Samsung s6 Ny direkt in på Service
Hej,
Telefon är 2 månader gammal. Touchen funkade inte så lämnade in den på service och det verka va nått hårdvara problem. Har sett andra fått telefon utbytt pga samma problem. Jag är svin förbannad att Tele2 inte låter mig få en NY S6. Varför ska jag behöva ta tillbaks en telefon som de har plockat isär när den är i Nyskick? Sjukt tycker jag. Är livrädd att den kanske bara funkar tills Garantin rinner ut. Känns som man köpt en Begagnad / Demo telefon av Tele2 eftersom den skulle in på service på en gång.
Verkstad skrev såhär:
"Byte av display och laddkontakt. Uppdatering av telefonens mjukvara.
Test av strömförbrukning, laddning, funktionsknappar, hårdvaruknappar, touch, sensorer, WIFI, kameror, samtal och ljud.
anm: Tänk på att Samsung inte ansvarar för nedsatt funktionalitet (inkl. batteritid) orsakad genom t.ex. installation av tredjeparts-appar, antal bilder och sms. Ni ansvarar själva för vad ni installerar i telefonen och hur detta påverkar telefonen/mjukvarans funktionalitet."
Laddkontakten har väl inget att göra med mitt problem att touchen ej funka? (De svarar inte på den frågan)
Den har körts i hårda prestanda / funktions tester antagligen och batteri m.m har väl tagit massa stryk av det.
Har jag som kund ingen rätt att kräva en ny?
Lägger upp det här då det är Jul och ingen konsumentrådgivning kommer att ges till mig under några dagar nu framöver. Vad tycker ni?