har jag råd med.
Overwatch [5/10]
Trots allt Blizzard som utvecklare... Kan bli bra, men känner inget sug för detta just nu. Vill dock ha med i listan.
For Honor [6/10]
Osäkert. Inte kollat upp tillräckligt. Finns ev. potential. Tuffa närstrider. Variation? Och som vanligt, hållbarhet? Får hamna på listan i alla fall, men snarare sugen på Vermintide före detta.
Motorstorm "Reboot" [5/10]
Känns givet på något vis. Enkelt och underhållande. Borde fungera fint i soff-co-op. Kan se mig sitta med min äldsta grabb och lira detta.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

De enda exklusiva titlarna jag ser fram till nästa år är Persona 5 samt Star Ocean 5, Nier: Automata.

Finne en hel drös till spel jag är intresserad av men inga är PS4 exklusiva eller spel jag kommer skaffa till PS4.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

De enda exklusiva titlarna jag ser fram till nästa år är Persona 5 samt Star Ocean 5, Nier: Automata.

Finne en hel drös till spel jag är intresserad av men inga är PS4 exklusiva eller spel jag kommer skaffa till PS4.

Fair enough, jag vill bara än en gång påpeka att det inte behöver vara exklusiva titlar som tråden handlar om. Du förstod säkert det, men bara för att vara extra tydlig.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

FFXV

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Är riktigt taggad på Overwatch, gillar både moba och fps så detta kan ju inte gå fel. Någon som spelat betan innan de stängde ner den?

Permalänk
Testpilot

Uncharted 4 då? det måste väl vara ett av de största släppen till PS4 nästa år? personligen tycker jag om Unchartedspelen mycket så det är svårt att inte ge 10/10 i hype. Det enda orosmolnet är att de ju verkar ha bytt ut mycket folk på Naughty Dog, hoppas att spelet inte ändras för mycket.

Inte ett exklusivt spel men Firewatch tycker jag verkar väldigt intressant med, ett indie-spel med vad som ser ut att vara en intressant och annorlunda story. 9 av 10 i hype.

Köper inte så många spel så nått med lägre hype-betyg får vänta tills jag läst recensioner och annat. No Man's Sky verkar intressant men är inte säker på att det är min typ av spel, får se hur det ser ut när det släpps.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Uncharted 4 (7/10) försiktigt optimistisk
The Last Guardian (8/10)
No Man's Sky (4.5/10)

Om än förstår deras lösningar för "procedural generated planets" så är jag mer fundersam på loren över mekaniska rasen(?), "diverse ecology" etc. Hur brett kommer det vara? Som Star Citizen? Freelancer? Eve Online? Kommer exploring och lite strider vara allt? Hur varierande kommer geometrin vara? Prefabs? Hur mycket behöver vi upptäcka innan det börjar kännas "more of the same" och målat över?

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Horizon zero dawn, verkar riktigt kul

Permalänk
Medlem

Otippat nog så är det ett indie-spel jag är mest taggad på, Firewatch.
Det verkar ha en riktigt bra story och röstskådespeleriet är spot on

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Battlefield 5 och The Division. Ska bli kul att se om spelen kan leva upp till sin hype. Tveksamt men jag hoppas!

Edit: Och nu såg jag att det bara gällde PS4. Jaja, de släpps kanske på PS4 också?

Permalänk
Medlem

Såg ju fram som sjutton mot The Division, men konceptet verkar ha urvattnats rejält sedan reveal. Blir nog inget vidare

No mans sky verkade ju också trevligt, men det ser ut som de glömt gameplay. Blir nog flopp där med.

I övrigt ser jag fram emot diverse VR-spel. Nu närmast Eve Valkyrie.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

FFVII!

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig varit intresserad av FF-serien, men jag måste nyfiket fråga om FFVII... Är det något särskilt med FFVII som utmärker sig, eller är det bara grejen med ett nytt FF? Jag vill ju trots allt inte gå miste om ett bra spel bara för att jag tror det är tråkigt. Det är inte meningen att det låter som att jag sågar det, utan jag är ärligt nyfiken.

Horizon Zero Dawn glömde jag. Lägger till på min lista (Tack för tips/påminnelse).

Edit: Nehepp det gick inte att lägga till. Jag har väl förbrukat mina redigeringar på första inlägget.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

BF5 eller Bad Company 3. Hoppas verkligen på en Bad Company 3.

Visa signatur

Surface Laptop 4 - 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Inaktiv

Det enda exklusiva spelet jag i någon mån ser fram emot med PS4 är nog Uncharted 4 vid det här laget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

BF5 eller Bad Company 3. Hoppas verkligen på en Bad Company 3.

Det är väl förstås rätt troligt att de fortsätter utveckla Battlefield i någon form, men har de ens annonserat ut detta? Vet vi något om det?

-----------

Flera av er pratar om exklusiva titlar (i all ära absolut). Men ni skriver precis som att det är endast vad tråden handlar om. Jag vill att tråden handlar om de spel ni ser fram emot som kommer lanseras till PS4 (med sikte på 2016). Sedan om det är multiplatform eller icke är inte väsentligt. Fokus ligger i att kunna dela smaker och tips om olika kommande spel, gärna med en motivering till varför du tycker som du gör.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Evra:

Det är väl förstås rätt troligt att de fortsätter utveckla Battlefield i någon form, men har de ens annonserat ut detta? Vet vi något om det?

-----------

Flera av er pratar om exklusiva titlar (i all ära absolut). Men ni skriver precis som att det är endast vad tråden handlar om. Jag vill att tråden handlar om de spel ni ser fram emot som kommer lanseras till PS4 (med sikte på 2016). Sedan om det är multiplatform eller icke är inte väsentligt. Fokus ligger i att kunna dela smaker och tips om olika spel, gärna med en motivering till varför du tycker som du gör.

De spel som finns till andra plattformar än PS4 kommer jag personligen spela på främst PC och om det alternativet inte finns troligen Xbox One, Wii U eller för den delen NX såvida inte PS4-utgåvan av någon anledning skulle vara bättre. Multiplattformtitlar föredrar jag till Xbox One i dagsläget (mest pga kontrollen och ljudnivån) så blir bara exklusiva titlar till min PS4. Iallafall som det ser ut just nu då.

Permalänk
Medlem

Bara jag som ser fram emot Gran Turismo 7?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Ett map pack till Rainbow Six : Siege , eller ett WWII spel typ MOHAA med lugnt tempo.
Är SÅ j....a trött på allt vad Battlefield/Battlefront/COD står för.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Gran Turismo 7
Fler Dlc's till Battlefront

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Intel i7 6700k | GTX 1070 MSI Gaming X | Asus Z170-A | EVGA Supernova G2 750W | Corsair Vengeance LPX16gb 3000mhz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange75:

Ett map pack till Rainbow Six : Siege , eller ett WWII spel typ MOHAA med lugnt tempo.
Är SÅ j....a trött på allt vad Battlefield/Battlefront/COD står för.

Det goa med R6: Siege är att de släpper två nya Operators och en ny karta varannan månad. Ska bli riktigt trevligt!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden