Permalänk
Medlem

Iphone 6 64gb / 6s 16gb?

Halloj! Har lite problem med att välja rätt telefon, får en ny nu och får välja mellan dessa 2, alltid varit en android användare så har ingen aning om hur många gb IOS,appar, bilder osv tar upp.

Klarar man sig på 16gb eller ska man köra på 64gb och sätta sig på 6an?

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Asså 6s är najs med 3d touch och allt. Men 16gb kan vara ganska lite om man vill ha in musik, appar osv på den. Man har ca 12gb utrymme att använda på 16gb varianten. Men om du tror att du klarar dig på en 40-60 vanliga appar och inte så stora spel så borde det vara lugnt.

För tillfället har jag 49 appar, 103 foton, 150 låtar och 5 videos och har 4 gb kvar på 16gb varianten. Om du tar många foton kommer utrymmet snabbt fyllas upp.

Skulle nog satsa på 6s, även om jag känner att det kan vara lite snålt med 16gb ibland. Men det är även ett bra tillfälle att rensa saker man inte behöver och börja om på nytt

Permalänk
Medlem

Skulle ta 64G. Tråkigt att behöva rensa så fort det kommer en större uppgradering av IOS (som kräver någon/några G oftast temporärt

Permalänk
Medlem

Allt beror hur DU tänker använda den som nämnt tidigare, men idag är 16gb nog lite tight,
sen att mer minne har en aning högre andrahandsvärde om du får för dig att sälja den.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Inaktiv

Jag skulle hellre valt 6s. jag har en 64gb 6s plus, och använder totalt 6-8gb och då har jag ganska mycket saker i telefonen.

Saken är den att när det kommer till bilder, så är det smidigare att lagra bilderna i molnet, och till och med säkrare, ifall telefonen skulle gå sönder. Flickr är otroligt smidigt, och är intrigerat med IOS. Sedan så finns det icloud vilket jag använder. Jag betalar 9Kr månaden för detta för 50gb.

Skulle säga att 16gb räcker för de flesta, så länge du inte bestämmer dig för att använda 4k kameran, vilket i min mening endast är en gimick funktion.

Permalänk
Medlem

Lägg till lite och köp en 6s med 64gb så kommer du inte ångra dig att du köpt en telefon med för lite minne, eller att du sitter med en 6 istället för en 6s.

16gb fyller man fortare än man tror. Har ca 10gb ledigt av 64 på min 6s just nu. Dumt att snåla med minnet eftersom du inte kan uppgradera det. Men det är helt upp till hur du kommer använda telefonen. Tänk på att appar tar mer och mer minne. Vissa spel kan ta över 1.5gb.

Sen är 6s tåligare än 6:an, har 3D-touch och bättre kamera osv. Dock sägs det att batteritiden är lite bättre på 6:an vs 6s.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

64 mb. 16 är för lite.
Iaf om du kör tex spotify med offline spellistor. Gillar ha spel på den.
Eller om du fotograferar mkt.

Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
HD 1 Samsung 990 PRO 2Tb HD 2 Samsung 980 PRO 2Tb

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har 4,5 GB kvar på min 16GB 5s. Installerat massor med appar, minst 7 skärmar fulla, tar bilder varje dag i någon form.

6s alla dagar i veckan även med bara 16GB. iOS verkar klara sig bra ändå.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Värt att tänka på är att 6s har 2gb i ram kontra bara 1gb i vanliga 6an. Det innebär att 6s kommer kunna multitaska bättre och inte hålla på att ladda om appar när man växlar mellan dom osv.

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk

Tycker du ska välja en med 64gb, det drar snabbt iväg om du har mkt appar, filmer osv.
Supernöjd med min!

Visa signatur

Vi jämför och listar Billiga Mobilabonnemang - > www.billigamobilabonnemang.se