Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av lektroo:

Mellandagsrea när mellandagarna inte ens börjat plus fantastiska 5%. Jag blir provocerad när affärer inte har rea som vanligt, det försämrar hela köpklimatet och bekräftar bara att reor i Sverige är så långt ifrån reor som det går. Försöker man hamna före alla andra kommer det sluta med att ingen bryr sig om reorna för det är inga reor, bara ord som ska locka en till att besöka butiken och köpa till någolunda vanliga priser.

Fast Alina, precis som Dustin numera, har väl i princip alltid endast skräpreor?
Vet inte hur länge jag prenumererat på deras nyhetsbrev utan att kunna hitta ett enda fynd, t.ex.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Se där ja, smart drag

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Fast Alina, precis som Dustin numera, har väl i princip alltid endast skräpreor?
Vet inte hur länge jag prenumererat på deras nyhetsbrev utan att kunna hitta ett enda fynd, t.ex.

Haha ja, Dustin med sina fantastiska helgreor...

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krikkaz:

@seraj5:
Jag gjorde en beställning av degausslurarna ett par dual driver.
Får se om jag fick 2st extra lurar.

Återkommer givetvis med uppdatering

Hej nu fick jag sändningen från Degauss, beställde ett par DualDriver för 699kr skrev in julspecial och fick svaret att de skulle få 3 för 1 fick då 1% rabatt och tänkte att det var de enda jag skulle få.

Det som var med i paketet var

1 par dual driver lyxpaket
1 par dual driver i påse
1 par sabotage royale
2st comply memory foam kuddar
1st usb väggladdare
+ ett handskrivet julkort

Allt för 693kr inkl frakt.

Nu gäller det bara att lurarna är bra

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av merdique:

XBOX One Wireless Controller för PC inkl den nya USB-mottagaren på CDON för 499:-
http://cdon.se/hemelektronik/microsoft-xbox-one-gamepad-till-...
Jag frågade kundtjänst om det verkligen gällde både kontroll och mottagare vilket det gör, går aldrig lita på CDON's produktsidor.

Kontrollen (V2) kostar separat 490:- hos seriös ÅF och USB-mottagaren säljs billigast inkl frakt från Microsoft för 229:- så har man inte redan en kontroll är det en rätt bra deal.

Hittar inte att det är V2 kontrollen i paketet, eller missar jag det bara på hemsidan?
Jag är riktigt sugen på att skaffa en kontroll till PC och gärna med "batteri-pack" om du/nån vet om något bra erbjudande på det?
Synd bara att nån kanske redan köpt det till mig i jul.

Permalänk
Medlem

Jag köpte xbox one kontrollen V2 med batteripack för 350 kr under black friday. Det kan ju hända att de erbjuder samma nu under mellandagsrean, bara att vänta och se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pentav:

Hittar inte att det är V2 kontrollen i paketet, eller missar jag det bara på hemsidan?
Jag är riktigt sugen på att skaffa en kontroll till PC och gärna med "batteri-pack" om du/nån vet om något bra erbjudande på det?
Synd bara att nån kanske redan köpt det till mig i jul.

Är det nån skillnad på v2 kontrollen?

Visa signatur

Wahoo

Permalänk
Medlem

Trasig länk eller bara jag som inte kommer åt den för att jag inte är guld medlem ?

https://store.xbox.com/sv-SE/Xbox-One/Games/Rise-of-the-Tomb-...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av deques:

Är det nån skillnad på v2 kontrollen?

Bumper-knapparna (L och R) är lite mindre klickiga samt att det sitter ett 3,5mm jack på V2. Det är väl det mest märkbara efter att ha klämt på mina två.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Bumper-knapparna (L och R) är lite mindre klickiga samt att det sitter ett 3,5mm jack på V2. Det är väl det mest märkbara efter att ha klämt på mina två.

Finns det nåt sätt att se om det är v2 eller inte? Jag är sugen på paketet ifrån CDON

Visa signatur

Wahoo

Permalänk
Medlem
Skrivet av deques:

Finns det nåt sätt att se om det är v2 eller inte? Jag är sugen på paketet ifrån CDON

Snabbaste sättet att få reda på drt är nog att fråga i deras chatt om det är versionen med 3.5mm i kontrollen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av deques:

Finns det nåt sätt att se om det är v2 eller inte? Jag är sugen på paketet ifrån CDON

Som @KKay skriver ovan måste man kontakta CDON för att få klarhet. Eventuellt 3,5mm jack är dolt på bilden och ingen övrig info finns att gå på. Men med tanke på priset och att även Wireless adapter ingår så är det ett riktigt bra köp, även om det skulle vara V1-kontrollern. Skillnaden i klickigheten med bumperknapparna var inte alltför stor i mitt tycke när jag jämförde de olika utgåvorna här hemma. 3,5mm jacket kan vara trevligt om man vill använda hörlurar och mic med kontrollen förstås. Själv använder jag V2-kontrollern till min Xbox One och V1-kontrollern till min dator då jag inte behöver 3,5mm jacket där.

Det bör även tilläggas, vilket jag tror också nämnts innan, att man bara behöver en Wireless adapter då den ska klara åtta Xbox One-kontrollers. Om man inte tänkt använda de olika kontrollerna till olika datorer då.
Kittet som Komplett sålde billigt (för 349kr) på Black Friday med V2-kontroller och Play & Charge-kit hade varit ett fint komplement till dessa. Får se om de dyker upp igen någonstans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lektroo:

Haha ja, Dustin med sina fantastiska helgreor...

Dustin har en fantastisk mellandags rea med 65% rabatt på en 3 års gammal surfplatta som kör Win RT OS och ord. pris som ligger på 7200:-.
https://www.dustinhome.se/product/5010657864/ativ-tab#tab_userReview

Rena fyndet? -.-

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

http://cdon.se/hemelektronik/kingston-hyperx-fury-shfs37a-120...
Är den hårddisken okey? Jag hittade inga omdömen på prisjakt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Dustin har en fantastisk mellandags rea med 65% rabatt på en 3 års gammal surfplatta som kör Win RT OS och ord. pris som ligger på 7200:-.
https://www.dustinhome.se/product/5010657864/ativ-tab#tab_userReview

Rena fyndet? -.-

Dustins rea var riktigt patetisk. Ser ut som black friday var då man skulle köpt sina prylar.

Permalänk
Medlem

@XPerion: Jag kunde knappt hålla mig, köpte 14 stycken

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem

Gällande "Sony MDR-1ABT".

Enligt kommentar på prisjakt kan endast enheter med LDAC sända så du får den högre bluetooth bandbräden.
Om det är korrekt vet jag inte, dock något en ev. köpare bör veta om/kontrollera.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=3081415

Permalänk
Medlem
Skrivet av lektroo:

@XPerion: Jag kunde knappt hålla mig, köpte 14 stycken

But.. why?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av lektroo:

@XPerion: Jag kunde knappt hålla mig, köpte 14 stycken

Blev tvungen att klicka hem ett par jag med ....

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tur man köpte det mesta på Black Friday

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av deques:

Är det nån skillnad på v2 kontrollen?

förlåt om jag frågar en dum fråga men fungerar den kontrollen bara till pc? tänkte om den också går att använda till xbox one. Tack för svar

Permalänk
Medlem

Den fungerar på båda vilken även version 1 gör.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Defender:

Tur man köpte det mesta på Black Friday

Sen kommer någon och flikar in med: "Tur man köpte för 12 månaders innan dollarkursen åkte upp till åttonde himlen"

Själv sitter man på en 4år gammal laptop med 50fps i CS:GO.

Visa signatur

"Den som sätter skräck i andra är själv ständigt skräckslagen"

Permalänk
Medlem

Är det ngn som sett bra erbjudanden på in ear-lurar? Skulle vilja ha några som om möjligt gås att få för under 1500 kr och är trådlösa samt har brusreducering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lektroo:

@XPerion: Jag kunde knappt hålla mig, köpte 14 stycken

Skrivet av Fre89:

Blev tvungen att klicka hem ett par jag med ....

Skickades från m.sweclockers.com

Kostade väl mindre för 1 år sedan :S?

Permalänk
Medlem

Någon som har några erfarenheter med UE55JU6875XXE, tvn som säljs hos elgiganten under mellandagarna för 8000 kr. Vill köpa en tv för max 8000 kr

Permalänk
Skrivet av warlacozte:

Samsung 850 EVO 250GB 2.5-Inch SATA III SSD
https://www.massdrop.com/buy/samsung-850-evo-250gb-2-5-inch-s...
85$(720kr) ink frakt till sverige.
10 dagar kvar innan det avslutas. produkten skickas dock 15 januari
billigaste seriösa butik på prisjakt är cdon vid 900 ink frakt
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2880218

Vart skickas det ifrån? Tillkommer det tull och moms på det då eller är det inräknat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av w0nd3rk1d:

Vart skickas det ifrån? Tillkommer det tull och moms på det då eller är det inräknat?

Moms och avgifter borde tillkomma. Blir betydligt dyrare då än att köpa i Sverige.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rustax:

Någon som har några erfarenheter med UE55JU6875XXE, tvn som säljs hos elgiganten under mellandagarna för 8000 kr. Vill köpa en tv för max 8000 kr

Mycket bra TV! KÖP!

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem
Skrivet av M89:

Mycket bra TV! KÖP!

Läste lite om tvn och det sägs att kontrasten, svärtan och ljusfördelningen inte är så bra. Märker du till detta? funderar på om det nästan är värt att lägga till 2000 kr och köpa en Samsung UE55JU7005.

Skickades från m.sweclockers.com