Är cableworld en legit sida?

Permalänk

Är cableworld en legit sida?

Hej hej, och GOD JUL

Hittade en hemsida vid namn cableworld och såg att de hade några ljudkablar jag behöver till billigt pris. Var inne på prisjakt men hittar bara 2 omdömen från i år(som visserligen är positva båda två). Känner dock inte riktigt att det är tillräckligt. Kunde lika gärna vara folk från hemsidan själv som recenserade...

Ifall det är någon som har handlat där skulle jag vilja att ni delar med er av era upplevelser med företaget. Jag skulle verkligen uppskatta det.

// knaprisen

Visa signatur

Lian Li 011 Air Mini | Ryzen 7800X3D | EK-Nucleus AIO CR240 Lux | | G.Skill Trident Z5 NEO DDR5 6400mhz | Radeon 7900 XTX Hellhound | Asus ROG Strix B650-A Gaming | DeepCool PX1200G | Western Digital SN850X 2TB | Crucial P3 4TB | +Femtioelva rgb-fläktar^^

Permalänk

Sökning på Bolagsnumret på bolagsverket.se ger att "Sökningen gav inga träffar. Sökningen innehåller inte information från försäkringsförmedlarregistret, registret för anknutna ombud samt företagsinteckningsregistret."

Så dom har inget registrerat företag i Sverige
Skulle inte ge dem mina uppgifter iaf.

Visa signatur

GAMINGRIGG: I7 6700K@4,4Ghz. 32GB DDR4. EVGA GTX 1080 TI FTW3 ACX.
SERVER: Core I5 3500K 6x 2Tb WD Caviar Green.
NAS: DS1813+ 5x 4TB Wd Red.
HTPC/VR: i5-7500. 8GB DDR4. EVGA GTX 1080 FTW ACX.

Permalänk
Skrivet av Pentagram:

Sökning på Bolagsnumret på bolagsverket.se ger att "Sökningen gav inga träffar. Sökningen innehåller inte information från försäkringsförmedlarregistret, registret för anknutna ombud samt företagsinteckningsregistret."

Så dom har inget registrerat företag i Sverige
Skulle inte ge dem mina uppgifter iaf.

Enligt prisjakt ligger företaget i Danmark. Så det kanske är därför? :/

Visa signatur

Lian Li 011 Air Mini | Ryzen 7800X3D | EK-Nucleus AIO CR240 Lux | | G.Skill Trident Z5 NEO DDR5 6400mhz | Radeon 7900 XTX Hellhound | Asus ROG Strix B650-A Gaming | DeepCool PX1200G | Western Digital SN850X 2TB | Crucial P3 4TB | +Femtioelva rgb-fläktar^^

Permalänk

Troligtvis. Min förklaring är att jag är full.

Visa signatur

GAMINGRIGG: I7 6700K@4,4Ghz. 32GB DDR4. EVGA GTX 1080 TI FTW3 ACX.
SERVER: Core I5 3500K 6x 2Tb WD Caviar Green.
NAS: DS1813+ 5x 4TB Wd Red.
HTPC/VR: i5-7500. 8GB DDR4. EVGA GTX 1080 FTW ACX.

Permalänk
Avstängd

Kolla med http://www.discatonce.se/ om du ska ha billiga kablar, snabb leverans och bra priser kollat lite snabbt bara på hdmi kablar och där är diskatonce billigare.

http://www.discatonce.se/se/kablar-kabelsortering/ljudkablar/

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Jag har beställt väggfäste till en tv därifrån i alla fall.
Fick leveransen på normal tid och inga bekymmer.
Var också runt och snurrade dock på allabolag.se innan jag handlade. I med att det inte låg där på gund av att det är registrerat i Danmark så var ordern en liten chansning.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk

på adressen de anger ligger 2 olika VVSfirmor osäker på vilket av byggnaderna det är.
https://www.google.se/maps/@55.5567512,13.0462494,3a,75y,267....

även om du kollar på skylten så verkar de inte finnas med där.

får inget vettigt på telefonnumret.
https://www.google.se/search?q=0406+-+45+95+04&ie=utf-8&oe=ut...

som tidigare sa inget reggat företag på org ummret.

skulle säga ganska osäkert företag.

de har ju dock faktura från samma företag som cyberphoto vilket är legit företag men är ju ingen garanti att det verkligen är dem som hanterar fakturor kan lika gärna va något bluffföretag som påstår sig vara dem också.

skulle inte handla där det var ju typ samma priser som att handla på vilken annan säkert legit webbutik som helst vad jag kunde se..

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Skrivet av Rouge of Darkness:

på adressen de anger ligger 2 olika VVSfirmor osäker på vilket av byggnaderna det är.
https://www.google.se/maps/@55.5567512,13.0462494,3a,75y,267....

även om du kollar på skylten så verkar de inte finnas med där.

får inget vettigt på telefonnumret.
https://www.google.se/search?q=0406+-+45+95+04&ie=utf-8&oe=ut...

som tidigare sa inget reggat företag på org ummret.

skulle säga ganska osäkert företag.

de har ju dock faktura från samma företag som cyberphoto vilket är legit företag men är ju ingen garanti att det verkligen är dem som hanterar fakturor kan lika gärna va något bluffföretag som påstår sig vara dem också.

skulle inte handla där det var ju typ samma priser som att handla på vilken annan säkert legit webbutik som helst vad jag kunde se..

hmm. Ja, jag kanske avstår då. Det jag främst behöver en en sådan här till min skärm när jag lirar xbox one:
https://www.cableworld.se/3-5mm-forlaangningskabel/minijack-f...
Min skärm har nämligen inga högtalare så jag använder en extern. Dock har den externa ingen volymkontroll och fast jag vrider ner ljudet till 1% i skärmens meny är ljudet fortfarande väldigt högt. Därför behöver jag en.
Frakten är också billig på 10kr.

Billigaste jag har hittat på en annan sida är clas ohlson där det kostar 129 med frakt. Alltså lite mer än dubbelt så mycket. Skulle kunna åka in till min närmaste clasohlson butik men om man bor där jag gör i norrland och är för ung för att ha körtkort och måste förlita sig på bussar tar det absolut minst 4 timmar för mig att mig till från Östersund(där min närmaste clasohlson butik ligger).

Oh well. Tack för svaren

Visa signatur

Lian Li 011 Air Mini | Ryzen 7800X3D | EK-Nucleus AIO CR240 Lux | | G.Skill Trident Z5 NEO DDR5 6400mhz | Radeon 7900 XTX Hellhound | Asus ROG Strix B650-A Gaming | DeepCool PX1200G | Western Digital SN850X 2TB | Crucial P3 4TB | +Femtioelva rgb-fläktar^^

Permalänk

volymkontrollen i datorn? du vet nere vid klockan.

vet inte riktigt hur du kopplat för att få högtalarna till skärmen men låter defenetivt inte rätt.

högtalarna ska sitta i ditt ljudkort (ofta grönmarkerad) och sen sänker man i windows bara eller via volymknapparna på tangentbordet om man har ett med mediaknappar.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Skrivet av Rouge of Darkness:

volymkontrollen i datorn? du vet nere vid klockan.

https://photos-5.dropbox.com/t/2/AAAJE22SxmBKcByqISTCavxyfORCxrmXdRv1OyIvsMwjJw/12/190912825/png/32x32/1/_/1/2/volume.png/EIPT-pABGJkoIAcoBw/NthyG-F5yFk-TdbFnEMuIMfXHe1gLENS2K2806vEbKI?size=1280x960&size_mode=3

vet inte riktigt hur du kopplat för att få högtalarna till skärmen men låter defenetivt inte rätt.

högtalarna ska sitta i ditt ljudkort (ofta grönmarkerad) och sen sänker man i windows bara eller via volymknapparna på tangentbordet om man har ett med mediaknappar.

Sorry om jag var oklar. Ska användas till ett par högtalare som jag bara använder till mitt xbox one. Vet hur man ändrar volym i windows haha:)

Visa signatur

Lian Li 011 Air Mini | Ryzen 7800X3D | EK-Nucleus AIO CR240 Lux | | G.Skill Trident Z5 NEO DDR5 6400mhz | Radeon 7900 XTX Hellhound | Asus ROG Strix B650-A Gaming | DeepCool PX1200G | Western Digital SN850X 2TB | Crucial P3 4TB | +Femtioelva rgb-fläktar^^

Permalänk

ja då ä de en annan femma.

men ser ut som att classe är billigaste pålitliga stället. tycker inte 130:- är så farligt.

du kan ju chansa och beställa en men dyker den inte upp så får du ju ändå köpa en från classe utöver den andra så då blir skenar det ju iväg ännu mer.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Jag var på jakt efter en satfinder och lite högtalarkabel. Hittade Cableworld via google. Chansade på att lägga en beställning i fredags 18/12 eftersom totalpriset inklusive frakt slutade på 323:-. Fick grejorna i tisdags 22/12. Betalde med kort och det står att betalningen har skett till DERKETEK APS UDENLANDS GRENAA.

Jag kan inte säga något annat än att de är seriösa.