Permalänk
Medlem

Köra 5 skärmar samtidigt, köpråd??

Hej! Skulle behöva ett grafikkort så jag kan köra 5 skärmar samtidigt ( med enskild bild ). Skrev med en kille på komplett chatten förut och han sa att det inte går, utan att jag måste ha 2st grafikkort isåfall? stämmer verkligen detta?

Setup idag:

Processor: Intel® LGA1155 Core i5-3570 (klockad till 4.15ghz)
Moderkort: ASUS P8Z77-V, Socket-1155
Minne: Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB
Grafikkort: Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5
Kylare: Cooler Master Hyper 212 Evo CPU Kylare
Nätagg: Cooler Master GX 650W PSU

Har kollat runt och hittat detta: https://www.komplett.se/product/846401/datorutrustning/grafik...

Står att det ska stödja 5 skärmar iaf, men blir lite fundersam eftersom killen på komplett sa att jag behöver 2st grafikkort. Finns det något annat grafikkort i samma prisklass som också fungerar och kanske till och med är bättre?

Frågade också komplett för ett tag sen varför jag inte kunde köra mer än 3 skärmar på det grafikkortet som jag har i dagsläget, och han började snacka om att jag måste byta processor isåfall?

Hittade också den här: http://support.amd.com/en-us/kb-articles/Pages/DrivingMultipl...

Skulle den fungera? dock känner jag att jag behöver väl uppgradera grafikkortet ändå.

(Jag har en simracing rigg som ska få sig 3 skärmar, och vill gärna ha kvar 2st skärmar vid databordet)

Tacksam för all hjälp jag kan få!

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av syrdi:

Hej! Skulle behöva ett grafikkort så jag kan köra 5 skärmar samtidigt ( med enskild bild ). Skrev med en kille på komplett chatten förut och han sa att det inte går, utan att jag måste ha 2st grafikkort isåfall? stämmer verkligen detta?

Setup idag:

Processor: Intel® LGA1155 Core i5-3570 (klockad till 4.15ghz)
Moderkort: ASUS P8Z77-V, Socket-1155
Minne: Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB
Grafikkort: Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5
Kylare: Cooler Master Hyper 212 Evo CPU Kylare
Nätagg: Cooler Master GX 650W PSU

Har kollat runt och hittat detta: https://www.komplett.se/product/846401/datorutrustning/grafik...

Står att det ska stödja 5 skärmar iaf, men blir lite fundersam eftersom killen på komplett sa att jag behöver 2st grafikkort. Finns det något annat grafikkort i samma prisklass som också fungerar och kanske till och med är bättre?

Frågade också komplett för ett tag sen varför jag inte kunde köra mer än 3 skärmar på det grafikkortet som jag har i dagsläget, och han började snacka om att jag måste byta processor isåfall?

Hittade också den här: http://support.amd.com/en-us/kb-articles/Pages/DrivingMultipl...

Skulle den fungera? dock känner jag att jag behöver väl uppgradera grafikkortet ändå.

(Jag har en simracing rigg som ska få sig 3 skärmar, och vill gärna ha kvar 2st skärmar vid databordet)

Tacksam för all hjälp jag kan få!

Mvh

Utan att tagit en titt på det ett tag så tror jag det går, 4 skall funka utan problem 5e har jag ärligt inte tittat på så mycket. Dock behöver större delen av skärmarna vara DP. Du kan ha högst 2st på HDMI/DVI resten måste gå via DP för ditt kort.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av syrdi:

Hej! Skulle behöva ett grafikkort så jag kan köra 5 skärmar samtidigt ( med enskild bild ). Skrev med en kille på komplett chatten förut och han sa att det inte går, utan att jag måste ha 2st grafikkort isåfall? stämmer verkligen detta?

Setup idag:

Processor: Intel® LGA1155 Core i5-3570 (klockad till 4.15ghz)
Moderkort: ASUS P8Z77-V, Socket-1155
Minne: Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB
Grafikkort: Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5
Kylare: Cooler Master Hyper 212 Evo CPU Kylare
Nätagg: Cooler Master GX 650W PSU

Har kollat runt och hittat detta: https://www.komplett.se/product/846401/datorutrustning/grafik...

Står att det ska stödja 5 skärmar iaf, men blir lite fundersam eftersom killen på komplett sa att jag behöver 2st grafikkort. Finns det något annat grafikkort i samma prisklass som också fungerar och kanske till och med är bättre?

Frågade också komplett för ett tag sen varför jag inte kunde köra mer än 3 skärmar på det grafikkortet som jag har i dagsläget, och han började snacka om att jag måste byta processor isåfall?

Hittade också den här: http://support.amd.com/en-us/kb-articles/Pages/DrivingMultipl...

Skulle den fungera? dock känner jag att jag behöver väl uppgradera grafikkortet ändå.

(Jag har en simracing rigg som ska få sig 3 skärmar, och vill gärna ha kvar 2st skärmar vid databordet)

Tacksam för all hjälp jag kan få!

Mvh

Jag hade till spelburken ett kort tag 4 skärmar varav 3 skärmar låg i Eyefinity läge och 1 skärm låg i fristående läge. Gick att ha HWInfo på den 4:e skärmen. Detta var ett Gigabyte Radeon HD7970 GHz Edition HDMI 2xDP 3GB som alla skärmar var kopplade till. Vet inte hur det är med modellen som Du tänker på eller hur det är med en 5:e skärm, men fr.o.m. Windows 7 och framåt så behövs inte speciallösningar som t.ex. Matrox är experter på.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Medlem

Ditt moderkort borde väl klara av en eller två skärmar?
Men frågarn är hur man ska få det att gå igång med externa.

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem

köp nå billigt geforce 210 eller ng å skicka ut bilden igenom .....ditt primära graffe som står för beräkningarna ändå det andra graffet skickar bara ut bild

Visa signatur

Carmilla: Intel 2600k, 8gb RAM 1600mhz, SSD EVO840, gtx760,. Workstation/Spelmaskin OS:Windows 8.1
Marcilla: AMD A4, 4gb RAM 1600mhz NAS/SQL/HTPC, OS: Linux MINT

Permalänk
Medlem

Fast det lutar nog mest åt att jag vill köpa ett nytt grafikkort ändå, har ni några exempel i den prisklassen? 😊 och kommer det att fungera om jag köper det jag länkade? Behöver jag ett bättre nätaggregat isåfall? Länka gärna 😊 vill verkligen inte beställa grejer för x antal tusen och sen fungerar det inte 😊

God jul på er!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kolla upp Nvidia 210, 650, 740 och sådana de drar ~50W så knappast om du har bra marginal gentemot din nuvarande förbrukning

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W