Bytte precis ut lite nya komponenter , Vill kunna styra fläktarna i chassi med t.ex speedfan ? Gamla inställningar ändrades.

Permalänk

Bytte precis ut lite nya komponenter , Vill kunna styra fläktarna i chassi med t.ex speedfan ? Gamla inställningar ändrades.

Så jag bytte precis ut mitt moderkort , min cpu och mina ram minnen. Innan jag bytte ut detta kunde jag styra 2 av mina chassi fläktar i speedfan , Skit smidigt. Jag skrev 0-100 beroende på vad jag ville ha för hastighet. 0 = stänga av. Men nu så har jag inte dessa alternativen i speedfan längre , Kan inte ändra fläktarna alls i speedfan verkar det som. Den jag hade innan hette pwn2 eller liknande , Men nu finns den inte ens. Samma chassi med samma fläktar och allting.

Finns det någon annnan lösning ? Så jag smidigt kan styra några fläktar jag vill. Den jag mest vill kunna ändra sitter på chassi fan 2 uttaget på moderkortet. Vad kan jag ändra i BIOS så jag kan styra fläktarna lättare ? Mitt nya moderkort=asus z97-A. Bios inställningar ?

Nytt program som är smidigt ? Ge mig tips snälla.

Permalänk

Hej Helgehorse,

sitter själv på ett Z97-A kort. Styr mina fläktar med hjälp av fan expert 3 som finns i AI Suite III (mjukvaran som finns till modekortet). Det är dock en förutsättning att det är PWM fläktar du har.

//BenganBlues

Permalänk
Medlem
Skrivet av BenganBlues:

Hej Helgehorse,

sitter själv på ett Z97-A kort. Styr mina fläktar med hjälp av fan expert 3 som finns i AI Suite III (mjukvaran som finns till modekortet). Det är dock en förutsättning att det är PWM fläktar du har.

//BenganBlues

Som sagt, kör med AI Suite och nej, du behöver inte ha PWM fläktar för att ändra hastighet med AI Suite.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Skrivet av BenganBlues:

Hej Helgehorse,

sitter själv på ett Z97-A kort. Styr mina fläktar med hjälp av fan expert 3 som finns i AI Suite III (mjukvaran som finns till modekortet). Det är dock en förutsättning att det är PWM fläktar du har.

//BenganBlues

Skrivet av alteam:

Som sagt, kör med AI Suite och nej, du behöver inte ha PWM fläktar för att ändra hastighet med AI Suite.

Går det styra fläktarna separat då ? Har en fläkt som låter rätt så mycket , men som kyler riktigt bra. När jag gamar gör det inget om den går 100 % , men när jag glor film eller så vill jag helst ha den på 40 % ungefär. Tyckte bara det såg ut som att man kunde köra alla fläktar tillsammans och inte styra fläktarna separerat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av helgehorse:

Går det styra fläktarna separat då ? Har en fläkt som låter rätt så mycket , men som kyler riktigt bra. När jag gamar gör det inget om den går 100 % , men när jag glor film eller så vill jag helst ha den på 40 % ungefär. Tyckte bara det såg ut som att man kunde köra alla fläktar tillsammans och inte styra fläktarna separerat?

Du kan styra dom separat!

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Skrivet av alteam:

Du kan styra dom separat!

okok tack !

Permalänk
Avstängd

Fördelen med speedfan är att man kan även lyssna på GPU temp. Jag fick speedfan att fungera genom att under advance välja mitt mobo chipset och sedan under varje PMW mode ändra till Manual, kom igång att klicka i "remember it".

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur